Alla inlägg under november 2008

Av Karin - 30 november 2008 18:11


 ..... om han inte braskar utan slaskar så ska då julen braska!!!!

Kan man lita på det??? Jag ser framemot en vit och gärna kall jul!!

Vi har precis kommit hem från agilityträningen i ridhuset. Mycket trevligt att umgås med lite hundfolk. Fixa finner sig riktigt bra i den miljön och det funkade bra med de hinder jag körde, jädrans vilken fart hon har!!!


Idag var Basta med och fick komma in en stund på slutet. Funkade så där, hon blev så jäkla lycklig och när Basta är uttrycker sin lycka och glädje så försöker hon bita i mina fötter ................. hmmm.

Hon hoppade som en gnu i alla fall och tog korta tunneln galant. Nästa gång får hon komma in och träna lite längre, det blev lite kort idag.


Nu blir det soffan med NA:s söndagskryss, kaffe och en kvällsmacka.

Cu

Av Karin - 30 november 2008 08:52


 ...... extra mysig frukost med stjärnan i köksfönstret och det första adventsljuset tänt !!!

Det är en härlig tid som kommer nu framöver. Mycket att stå i men det är ett roligt förberedande. Här har gallrats i alla MÅSTEN inför julen sedan en lång tid tillbaka och bara behållits det som känns bra.

Alltså ingen uppochnervändningsstädning och mat lagas bara det som vi tycker om och som alla äter. 

Vårt julfirande har ju förändrats mycket de sista åren iom att far och svärmor dog. I år blir det än mer konstigt när inte mor finns längre ......

Vi får starta nya traditioner utan dem helt enkelt.


Idag blir det agilityträning på em !!!

Innan dess ska det ut och walkas, tvättas en del och två lagottopälsar ska gås igenom. Lite mat ska även slinka ner mellan varven .......




Av Karin - 29 november 2008 15:44


Nu ger jag mig för idag .........

Vardagsrums- och köksfönstren är putsade och klara. Det blev även gardinbyte i köket!!!

Stakar och stjärnor är tända och det blev sååååå fiiiiint.

Nu väntar mat .........


Av Karin - 29 november 2008 12:56


Såååå var utsidan av vardagsrumsfönstren klara!!

Fy satan va´ kallt det var om händerna, måste värma mig lite med kaffe vid datan en stund innan jag fortsätter inomhus.

Sedan ska det ju micklas med stakar och stjärnor. Mina brukar vara ganska snälla att få igång om man jämför med de på jobbet igår. Vet inte hur länge jag höll på och bytte och testade innan jag fick ihop det. Det slutade med att en stake blev tom på lampor, för reservlampor vet de inte vad det är på jobbet ..............


Nu börjar känseln komma tillbaka i fingrarna så att jag kan fortsätta.

På´t igen ........

Av Karin - 29 november 2008 09:24


Det är riktigt grått ute idag, 4 - 5 grader varmt och uppehåll.

Fick mig en ofrivillig sovmorgon, fan oxo, sov till halv nio. Det känns som om halva dagen har försvunnit redan.

Nu ska strax doggsen få sin skogrunda, det får bli den korta varianten på 4 km idag. Sedan ska jag sätta fart med det jag tänkt mig att göra idag.


Först på agendan står fönsterputs !!! De stora rumsfönstren måste putsas utifrån eftersom de ej är öppningsbara så det är bäst att passa på när vädret tillåter. Sedan får jag se hur många fler jag hinner med idag.

Det ska även bli lagottovård idag ...........


...... and of we go !!!!


Av Karin - 28 november 2008 06:05


 ... veckans mest efterlängtade dag, FREDAG !!!!!

Det känns så jäkla skönt när klockan ringer och man tänker efter lite och kommer på att "javisst ja idag är det fredag".

När jag tänker efter lite till så kan jag konstatera att snart är det bara 3 arbetsveckor kvar till julledigheten,  Jiippppiiii !!


Idag ska det plockas fram stakar på jobbet, en i varje fönster på kontoret.

Här hemma väntar jag tills imorgon med att göra adventsfint. Med mildvädret så kom ju fönsterputsarlusten fram igen, få se vad jag hittar på och orkar med min eländiga arm.


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 27 november 2008 06:06


Det blåser som fan ute, nu igen, och snön är ett minne blott tack vare alla  plusgrader. Idag är det 7 stycken !!!

Handlardag idag igen, fan alltså vart tar tiden vägen??

Tandläkarbesöket gick bra igår, det behövdes mer rensning. Tydligen fick tandläkaren inte bort allt förra veckan. Nu är det lugnt och fint, fast jag kände mig alldeles mörbultad igår em och kväll, m a o helt slut.


Husse åker med oss idag för att bli upphämtad av svärfar på mitt jobb. Igår fick han punka på bilen och när han skulle byta däcket så drog han av en hjulbult så däcket sitter där det sitter. Som tur var så står bilen på firmans parkering. Nu ska de slå sina kloka huvuden ihop och försöka få loss ulten utan huvud på något sätt !!!????? Lycka till säger jag.


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 26 november 2008 06:05


 ..... och mitten på arbetsveckan!!

Vädret ute får man gissa sig till men det är inte så kallt längre, det ligger runt nollan. Lokalblaskan visar ett regnmoln idag .............. *suck*

Idag ska jag iväg till tandläkaren med min molande tand. Fick en tokig tid, mitt på dagen, men vad gör man. Jag får väl åka fram o tillbaka två gånger idag då för så här kan jag inte ha det. Den är då allt annat än död i alla fall, tandjäveln !!!!


Måste ut och fylla på spolarvätska i bilen innan jag åker så nu är det bäst att sätta fart!!!! 


Hopp in i duschen .........


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards