Alla inlägg under april 2011

Av Karin - 30 april 2011 18:45


Vaknade med fruktansvärt ont i mina armar, den högra är alltid värst.

Kände direkt att idag blir det inte många knop gjorda.

Som om inte det var nog så utvecklades en fin liten förkylning under fm.

Husse o jag tog doggsen runt skogen efter det att jag drogat mig med ett antal alvedon.

Jag försökte röra på armarna som L-O sa att jag skulle göra ..........


Det blev en tur till La Stada för att fortsätta vår jakt på en del inredningsdetaljer till nya husbilen. Som alltid, blir det så att det vi först tittat på är det bästa köpet.

På vägen inhandlades goa stora ägg i Röhammar.

Väl hemma igen blev det en god entrecote med smaskiga tillbehör och en lugn valborgskväll i soffan.

Av Karin - 29 april 2011 05:53


Sååå skönt med lite mera ledighet. Jag hade precis kommit in i ledighetsflytet när påskhelgen var SLUT !!!

Ja ja ja ..... nu får man se framemot nästa långledighet, kristi flygare och 6 juni.

Totalt blir det 5 dagars ledighet !!!!!

Få se vad vi hittar på då, en tur med husbilen blir det definitivt !!!

Sen är det inte långt kvar till semestern ........


Helgen som kommer blir det lite pyssel här hemma.

Jag vet inte hur mycket jag kan göra med mina värkande armar men jag får väl döva dem med värktabletter.

Det finns massor att fixa med så sysslolös behöver man i alla fall inte vara.

Men först en dag i stenbrottet, där är man inte heller sysslolös.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 28 april 2011 05:52


...... och det är redan torsdag !!

Torsdag och handlardag, måste kolla in läget i skåp och kyl/frys innan jag åker.

Det ser ut att bli fint väder idag, det är dock liiite kyligt ute just nu.

Full fart i stenbrottet, som alltid, då går dagarna fort.

Idag kommer det en massa sten från Portugal som ska ordnas med.

Boka transporter blir nog den största sysselsättningen idag.

Jag ser framemot våra prommisar i det ljuvliga vädret, då man kan glömma stenbrott och alla onda leder en stund.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 27 april 2011 05:57


Jag borde vara utvilad efter en avslappnad, skön helg men icke då.

Gårdagen blev en rivstart på veckan med hur mycket som helst att göra på jobbet.

På kvällen var det kurstillfälle med bästaste Emelie och en massa trevliga kurskamrater. Jättekul !!!!!!

Jag hann med ett besök på IKEA innan kursen, där jag fixade lite prylar till husbilen.

En hängande garderob, toaborste, smutstvättspåse och en del annat smått o gott.

Garderoben passade perfekt, bra utnyttjande av litet utrymme.


Idag ska jag återuppta mina små träningstillfällen med doggsen på morgon- och lunchprommisarna. Det har blivit dåligt med det den sista tiden, när armarna känns som bly och gör ont vid minsta rörelse.

Nacken är som tur är bättre eller åtminstone mindre ond.


Hopp in i duschen .....


   

Av Karin - 26 april 2011 05:53


Så var det dags igen för vardagsgöra.

Inget mer skönt husbilsliv för den här gången ....... sova tills man vaknar, långfrukost, prommisar i nya miljöer och en massa annat kul.

Vädret är fortsatt kanon, lite mer mulet idag bara men annars varmt och skönt.

Ikväll bär det av på kurs !!

Få se hur det går med mina armar och min nacke ........

Men först en dag i stenbrottet !!!

Slit och släp .....


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 25 april 2011 22:00


Sista dagen på vår premiärtur !!!

Idag har vi en date med Ulla & Hasse hos Husvagn-Svensson.

Vi strålade samman och utbytte en massa idéer och shoppade en hel del "bra-att-ha-prylar" till våra husbilar.

Lunch avnjöts på restaurang i centrala Lidköping.

Ett snabbstopp på Rörstrand hann vi oxo med.

Vi köpte glass, fixade kaffe och satt ute i vårsolen och njöt en stund.


Vår dag avslutades med födelsedagskalas hos farfar Bengt !!

Där var nästan hela släkten samlad.

Åter på hemmaplan så var det att plocka ur husbilen som gällde.

Vi är såååå nöjda med vår tur.

Nya bilen är toppen och vi ska nu fixa till lite små detaljer.

Man behöver ju känna efter hur man vill ha det .........

Av Karin - 24 april 2011 21:45


Med fylld vattentank och tömd toatank, m a o välrustade, så fortsatte vi vår resa mot Lidköping. Vi var in en sväng på Husvagn-Svenssons och rekade !!!

Vi tog en sväng ut till Läckö Slott och en trevlig liten fiskehamn som hette Spiken innan vi checkade in på camping i Lidköping. 

Vår tanke var att fricampa men det blev inte så .........

Vi plockade fram alla attiraljer ännu en gång, drog igång grillen och fick oss en god entrecote med beasås till kvällsmat.

Husse kopplade in TV:n för första gången den här kvällen.

Vi ville gärna se "Mästarnas mästare" och "Brottet & straffet".

Där satt vi i våra pilotstolar och myste ........ very najs !!!!!!!!

Av Karin - 23 april 2011 21:45


Inför besöket på Gekås så fanns det bara ett alternativ: ALDRIG i helvete att vi hänger på låset !!!!

Sovmorgon igen alltså !!!

Vi studsade runt lite och insåg ganska snart att det inte var vår grej det där med "Ullared". Husse hade tröttnat efter en halvtimma.

Vi styrde kosan mot Falkenberg och avnjöt en påsklunch på Skrea strand.

Lite kyligt vid havet men vackert, mycket vackert !!!

Kosan styrdes norrut igen.

Framåt kvällen hamnade vi på en camping i Borås.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards