Alla inlägg under april 2012

Av Karin - 30 april 2012 19:45


Efter frukost så diskades och duschades det och gicks med doggsen.

Vi tog en tur till ut på strandängarna, den stora skillnaden var att idag blåste det inte.

Utcheckning och iväg for igen ....

Första stoppet var Engelssons i Falkenberg. Jag har sett en jacka i deras katalog som jag bara

SKA HA !!! Så det var snabbt in och ut där.

Vi for vidare mot Ullared, husse ville dit och kolla.

Efter en timma hade vi fått nog !!!

Så vi for norröver .....

Hamnade så småningom på camping i Borås, ett trevligt ställe i fin miljö.

Solen sken och det var skapligt varmt för att sitta ute.

Vi grillade och njöt en liten stund .......

Friden stördes av två norska par i varsin husvagn !!!

Vi packade ihop och satte oss inne, drog på TV:n så vi slapp att höra eländet.

Av Karin - 29 april 2012 19:30


Efter en god frukost så packade vi oss iväg.

Husse styrde mot Falkenberg !!!

Vi letade runt på en del ställplatser enligt en ställplatslista men fattade inte tycke för nått.

Så det blev camping !!

Vi gick en runda med hundarna på strandängarna. Det blåste som faaan !!!!

Att sitta ute var inte att tänka på.

Det fick bli mat i husbilen och lite film på sen em.

Av Karin - 28 april 2012 19:15


Vaknade till ett fantastiskt fint väder !!!

Lite kyligt men so what .....

Efter frukost gick vi en sväng i hamnen och kollade in båtar, färja och lite folk.

En tur på "stan" blev det oxo, inhandlade Gränna Polkagrisar till barnbarnen.

Färden gick vidare till Kjell i Moheda.

Vi tog dagen på oss !!!

Väl framme så blev det grillat och en massa snack.

Av Karin - 27 april 2012 20:15


Vi packade in det sista i bilen och styrde kosan söderut.

Hamnade i Gränna, på en ställplats vid hamnen.

Det blev lite käka, lite rött och lite TV.

Vi hade ett antal husbilsgrannar, cirka 10 stycken. Det verkar inte som om säsongen kommit

igång på riktigt ännu.

Vi har inga riktiga planer för vår tur denna gång heller, utan vi styr dit näsan pekar.

Av Karin - 27 april 2012 06:01


Två bra saker på en gång !!

Några timmars jobb nu bara, sedan fyra dagars ledighet .....

Hur skönt är inte det ???

Plockade ut en del i husbilen igår kväll och tar det sista i em när vi kommer hem.

Satt och funderade och funderade igår på vad vi mer ska ta med oss.

Jag kunde bara konstatera att vi har ju det mesta som vi behöver i bilen så det är ganska

enkelt att bara fara iväg. 

Doggsen märker på en gång när vi börjar packa och blir riktigt taggade.

De gillar verkligen att åka husbil !!!!


Min förkylning är mycket bättre!!! *peppar peppar*

Får hoppas att det inte blir mer än så här .........


Tooooodeloo 

Av Karin - 26 april 2012 05:56


Väntar på bättre väder till helgen men det ser inte sååå lovande ut.

Skurar här och var gör att det är svårt att pricka in ett resmål med

bra väderutsikter.

Skit detsamma, huvudsaken är att vi får oss en tur i husbilen.

Det är lite kul att köra dit näsan pekar, man vet aldrig var vi hamnar.


Förkylningen är bättre, det sitter nått i ögonen som irriterar och rinner.

Bara jag slipper hosta !!!!

Men jag kanske hostade sist jag var sjuk så det räcker för ett tag.


Det grönskar så sakteliga ute !!!!

Husse har satt igång en självgående gräsklippare i vår trädgård.

Vi har döpt den till "Fåret Shaun".

Jag säger som jag sagt hela tiden: "jag tror´t när jag ser´t" .

Det ska ställas in och bla bla bla .........

Ja ja ja ja  ......


Toooodeloo


Av Karin - 25 april 2012 05:54


Det är fart på kroppsvätskorna må jag säga !!!

Inte kul att vara förkyld igen !!!

Genomled en hel dag igår helt supersnorig ....... fyyy fan !!!

Idag verkar det ha lugnat ner sig en hel del.

Jag har ingen feber så jag struttar väl iväg till jobbet.


IT´S PAYBACK TIME !!!!!!!

 

Det finns nog någon jag kan sbitta ner ...........

Av Karin - 24 april 2012 05:44


Det jäkla ruskvädret fortsätter !!!

Lite varmare är det ändå ......

Idag får det bli vårjacka på, vinterjacka blev en aningens varmt igår.

Jag har varit vaken sedan fyratiden imorse !!

Vaknade av ett riktigt nysanfall, nös och nös och snorade ....

Det är väl nån förkylning som håller på att bryta ut, har ju haft ont i halsen

i flera dagar. "Sjukan" går ju på jobbet ......


Jag var på Tupperware-party hos Therese & Micke igår kväll.

Trevligt trevligt !!

Hittade naturligtvis nått att köpa, en smart hack- & vispmaskin.

Den blir kanon att ha i husbilen !!!


Tooooodeloo

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards