Alla inlägg under december 2010

Av Karin - 31 december 2010 10:06


Vaknade med ryggont ......... *aj aj aj aj * .... inte bra.

Frukost är avklarad och nu är det data som gäller en stund ..... Facebook, bloggar och en massa nyheter.

Solen skiner idag och tempen ligger runt -8 grader.

Vår dagliga prommis stundar strax.

Det nya året ska firas in med goaste vänner !!!

Tills dess har jag en lång skön dag på mig att få ordning på ryggen, att vara i rörelse är bra.




Av Karin - 30 december 2010 16:45


Idag har jag faktiskt varit in till La Stada.

Husse hade lite bokföringsjobb som skulle vara gjort på detta året.

Efter det så bjöd han på lunch, det blev asiatiskbuffé ..... mums så gott.

Vi behövde lite påfyllning av mat i förråden så det blev även en tur till Marieberg.

Doggsens mat skulle oxo fyllas på.

Ett nytt innanmäte till min kära filofax för 2011 är numera oxo inhandlat.

Shoppade loss på en ny febertermometer för ändtarm, att ha till doggsen.

15 sekunder så är det klart !!!

Jag har kört med en "gammal" muntermometer hitills, funkade väl den oxo

 men men .....

Jösses vad folk det var !!!!!!!

Skönt att komma hem igen till lugnet i Talby ........

Av Karin - 29 december 2010 15:30


Lugnt och skönt !!!

Frukost, lite TV och data, mys i soffan med doggsen för att sedan ta vår sedvanliga prommis.

Fortsatt röj i tvättkorgen .......

Gjorde en blomkål/broccolligratäng till julköttbullarna, som vi åt när husse kom hem.

Nu blir det mera stickning, TV och dogg/soffmys.

Av Karin - 28 december 2010 13:20


Sov till 8.30 !!!

När jag kom upp åkte husse ........

Frukost med doggsen i soffan framför TV:n och "Alla älskar Raymond". Nice !!

Stickade några varv på sista ärmen till Wincents tröja, snart klar nu.

Tog doggsen med mig ut och walkade.

Jag har städat ut all julmat, matat komposten och fåglarna med den.

Fan vad skönt det är när det är över !!!

Tvättmaskinen går för fullt ..........


Vad ska jag hitta på resten av dagen .......

Ta en dusch, brygga mera kaffe och sticka lite till !!???


Hopp in i duschen ......



Av Karin - 27 december 2010 13:15


Näääääää ........

Inte jag inte !!!!!!!!!!!!

Jag är ledig i två veckor till !!!!!!!!!

Tjjjiiiiiihooooo !!!!!


Hanna packade ihop sina saker imorse och drog tillbaka till Stockholmo i MIN BIL.

Så nu sitter jag här ......... fan vad saker jag kommer på att jag ska/vill göra.

Hade nu bilen stått i garaget så hade jag inte haft en tanke på att åka nånstans.

Hundträningskompisarna stämmer träningsträffar hejvilt, men jag sitter där jag sitter. *suck*

Så det blir att sysselsätta sig bäst det går.

Husse är i Hagfors idag, hela dagen. Vem vet när han kommer hem igen .....

Jag stickar och stickar, snart är Wincents tröja klar.


Mera kaffe .......


Av Karin - 26 december 2010 19:45


Ännu en sovmorgon ......

Vaknar till en dag som absolut inte har något inplanerat.

Har plockat och fixat lite här i huset och en prommis blev det oxo.

Stickat en hel del på barnbarnströjan, snart är både bak- och framstycket klart.

Efter maten åkte vi en sväng, runt i skogarna, vi var vid Boo, Hjortkvarn med flera ställen där det brukar finnas mycket djur i rörelse.

Vi såg en del hjortar men det var oxo allt .....

Väl hemma igen så blev det fika, kvällsmat och nu väntar en 3D film.


Av Karin - 25 december 2010 10:01


Äntligen .......

En dag utan en massa "to do" ........ och vatten i kranen !!!

Vi ska strax bege oss ut i skogen med doggsen, för en skön prommis.

Inte sååå hiskeligt kallt ute idag, bara 10 minus.

Till middagen är vi bjudna hem till svärfar på julmat och träffa lite mer av släkten, det är alltid trevligt.




Av Karin - 24 december 2010 20:15


Husse väckte oss med frukost på bordet !!

Det är så fint med julfint och alla levande ljus .......

När det var dags att ta tag i dagens bestyr så upptäcktes, till vår fasa, att vi var utan vatten !!!!!

Husse drog på sig jobbarkläder och ut för att kolla vad som var fel.

Vatten fanns det i brunnen men pumphelvetet hade lagt av.

Som tur var har han en del kontakter så det gick att ordna en ny pump.

Husse mekade och fixade i flera timmar .......

Vi sköt fram julmiddagen en timma, det såg lite mörkt ut där ett tag.

Men husse fixade det förståss !!!!!

Vattnet rann i kranen igen vid ett-tiden.

Det blev ett snabbt duschande och maten kunde äntligen göras iordning.

Klockan två kom våra gäster !!!


En supertrevlig em/kväll med barn, barnbarn, svärfar och alla hundar.

Erik bjöd på en god special, "Christmas pudding", till kaffet. Jättegott !!!

Trött som bara den somnade jag som vanligt i soffan.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards