Alla inlägg under mars 2011

Av Karin - 31 mars 2011 05:35


Lite kallt, lite mulet, lite skiiit ......

Fortsatt ont i kroppen på alla möjliga ställen !!!

Jag hoppas att det snart ger med sig.

Torsdag är handlardag, det blir en tur till det stora köpcentret för införskaffandet av föda för ännu en vecka.

Jag har lite stiltje i fantasin just nu vad gäller mat, få se vad jag kan lyckas hitta för kulinariska läckerheter.

Men först en dag i stenbrottet.

Där är det full fart som vanligt, hejdlöst bråttom med allt och det är ju vardagsmat för oss. Konstigt att man aldrig vänjer sig.


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 30 mars 2011 05:52


............. och jag har släpat mig ur sängen.

Sommartidsomställningen känns ordentligt i kroppen!!!

Jag tycker att det brukar allt ta mig en vecka innan jag kommer ikapp med tiden.

Så framåt helgen kanske man blir människa igen.

L-O:s behandling gör väl sitt till oxo, det känns som om jag är nitti bast i kroppen men det ska bli bättre och bättre ........


Några minusgrader idag med men klart och fint.

Gårdagens snöoväder är borta och snön likaså. Till helgen ska det bli riktigt fint med 10 graders värme, det blir fint.


Hopp in i duschen .........

Av Karin - 29 mars 2011 17:34


Äntligen .......

Jag är helt mör i kroppen efter gårdagens behandling, det känns som om jag blivit manglad.

Häcken full på jobbet hela dagen, tur det så att dagen gick fort.

Kallt och lite mera snö är väderläget idag, burrrr.

Inte många knop mer idag inte.

Soffan och TV ......... väntar på att husse fixar fikat.


So long

Av Karin - 28 mars 2011 17:15


Det blev ingen morgonblogg imorse då Hanna sover i rummet där min data står. Den bärbara är inget rolig att skriva på vid köksbordet så det fick helt enkelt vara.

Vägen till jobbet var glashal på vissa ställen eftersom det snöat igår kväll och frusit på våta vägbanor.

Högarna på skrivbordet tog hela dagen att reda ut !!!!

Tänk då på att jag var bara borta en dag ....................


Efter jobbet var det dags för ett besök hos Lars-Olov, min fantastisk sjukgymnast.

Det hade lossnat en del i ländryggen sedan sist, det var bra.

Men bröstryggen och nacken  ............ aj aj aj aj !!!!!

Han körde på ganska tufft och tror att det ska räcka med en behandling till.

Jag ska ta det fortsatt lugnt, ingen dammsugning, fönsterputs m m  m m

Av Karin - 27 mars 2011 18:24


Försökte med sovmorgon idag istället ......funkade något bättre.

Husse var dock uppe och rumlade runt idag med.

Han tyckte att vi skulle masa oss opp när klockan var 7.30 men i själva verket var den ju 8.30 Hå hå, ja ja .......

Frukost och sedan dags för vår dagliga prommis.

Fast idag blåste det riktigt kallt, det var dock ganska fruset och torrt så doggsen blev inte fullt så skitiga som igår, då det var dagsmejja och nysladdad väg.


Middag grejades till i ugnen, blomkål/broccoligratäng och lax, mumsigt gott.

Em-fika intogs hos sonen med familj. Hanna fick träffa det lilla nytillskottet Selma.

Nu blir det lugna puckar igen .......

Hanna är i La Stada och träffar vänner, husse och jag har lite data-time och doggsen är mätta och nöjda.

Av Karin - 26 mars 2011 18:00


Inte lätt att sova när husse är uppe tidigt och rumlar runt.

Han åkte vid sju och jag försökte verkligen att somna om men icke.

Frukost och lite datatime ......... inte dumt det heller.

Planlade en dag med massor av "to do" i agendan.

Så meddelade Hanna att hon tänkte komma över så dagen blev snabbt omstrukturerad.

Jag hann dock göra en hel del av det jag tänkt innan hon anlände.

Planterade min urnor vid dörren med vårblommor, fick för övrigt spetta ner dem i den isiga jorden.

Tomatplantorna skolades om och olivträdet fick ny jord i en fin lerkruka.


När Hanna precis kommit så dök även Ulla & Hasse upp, så det blev lite fika och mycket snack.

En skön prommis med alla doggsen togs i vårvädret.

Em förflöt sedan i ett ganska lugnt tempo.

Husse kom hem igen och jag fixade lite mat.

Tv, soffa och lugn o ro ....... skönt !!!

Av Karin - 25 mars 2011 19:45


Chockstartade dagen med en prommis med doggsen vid 5.30

De tittade lite konstigt på mig men hängde förstås med utan prut.

Frukost, dusch och sedan iväg ........

Landade hos Lotta i Kvicksund vid åtta för en snabbfika och sedan drog vi vidare mot Stockholm och Älvsjö.

Vi vandrade runt i några timmar, för att vila oss tog vi en lunch och försökte samtidigt sammanfatta intrycken. Vi konstaterade att det blir allt mer bjäffs och bööös än trädgårdsmässa. Mycket tråkigt !!!!!

Det finns hur mycket utställare som helst med icke-trädgårdsrelaterade produkter.

Vi gick en runda till och köpte sånt som vi bestämt oss för tidigare.

För min del blev det ett STORT uppstammat olivträd, ett litet, dito, rosmarinträd, lite sticklingar och lite annat smått o gott.


På hemvägen blev det även en shoppingrunda i Eskilstuna. Hittade fina vita rosenpelargoner till köksfönstret, jord till omplantering av mitt nya olivträd, jiffypots till tomatplantorna och finfin bricka till husbilen.

Ännu en snabbfika i Kvicksund, lite goooos med en massa lagotto och sedan hemfärd.

Man är ganska mör efter en heldag på benen.

Husse som varit på USÖ och tagit ryggmärgsprov under dagen väntade med vin och goda ostar. Doggsen var som allltid överlyckliga när matte kommit tillrätta.


Av Karin - 24 mars 2011 05:50


Jag är ju ledig imorgon !!!

Åker tidigt till Kvicksund, sedan vidare till Stockholm för att avnjuta en dag på trädgårdsmässan, Nordiska trädgårdar.

Men först en dag i stenbrottet.

J har åkt till spanien för att spela golf så jag får helt säkert en stressad dag.

Det blir alltid hög belastning när vi är en man mindre.

Vårvädret fortsätter med milt och blåsigt, 10 - 11 plusgrader igår åsså kom blåsten tillbaka.

Nu kryper solen upp på himlen, det bådar om ännu en fin dag.

Torsdag är handlardag så det blir en tur till det stora köpcentret efter jobbet.

Ska nog ta och köpa mig lite påskliljor att sätta i mina urnor vid dörren.


Hopp in i duschen ...... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards