Alla inlägg under oktober 2009

Av Karin - 30 oktober 2009 05:53


....... men mår lite halvskumt fortfarande !!!

Idag slutar vi vid lunch, skönt det för jag har en del att fixa med på em.

Ett besök vid mina föräldrars grav för att tända ett ljus i lyktan,

städa av här lite innan Hannah & Co dyker upp och förhoppningsvis ska

jag hinna med en skogsrunda innan det mörknar.

Det sist nämnda får kanske bli det första jag gör vid närmare eftertanke.


Idag ska jag inviga min nya jacka, köpte den igår. Det blev den som jag kollat

på tidigare. Den var dyr men är av jättebra kvalité.

Står emot väta och är varm, fylld med dun !!!


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 29 oktober 2009 21:56


 ..... från amerikat !!

Nu ska här klippas ........

Klotången "Quick-finder" måste provas !!


Mår lite "urk" just nu .......

Husse och jag åt varsin sallad på Marieberg och fan vet om det var nått skumt

med dem för vi mår lite halvdant båda två !!

Vitpeppar-time kanske !!???

Av Karin - 29 oktober 2009 05:51


Börjar se slutet på denna vecka ....

Det är minusgrader och stjärnklart ute, ännu en fin dag på ingående. *hoppas*

Helgen ser ut att gå i den stilen oxo, det blir finfint.

MERA SOL ÅT FOLKET !!!!

Först en dag i stenbrottet, ser redan framemot lunchprommisen.

Handlardag idag, mycket som ska handlas och planeras inför helgens kalas.

Schläkten kommer på lördag .......


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 28 oktober 2009 06:07


..... och mitten på arbetsveckan !!

Jjjiiiiiihhaaaaaa ........

Snart är det helg igen !!!!!!

Hannah & Co kommer till helgen, kul kul. Vi ska firas Hannahs födelsedag.

Min lilla unge fyller 30 år !!! Fatta hur gammal jag är då .......

25 år håller inte längre, det är bara att konstatera.

Finvädret håller nog i sig idag med, toppen !!



Hopp in i duschen ......


Av Karin - 27 oktober 2009 05:47


Jag gillar inte det här att inte kunna se vad det är för väder ute

så här dags på morgonen. Bara svart ........

Man ser ju på trallen utanför huset om det regnar eller ej men sen då !!???

Bäst att ställa in sig på regn idag med, bylsa på sig regnkläder och

reflexväst och gud vet vad man mer kan behöva. VANTAR !!!!

Jag hatar att frysa om händerna.


Just nu så rasar det in sten i containrar från KIna, Portugal och Italien.

Mycket sten blir det .......

En aningens rörigt blir det innan allt lossats och lastats igen till sin

slutdestination. Som tur är så är jag ju van vid detta så det går väldans smidigt

för det mesta. Det händer dock att godset är trasigt när det kommer till oss

och det är mindre roligt, då blir det en massa mer arbete för oss.


Dags att ta tjuren vid hornen !!


Hopp in i duschen ........... 

Av Karin - 26 oktober 2009 18:14


Basta gick tom !!!!

Det känns lite snopet och det tog ett tag innan jag riktigt fattade !!!!

Har väl gått och hoppats in i det sista .....

Vid parningen fick de ett rejält "häng" som varade i 20 minuter och då

brukar det bli valpar men inte denna gång.

Möjligheten finns att hon varit dräktig men att något hänt och valparna

har resorberats ...........


Men hon mår bra och det är det viktigaste !!!

Just nu är hon ganska överviktig, närmare 2 kilo som ska bort !!!!



Av Karin - 26 oktober 2009 05:53


.... på en ny dag och en ny vecka !!

Sista veckan i oktober, till helgen går vi in i november !!

Snart är det jul ........ igen !!!

Idag får vi börja med att ta em-prommisen i hålan där jag jobbar.

Jag vägrar gå i skogen här hemma efter mörkrets inbrott. Visserligen

finns det vildsvin på båda ställena men i jobbhålan finns det i alla fall

gatljus.

Vädret ser ut att bli lika "upplyftande" idag som det varit de senaste dagarna.

Jisses vad grått det är !!

Det blir knappt dagsljus .........


Hopp in  i duschen ........

Av Karin - 25 oktober 2009 20:24


Efter en sån där lååååång söndag som det alltid blir när vi går tillbaka

till vintertid så har jag chattat för första gången på vääääldigt länge.

Jag har gått med i något som heter LCHF.SE  och där finns det ett chattrum.

Ikväll var första gången det var någon där att tala med så jag fick mig en trevlig

pratstund, kul kul !!!

Det känns bra att tala med likasinnade och få lite feedback !!

Där finns även bloggar så vi får se om jag kanske skulle dra igång en

blogg där, UTAN REKLAM !!!!!

Det som jag tyckte var så bra med bloggagratis har helt plötsligt förändrats

till en massa flimmer/reklam som fladdrar överallt !!!! Jag HATAR DET !!!!


Dagen har för övrigt flutit på med en massa göromål !!

Tvättkorgen är tömd, likaså återvinningskärlen. Doggsen har fått sin dagliga

dos av skogspromenad och verkar ganska nöjda .........

Månadens räkningar är inlagda för betalning och jag har även kammat hem

en Lottovinst på 127:- !!!!  Det ni .......

Förkylningen har lagt sig och det är dags att börja ladda för en ny arbetsdag

i stenbrottet imorgon ........ *puh*


Tillbaka till soffan ........


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards