Alla inlägg under september 2011

Av Karin - 30 september 2011 05:55


..... och husses födelsedag !!!

Nu har han kommit upp i min ålder !!!

Dags för en normaldag i stenbrottet, inga besök hos folktandvården på ett halvår nu.

Jösses vad hon hon slet i truten på mig igår !!!

Jag är öm fortfarande men rent blev det.

Jag har ju den FARLIGA tandstenen som bidrar till tandlossning, så det känns skönt att ha det under kontroll.


Efter jobbet i em drar vi en tur med husbilen !!!

Vädret ska bli bra i helgen så det är bäst att passa på och snart är det tid att ställa in husbilen för vintern.

Husse har ordnat ett bra ställe att ha den på, helt perfekt.


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 29 september 2011 06:23


..... och en dag närmare helgen !!

Sovmorgon idag igen, för idag ska jag till tandhygienisten.

Det är dags för tandstensborttagning.

Jag fattar inte varför jag fått så mycket tadnsten de sista åren.

Well well ........... det är väl åldern, det som allt annat.

Gårdagens lagning gick finfint !!

Tandläkaren var en riktigt trevlig kille som jobbade utan att det kändes nånting.

"Det smärtsamma kommer efteråt, när man ska betala" som han sa.

Det är ju inte billigt att gå till tandvården, som väl alla vet.


En dag i stenbrottet, lite veckohandling åsså är denna dagen över.


Hopp in i duschen ........

Av Karin - 28 september 2011 06:47


Jag tänkte att sova lite längre idag, för jag ska till tandläkaren innan jobbet,

och vad gör jag !!????

Vaknar som vanligt kl 5.30 ........  *suck*

Konstigt !!!! Nåväl jag låg och drog mig istället.

Idag ska tanden med den trasiga fyllningen lagas.

Det är inte min favoritsysselsättning att gå till tandläkaren utan ett nödvändigt ont och det är tur att de finns.

Tänk om man inte gick dit ......... hur skulle man se ut i käften då !!!?????

För att inte tala om hur ont man kan få ..........


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 27 september 2011 05:54


...... inte helt lätt att vakna, nästan som att ligga i koma.

När klockfan ringde visste jag inte vad det var,

tog en lång stund innan jag fattade.

Jag brukar stänga av efter första signalen.


Det har regnat inatt men nu är det helt klart ute, kanske man kan få ännu en fin dag. Lite tidig brittsommar men vad gör det.

Bäst att passa på att njuta .......



Hopp in i duschen .......



Av Karin - 26 september 2011 05:54


..... att ta tag i en ny arbetsvecka !!!

Jag hoppas att vi blir fler på jobbet idag än va det var i fredags, då var vi inte ens halva styrkan.

Sista veckan i september är det ju nu oxo, snart går vi in i oktober och då blir det höst på riktigt.

Det är bara att hänga med !!!


Lite mulet idag, vädret ser ut att bli förtsatt skapligt.

Helgen var ju alldeles förträffligt fin.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 25 september 2011 19:00


 ...... då man får en massa gjort !!!

Började dagen som vanligt med en långprommis med doggsen.

Först hade vi haft lite tass/klovård.

Sedan rullade det bara på med tvätt, städning, matlagning och till sist en skön avslappande kväll i soffan.

Mitt nya intresse heter Wordfeud och finns i min iPhone.

Helvete vad kul det är !!!!!!

Det är säkert bra för hjärnan, riktig hjärngympa !!!

Testa och man är fast, starkt vanebildande.

T o m husse har skaffat sig ett konto !!!!

Han har grymtat lite när jag spelar men nu förstår han hur kul det är.

Av Karin - 24 september 2011 17:15


Idag för 35 år sedan föddes vår son !!!

Det är en av såna där dagar som man aldrig glömmer.


Toppenfint väder ute, så dagen inleddes med en långprommis.

Jag och doggsen gick själva för husse "kör radio" denna helg.

Förmiddagen fördrevs med en massa plock och tvättmaskinen fick jobba hårt.

Att det sedan var stopp i avloppet i köket gjorde även stopp i mina planer.

Jag kokade vatten och blandade i maskindiskmedel, det är frätande och bra, och hällde i sakta. Efter upprepade behandlingar så verkade det som stoppet löstes upp.

Husse hällde slutligen i saltsyra oxo och det gjorde susen.


Födelsedagsfika hos sonen på eftermiddagen.

En trevlig stund med gott fika !!!!

Jag fick några nya Wordfeud-vänner oxo.

Hem igen för att inte göra så mycket mer idag ........

Jag får ta nya tag imorgon.





Av Karin - 23 september 2011 05:54


Just det !!!

Dags för lite helg igen .......

Det är klart ute, så kanske kanske man kan klara sig utan regn idag.

Som det har regnat denna vecka !!!!

Idag är det sista dagen jag är ensam på kontoret, sååå skönt.

Gårdagen förflöt ganska lugnt, jag hoppas att det fortsätter så även idag.

Helgens agenda snurrar för fullt i skallen, mycket på "to do-listan".

Imorgon blir det födelsedagskalas !!!!


Hopp in i duschen .......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards