Alla inlägg under juni 2012

Av Karin - 29 juni 2012 05:59


*me like*


Sol även idag, det måste ha blitt nått fel !!!

Men prognosen visar att det blir regn i helgen, sååå bäst att passa på att njuta.

För min del spelar det ingen roll vilket väder det blir, jag har häcken full hela helgen.

Jag har t o m skrivit en "to do-lista", så att jag inte ska glömma något.

Måste fixa detta i helgen känns det som, för veckan som kommer är fullbokad.

Puh så skönt det ska bli med semester !!!


Toooooodeloo

Av Karin - 28 juni 2012 05:55


...... och inte ett moln på himlen!!

Lite finväder innan nästa regnområde kommer hit.

Snart är det ju helg igen och vädret ser inte allt för lovande ut.

Timern/ bevattningen av växthuset ser ut att funka finfint !!

Startar vid sextiden och går en timma, nu ska det bara flyttas in en del annat

där som oxo vill ha vatten.

Jag har mycket fokus på semestern nu, planerar en massa saker.

Saker som ska göras innan vi far, sånt vi ska ha med oss och allt annat som ska funka.

Det jobbar för fullt i skallen ....... hela tiden.



Toooooodeloo

Av Karin - 27 juni 2012 05:53


....... det ser lite ljusare ut idag !!!

Regnet vräker inte ner i alla fall och det har slutat att blåsa.

Avverkade lite på "to do-listan" igår.

Det blev lite shopping av diverse nödvändigheter.

Jag rantade även runt i lite klädaffärer och hittade lite nytt att ta på mig oxo.


Nu vankas en ny dag i stenbrottet !!

*andas lugnt genom näsan* ......... lugn o fin !!!!



Tooooodeloo



Av Karin - 26 juni 2012 05:55


Ännu en dag i rotblötans tecken !!

...... och som sagt, det är tur att man jobbar.

Har vi tur så kommer finvädret tills vår semester !!

Annars så brukar det vara tvärtom, fint före semestern och när vi slår igen så

öppnar sig himlen.

Bara 9 dagar kvar att jobba nu, hur som.


Jag fick ett stort sug efter att sticka igår kväll.

Raggsockor till barnbarnen !!!

Perfekt objekt, lagom stort.

Skulle logga in på Garntjänst och beställa raggsocksgarn, då visar det sig att

de gått i konkurs !!!!

Jag hittade inte de härliga garner som de alltid har haft någon annanstans !!!???

Fan fan fan ......

Får helt enkelt söka vidare.


Toooodeloo

Av Karin - 25 juni 2012 05:59


 ....... och det blåser, så regnet kommer på tvären.

Dags att ta tag i de två sista arbetsveckorna före semestern.

Det går ju an att jobba när vädret är så här ......

Jag har en del att fixa innan vi åker, de här veckorna kommer säkert att gå fort.

Hann tvätta och plocka med en hel del igår kväll, saker som är i husbilen.

Rent och fräscht ska det va´ !!!



Tooooodeloo


Av Karin - 22 juni 2012 19:45


Vi stannade vid Malingarna, ett vackert sjöområde i närheten av Grangärde/Ludvika.

En helt underbar lägerplats !!!

Det var iofs en del andra campare här men vad gör det.

Vi har tagit det lugnt idag med promenader och bara njutit av ledigheten och solen.

Det är pissdålig täckning här så det är problem med bredbandet.

Sill och potäter har avnjutits och nu till kvällen blir det en massa goda ostar och

lite rödvin.

Få se hur länge vi kan vara ute för nu börjar knotten komma !!!


Av Karin - 21 juni 2012 06:00


Helgen är bara några timmar bort, en jobbarförmiddag typ.

Husbilen är packad och nääästan klar för avfärd.

Just nu skiner solen från en klarblå himmel  men vädret i helgen ser ut att bli

blandat, ingen riktig värme heller.

Vi far lite norrut den här gången, inte riktigt bestämt var vi hamnar men förmodligen

"in the middle of nowhere".

Om vi inte får "kontakt" så


Ha en TREVLIG MIDSOMMAR !!!!!


Av Karin - 20 juni 2012 06:06


Årets längsta dag börjar mulet och lite kyligt, det är bara 10 grader ute just nu.

Men det ska bli varmare frampå dagen.

Vädret inför helgen ser väl inte så huggarns bra ut !!!

Jag fick en del fixat igår kväll, mina tomatplantor är uppbundna i växthuset och pellisarna är

äntligen planterade i sina lådor.

Några måsten som nu kan släppas !!!


Idag åker Hanna & Co hemåt igen.

Det var trevligt att ha dem här ......... synd att jag jobbade bara.

Well well det blir väl fler tillfällen.

Sitter i köket och mornar mig och kollar på pilfinkarna ute på gräsmattan, de samlar Myrapäls till sina bon.

Näbben full åsså iväg ....

Handlardag idag igen, är det kortvecka så är det.


Toooodeloo


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards