Alla inlägg under juli 2007

Av Karin - 31 juli 2007 23:27


eller två .....

Har kollat på " Morden i Midsomer" och det var lika bra som vanligt. Fast ikväll var det svårare att lista ut vem som var "the bad guy".


Vi har fått en regnskur under kvällen men nu är det klart ute igen .....


Imorgon ska jag hämta mina kläder jag beställt från Brukshundsklubben,

jacka & byxa i goretex-material.  Får prova och se om jag får tag i tjejen som har dem hemma hos sig.


Åsså var det ny månad imorgon  ....... igen!!!!

Fan vad fort tiden går.


Go´natt bloggen!!


Av Karin - 31 juli 2007 13:01


Vi har käkat lunch, Smén har fixat skrivaren och försvunnit ut på ett jobb till !!!!!!!

Här sitter jag och kan inget annat ........... fint sätt att fördriva semestern på .......... NOT !!!!!!

Av Karin - 31 juli 2007 10:34


Jag är idag inne hos Smén och fixar bokföring, fakturering m m


Det var inte så mycket så jag hade räknat med att vara klar snabbt.

Vad händer då !!?????

Skrivardjäveln lägger av ..... och inte får jag igång den heller .........Smén är ute på jobb  ........ så här sitter jag nu och väntar  ....... och väntar ...och väntar ..... och väntar .....................


Jag får fixa lite kaffe och surfa istället .....

Av Karin - 30 juli 2007 12:12


En del har trädgårdstomtar eller andra figurer i sina trädgårdar och rabatter.

Jag har en levande trädgårdsfigur "Rabatt-Basta" i min vita rabatt !!!!!


Detta är hennes favoritställe i trädgården. Här kan hon ligga hur länge som helst och bara ljuna ................


Av Karin - 30 juli 2007 08:50


Ja så var man inne på sista varvet .......... och vad gör man???

Jooo vaknar kl.6 !!! Är det ett tecken på att man är utvilad !!???!!!!


Hitills har vi hunnit äta frukost, walkat hundarna runt skogen och nu funderar jag på vad jag ska hitta på idag.


Putsa lite fönster, köra en massa plastplåtpapperoglas till återvinningen eller bara ta dagen som den kommer.

Njjaaa jag tror det är dags för en fika först .......................

Av Karin - 29 juli 2007 19:42


.... stenindustrins "grand old man" finns inte mer .......


Jag fick bud igår fm att han avlidit tidigare på morgonen ..... på sängkanten, i sitt hem .......


Han var min chef i 5 år och har lärt mig allt jag kan om sten, marmor, granit, kalksten, skiffer m m.

Grabbarna som tagit över firman har en fin stentradition att föra vidare!!!


SEP gick i "pension" förra våren, -06, några år försent och sjuklig .....

Prostatacancer som spridit sig till alla stora leder.

Under våren har han behandlats med ganska plågsamma cellbehandlingar, hela tiden med ett sikte på: "när jag blir frisk........"


Han var en omtänksam chef, var aldrig knusslig, vad det än gällde .......

älskade julfester o dyl och allt som hörde därtill ......

Bjöd på lunch, smörgåstårta (hans favorit), vanlig tårta när helst det fanns minsta anledning till det ...........


Han ÄLSKADE Basta ...........



Av Karin - 29 juli 2007 11:01


Äntligen fick jag låna min dator ....


Rapport från gårdagen: Basta placerade sig 2:a bästa tik i konkurensen!!

Syrran Belissa vann tikklassen med sitt andra Cert. och blev BIM

mot BIR-Tristan.


Basta fick en enatående kritik:

Nice bitch in size and format. Excellent head with correct details. Nice reach of neck and body. Excellent angulation. Firm , enough joints.

Moves happily but quite relaxed!! Excellent coat and temperament.


Det blev lite snålt med fikat, mera GI-varianten, en god kycklingsallad med min variant på Guacamole till. Efter det blev det en slät kopp kaffe!!!


Jag shoppade ett rött fint älgskinnskoppel o halsband till vår lilla bäbba som blir 4 veckor imorgon. 4 veckor kvar ................


Av Karin - 27 juli 2007 18:53


Imorgon blir det uppstigning kl.4.30 !!!!!!

Vi ska träffa Lotta i Örebro vid sextiden, sedan har vi ett par timmars resa tiil Ransäter i Värmland och hundutställningen.


Hannah & Tristan är på ingående från Uppsala. När de kommer ska vi käka lite och packa bilen med allt bjäffs som ska med imorgon.


Nu är de här ..........

Bye for now!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards