Alla inlägg under maj 2008

Av Karin - 31 maj 2008 21:06


Är så in i nordens trött .......

Här kommer en snabbrapport från Norrköping idag.

Fixa placerade sig som 2:a juniortik och Basta fick en tvåa.

Vann stort gjorde Magic Storms hundarna, "Franco" blev BIR och "Tessan" blev BIM !!!!!   JÄTTEGRATTIS LILIAN !!!!!!!!

magicstormskennel 


Återgår till soffan  ..........

Av Karin - 30 maj 2008 22:00


Nu har vi kursat färdigt för ikväll. Vet inte vem av oss som tröttast, Fixa eller jag?? Känner mig helt kokt i huvvet .......

Fixa är såååå duktig på kursen, hon växer lite för var gång tycker jag, trots de läskiga hundarna. Saken är väl den att hon har vant sig vid dem.

Vi har lite "uppkörning" av de olika momenten vi lär oss, varje gång nu.

Jag tycker Fixa är jätteduktig och klarar nästan allt med bravur!!! Hon blev lite less mot slutet idag och ville helst "ligga kvar" istället för att sitta men vad gör väl det om hundra år............


Husse är i Stockholm och hjälper Hannah & J, med lite transport. Han blir nog sen hem har jag en känsla av.

Själv har jag packat bilen inför morgondagen, förberett matsäck och plockat iordning "hundväskan". Tog mig en macka och lite kaffe precis och ska nog snart knoppa in .........

Morgondagen ska bli lika fin som idag verkar det som, så det gäller att ha mycket vätska med sig.

Är lite besviken över att det är så få av "lagottofikagänget" som kommer till Norrköping imorgon!!!!

........... "brudarna från Motala" skulle komma i alla fall, får väl "hänga" med dom och tjöta ..........


Good night


Av Karin - 30 maj 2008 05:59


Så var det nästan slut på denna arbetsvecka men ingen rast och ro för det inte. Ikväll är det på kurs med Fixa, imorgon ska vi till Norrköping på hundutställning och på söndag ska det fixas en del saker innan vår Romresa.

Morgondagen borde inte bli lika "saftig" som förra veckans utflykt till Österbybruk. Det är bara hälften så många hundar anmälda i vår ras och Norrköping ligger ju för fan nästan nästgårds, jag har bara 10 mil dit!!


Varmt och soligt verkar det bli hela helgen!! Nästan lite för varmt i mitt tycke men vad gör man .........

Värmen påverkar ju alla våra aktiviteter så det blir ju MEGAVARMT för hundarna. *suck*


Nu sparkar vi igång den här dagen så det blir helg snart.

Hopp in i duschen ....



Av Karin - 29 maj 2008 22:28


 .... ett täcke t ex!!!!

Nu är det bara tre avsnitt kvar av Brottet, det är ju hur bra som helst detta danska mästerverk. Lite långdraget kanske ........ men fruktansvärt bra!!!

Nästa veckas avsnitt får vi lov att spela in eftersom vi inte är hemma. Ja jag undrar vad vi gör så här dags nästa torsdagkväll????? Sitter väl nånstans med ett gott glas vin och myser nånstans i Rom ........... *suck*

Spännande ska det bli, det är alltid roligt med nya platser.


Nu ska jag studsa i säng ........ gnattis


Av Karin - 29 maj 2008 19:52


Fortfarande alldeles för varmt för en prommis!!!!

Får nog vänta en bra stund till innan tempen sjunker .......

Alltså nu blir det problem med att åka och handla direkt efter jobbet.

På köpcentret där vi handlar finns inte en endaste gnutta skugga nånstans!!!  Det är ju vansinnigt att lämna hundarna i bilen och gå in och handla, det blir rena rama bastun på nolltid även om man drar ner rutorna lite granna runt om. Vad gör man !!!?????

Såna här varma dagar får Lars ta med sig doggsen och åka hem istället.

Ingen blir väl gladare än han, tänk att slippa följa med och handla ....... 

Jag har ett förslag om en särskild hundparkering, med skugga. Jag skulle gladeligen betala för att få  stå på ett sådant ställe. Tanken att kunna gå in och handla och veta att hundarna inte far illa är lockande. 


Jag hade ju tänkt mig att shoppa lite annat oxo, när jag var på plats så att säga. Men den tanken for snart ur hågen ...........

Det var nån slags REA på rean så det krylla av folk!!! Jag vill gå i lugn o ro och handla och inte bli nästan omkullsprungen av alla tokiga människor.

Så jag köpte hundmat och drog sedan hemåt ..........

I min iver att komma därifrån glömde jag apoteket men det kan jag ta imorgon.


Det får bli en kortprommis ikväll, det är ju Brottet kl 21!!!! Det vill jag inte missa, det börjar ju dra ihop sig ..........


Av Karin - 29 maj 2008 06:02


Samtidigt blir det jävligt varmt!! Jag är väl ingen älskare av värme direkt, nöjer mig när det är lagom varmt. Den här extrema värmen som blir emellanåt kan jag vara utan, om man inte är ledig, har semester och kan slappa i skuggan nånstans vill säga.

Det kan väl ha ett samband med mina sk övergångsbesvär, jag svettas väldigt bra utan sommarvärme!!!!!!!


Torsdag är ju handlardag. Idag ska det även inhandlas lite annat smått och gott än bara mat t ex en säck hundmat, lite attiraljer från apoteket och något i klädväg att ha med på resan till Rom.

Annars lär det väl bli en lugn dag, även på jobbet har det varvat ner en liten aning denna vecka.


Hopp in i duschen ...

Av Karin - 28 maj 2008 22:11


 ...... man skulle försöka att komma i säng i tid för en gångs skull.

Känner mig ganska mör för tillfället!!!

Har för vana att fastna här om jag sätter mig ner och läser och skriver.

MSN är oxo livsfarligt, när man loggar in och alla som ska tala med mig.

Det är ju skoj iofs men jag BORDE gå och lägga mig nu ..........


Gnattis ...

Av Karin - 28 maj 2008 21:03


Var inte hemma förräns åtta från frissan!!!!

Det blev kortklippt, slingor och lite brynfix. Passade även på att shoppa shampoo och lite andra hårprodukter när jag än då var där. Ulla är snäll och skickar alltid med lite "reseprodukter", det passar ju särskilt bra när vi ska till Rom nästa vecka.

Ulla och hennes man Hasse är våra resekamrater dit, så det blev mycket snack om vad vi ska ta med oss och på oss och o s v.


Nu vill doggsen ha lite uppmärksamhet  ...........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards