Alla inlägg under april 2008

Av Karin - 30 april 2008 06:12


Valborg, helgdagsafton och onsdag, fast det känns som fredag ........

Det blev en konstig sammanfattning av dagen men likväl så är det förbannat skönt att inse att man bara jobbar till lunch idag.

Susar ut och handlar lite gott till helgen efter jobbet, har en lunchdate med Lars på det stora köpcentret.


Här är det helmulet ute och 10 grader varmt. De har ändrat vädret lokalt här nu, tidigare skulle det bli regn och rusk till helgen men nu ser det riktigt lovande ut.


Vi, jag o chefen, beslöt på jobbet igår att vänta med att skicka de stora tunga posterna som kommer hem till oss idag på morgonen från Portugal.

De får vänta tills på måndag, det är nog ändå ingen som jobbar och tar emot det på fredag!!

Så det blir inte så "tungjobbat" idag som jag trodde, skönt.


NU sätter vi fart på den här dagen så det blir helg fort.

Hopp in i duschen .......





Av Karin - 29 april 2008 21:33


....... himlen var tills alldeles nyss starkt rosaröd, där solen försvann för ett tag sedan, nu är det bara en svag rodnad.

Jag har två trötta Lagotto liggandes här på golvet, de har äntligen kommit in nu. De fullkomligt älskar att vara ute på tomten, ligga i våra stolar på altanen och bara ljuuuuna ........... blir jobbigt att hålla tomten under uppsikt. Det märks att de är lite tagna av värmen som varit de senaste dagarna .......


Min onda hals har släppt och blivit racklig och rosslig istället, jag hoppas att det stannar vid det. Jag vill inte bli sjuk nuuuuuuu ........

jag ska vara ledig och ha det skönt i över fyra dagar är det tänkt !!!!!!!!!

Fyra sköna sovmornar, ja till sju i alla fall, fyra hela dagar att göra precis vad jag vill med, de är helt öppna än så länge.

Ingen agenda planerad ................ sååå olikt mig, jag och alla mina måsten!!


Nu måste väljer jag i alla fall att gå och lägga mig .......

G´nattis


Av Karin - 29 april 2008 18:40


Fick min deklarationsblankett tillbaks från revisorn idag, färdig och ifylld, bara att skriva under och lämna in.

Det blev ett antal tusenlappar tillbaka i år med !!!!!!

Suveränt .........


Nu är vi "nygådda" och det är dags för lite kvällsmat. Det blir nog till att sitta ute i kvällsolen en stund innan man hamnar i TV-soffan.

Det är ett helt sagolikt vackert väder !!!!


By for now ....

Av Karin - 29 april 2008 06:10


Gudd och gudd det vette katten förresten .........

Halsen känns fortfarande som ett jäkla rivjärn, inte särskilt angenämnt, men inte mycket att göra åt. Får dra i mig ett antal värktabletter så det släpper en stund.


Vädret här är ganska mulet men man ser solen emellanåt. Det är nästan 10 grader plus ute, rena sommarvärmen och det blåser lite grann.

Det har blivit rejält grönt nu på bara några dagar, jag älskar den här ljusa härliga skira grönskan. Hur många nyanser som helst finns det. *aahhhh*


Det verkar vara lugnare på jobbet denna vecka, kanske många som tagit ledigt hela veckan. Hur som så har vi då jobb som aldrig förr ..........

Vi väntar in en container med sten från Portugal imorgon!!! Problemet är att det mesta ska skickas direkt men att få tag i bilar samma dag och för leverans på måndag nästa vecka kan bli grymt svårt.

Men vi (läs jag) löser det väl på något sätt!!


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 28 april 2008 17:11


Lugn lugn  ........ jag är inte med barn!!!!

Nej vi väntar på att husse ska komma hem, han ville följa med oss på vår kvällsrunda. Det var bara det att han nyss åkt från stan ..........

så det blir en stund att vänta för oss.


Annars har det varit en jobbardag lik många andra dagar fast jag har mega ont i min hals och det är ju mindre kul.

Några av mina arbetskamrater skulle åka till Norrköping på fotboll ikväll och undrade snällt om jag ville följa med. Jag tackade nej så klart, är inte ett dugg intresserad av att stå ute i flera timmar och bli kall, samtidigt som ett gäng karlar springer runt och jagar en boll !!!????


Nu blir det snart en prommis i vår sköna natur och sedan vankas det lax med något gott tilltugg till kvällsmat ......... mums


Cu later

Av Karin - 28 april 2008 06:03


Så skönt det ska bli med lite långledighet igen!!!

Jag jobbar bara 2,5 dag denna vecka om jag nu får vara frisk vill säga.

Det började igår kväll ........ jorå ..... riktigt ont i halsen !!!!!

Nu igen!!! Jag var ju sjuk i påskveckan sist ...... det här börjar nästan bli som en fars ......... jag ska inte ha långledigt för då blir jag sjuk !!!!

Får väl se vad det blir av det, men jag har rejält ont i halsen fortfarande.


Vädret är riktigt mulet idag och 12 grader varmt ute redan. Det ska ju bli rena värmeböljan de närmsta dagarna men regn till Valborg och helgen.

Vad spelar vädret för roll egentligen, bara man är lite ledig och får vara frisk.

Sysselsättningsproblem har man ju inte direkt heller, man kan ju reda ut tovor på en Lagotto.


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 27 april 2008 19:03


...... till Österbybruks utställningen, sista helgen i maj.

Här har badats hund på em men jag orkade bara med en. Det blev lilla Fixa som fick ett rejält shampoobad, hon var så iiiiin iiiii nordens skitig. Efter badet blev det kamning och tovutredning i över en timma. Då har vi ändå en del kvar att reda ut.

Basta får vi ta imorgon kväll ............


Resan till Coop resulterade i tre jättefina kryddväxter, en liten kul trälåda att ställa dem i och små trevliga skyltar som man skriver namn på i griffeltavlestilen. Lars köpte nått dyrt att strö ut på vår "mossmatta", få se om det kan bli gräsmatta igen kanske. Så nu väntar han på att det ska börja regna så han kan strö ut detta ............



Av Karin - 27 april 2008 10:59


Så har vi varit ute och gått med hundarna.

Jag tog med spårlina och sele och passade på att lägga två spår.

Ett lite längre till Basta och ett enkelt, lite kortare, till Fixa.

Basta hade lite svårt att komma igång med sitt spår, hon letar ju tryffel så det förslår!  Men efter en stund så fattade hon vad det hela gick ut på och spårade galant!!!!!! 

Fixa har jag aldrig spårat med tidigare, det har liksom inte blivit av bara.

Hon började oxo med att leta tryffel men hittade sedan spåret och gick nästan rakt på ....... vinden spelade oss ett litet spratt.


Det blev rikitgt varmt när vi gick, solen var på väg igenom ett tag men nu är det helmulet igen.

Nu ska vi duscha och fara iväg till Coop Bygg o Trädgård. Kul att kolla runt lite de har en MEGA stor trädgårdsavdelning!!!!!!

Hoppas bara att de fått in lite trevliga saker ..........


Hopp in i duschen ....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards