Alla inlägg under september 2010

Av Karin - 30 september 2010 05:53


Kallt och dimmigt ute !!

Nån minusgrad och riktig markfrost.

Tur att jag tog in allt jag är rädd om igår kväll. Pellisarna är på sin plats i grovköket, där ska bara belysningen sättas igång så de klarar vintern.

Ängelpängeln är STOR och ska reduceras till minsta möjliga övervintringsstorlek.

Många sticklingar lär det bli om det är nån som är intresserad !!???


Husses dag får vi fira i helgen, han drar till Hagfors i em och kommer väl inte hem förräns SENT. Kalas med familjen blir nog nästa helg !!???

Nu hoppas jag på två lugna dagar i stenbrottet eftersom jag är ensam på kontoret. Vet av erfarenhet att det kan bli ganska stressigt.

Idag kommer det hem en massa sten från Portugal så då har jag att göra med logistiken, så det räcker och blir över.

Veckohandling får jag fixa ensam denna vecka, mycket som ska inhandlas och då blir det tunga väskor ....... *pust*


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 29 september 2010 05:52


En kall morgon, nära nollan men ingen frost.

Ännu en dag att ta tag i.

Jobbar o jobbar, blir det aldrig helg igen !!???

Idag åker J, en av cheferna, till Italien på stenmässa i Verona. Så då blir det en massa extra jobb för min del resten av veckan ....... puh !!

En massa jobb finns här hemma oxo att tag i.

Lunchlådorna är slut i frysen, städning behövs både ute o inne, pellisarna MÅSTE in från växthuset och en massa annat som jag inte ens orkar tänka på just nu.

Får göra en "priolista" !!!

Men först en dag i stenbrottet ........


Hopp in i duschen ........


Av Karin - 28 september 2010 06:08


Är jag trött eller är jag trött .........

Jag har i alla fall sovit som en stock inatt men dagen lär bli seg, det brukar komma en dag efter.

Jag har varit dålig på att uppdatera här under Tryffelhelgen men tog lite datavila för att umgås med trevliga människor.

Får försöka skriva lite i efterhand om vad vi upplevt.


Idag blir det dubbeljobb !!!

Först ordinarie och sedan in till husse.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 28 september 2010 05:52


Tryffelhundarna på Gotland från Hesiodos kennel.

( Lånat bilden av Lisa & Mattias)

  

Av Karin - 24 september 2010 05:34


 ...... snart bär det av mot Gotland.

Färjan går vid 11-tiden och jag gilllar att vara ute i god tid så därför denna arla stund, trots att jag är ledig.

Tror att jag fått med mig ALLT.

Skulle jag ha glömt nått så finns det väl affärer på öa.


Måste dra nu ......


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 23 september 2010 05:50


Sista arbetssdagen denna vecka !!

Jag har tagit ledigt imorgon med anledning av Tryffelhelgen på Gotland.

Det finns en del jag ska fixa idag, som jag inte får glömma,

åsså ska det packas i kväll.

Som vanligt får jag väl med mig en massa som jag inte behöver men vad gör det.

Ser fram emot att få träffa dotterns svärisar Bettan & Tom, som vi ska bo hos, och en massa trevligt Lagottofolk !!!


Men först en dag i stenbrottet !!!


Hopp in i duschen ........

Av Karin - 22 september 2010 05:55


..... kallt ute idag men inga minus, ingen frost.

Bröllopsdag idag, den 31:a !!!

Jösses vad åren går ........ fast det känns verkligen att det var LÄNGESEN.


Gårdagen förflöt ganska bra, kom ner till skrivbordet ganska snabbt på förmiddagen och det fanns en hel del att ta tag i.

Det gick bra att jobba !!!

Mattheten är så gott som borta om jag håller mig lugn. Mina raska prommisar får gå i en lite lugnare takt ........

Var ganska slut när jag kom hem igår.

Arbetskamraterna snörvlar och hostar fortfarande, värst är de som inte varit hemma och kurerat sig. Konstigt !!???? Nääääeee !!!!


Planerar för fullt inför helgens begivenheter, mycket att komma ihåg och att göra när man ska ut och fara. Får snart börja skriva "to do-listor" ........

annars glömmer jag väl hälften.

Det viktigaste är dock att orken kommer tillbaka ordentligt !!!!!


Hopp in i duschen ......









Av Karin - 21 september 2010 05:51


Idag bär det av till jobbet igen.

Kände mig bättre o bättre igår och när den där lilla Ågren dyker upp då börjar jag att bli frisk.

Jag missade gårdagens kurstillfälle vilket var synd !!!

Funderade ett tag på att åka dit i alla fall men kände att jag hellre ville stanna hemma och kurera mig, istället för att bli blöt och kall.


Hopp in i duschen ....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards