Alla inlägg under februari 2012

Av Karin - 29 februari 2012 05:55


Lite kallare igen och klart ute.

Törs man hoppas på en solig lunchprommis tro!!???

Jag har i alla fall letat fram mina solglasögon, solen är så stark.

Tårarna bara forsar i det starka ljuset.


Till kvällen bär det av till Karlskoga på föreläsning med Maria Brandel.

Jag ser fram emot en trevlig kväll med en massa inspiration !!!

Men först en dag i stenbrottet ......


Tooodelooo



Av Karin - 28 februari 2012 05:51


Vädret svänger verkligen från dag till dag.

Just sånt här väder som jag hatar !!!

Men men man kan inte få allt som man önskar sig .......

Läkarbesöket igår gick finfint !!

Mitt blodtryck låg rikitgt bra, 120/80.

Däremot så ska vi kolla upp mina konstiga hjärtklappningar.

Det togs ett EKG igår men det visar tydligen inte sååå mycket, därför ska jag få ta ett dygns-EKG.

Skönt att de kollar upp en gammal rugguggla som mig.


Isak, skomakaren, blev glad att se mig !!!

Vi jobbade ju som grannar i några år på 80/90-talet.

Han fixar ärmarna på min jacka, lätt som en plätt !!!!

Skönt ......


Toooodeloooo



Av Karin - 27 februari 2012 05:51


Så var det dags igen för lite arbete.

Börjar dagen med ett läkarbesök, den årliga blodtryckskollen.

Jag ska få en ny läkare och det blir vår första dejt idag.

Alltid spännande med nya kontakter.

På vägen dit ska jag lämna in min Arrak-jacka hos Isac, skomakaren/skräddaren.

Armarna är såååå jäkla långa,få se om han har nån bra lösning på att få dem kortare.

Man kan nog kapa 1 dm, lätt !!!!


Det är klart och kallt ute idag, minus 7 grader !!

Detta innebär att vi får en solig lunchprommis, förhoppningsvis.

Till kvällen är det dags för lite fotvård.

That´s nice !!!


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 24 februari 2012 05:54


Så var det dags för veckans sista arbetsdag.

Sköööönt !!!!

Det är milt ute och det regnar INTE.

All is på gångvägarna är borta nu, så idag blir det dubbfritt.

Få se om man kan lägga Icebug-skorna på hyllan, men vintern är nog inte slut än.

Vi lär nog få nån mer omgång av snö ........

Helgen ser i alla fall ut att bli snöfri med en massa plusgrader.


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 23 februari 2012 05:52


Jag vill inte gå ut !!!!

Spöregnet piskar mot fönstret och det blåser smådjävlar ute.

........ stannar hemma och kryper under täcket igen !!!

Skulle inte tro´t !!!!!

Får väl dra mitt strå till stacken nu när vi får en "brats" till att försörja.

Hå hå ja ja du tunga värld ......


Sista dagen med medicinen mot "the evil leg".

Tänk att den funkade, benet är riktigt bra nu.

Inte helt hundra men riktigt riktigt bra !!!

Jag blir sur på mig själv, varför jag inte fick tummen ur och gick till läkare tidigare.

Men är huvvet dumt får kroppen lida, så är det ju.


Handlardag idag .....

Påfyllning av smör och grädde, protein och grönt.

Få se vad Coop har att erbjuda denna vecka !!???

Först en dag i stenbrottet !!


Hopp in i duschen ........



Av Karin - 22 februari 2012 05:50


Så var det onsdag och snart har man jobbat halva veckan.

Ikväll bär det iväg med doggsen till träning igen !!

Spännande och kul !!!!

Det roliga med hundträning är att det finns så mycket "verktyg" att ta till.

ALLTID lär man sig något nytt !!!


Jag har fått tid till MR/magnetröntgen, den 13 mars i Lindesberg.

Det var snabba ryck !!!

Men det var därför vi valde Lindesberg, i Örebro har de månadslänga köer till MR.


Det verkar vara ett ruskväder ute, blåst och fuktigt.

Burrrr


Hopp in i duschen ........


Av Karin - 21 februari 2012 05:52


...... så ikväll blir det 1-årskalas !!!

Jösses vad fort det går .......

Det är på barnen man märker att tiden bara flyger iväg.

Ruggigt väder ute, det blåser rejält och det kommer ner nått skit men det

ska bli fint frampå dagen.

Lunchprommis i solen idag, som igår !!!????

Det superhala är borta, ligger bara kvar på upptrampade stigar.

Inte utan att man börjar längta efter bättre "väglag", mindre kläder att bylsa på sig och slippa vantar o mössa.

Bara att ta doggsen i koppel och gå ut !!!!

Well well ........ snart är vi där.


Hopp in i duschen ........


Av Karin - 20 februari 2012 05:51


..... för en ny vecka !!!

Känner mig utvilad efter en lugn helg.

Jag har inte gjort mer än det som behövts och lite till.

Har tränat på med doggsen en hel del och det funkar bra.

Den här veckan är det en del saker inplanerade så tiden lär väl flyga .......

Kallare igen men det bli mildväder frampå dagen.


Hopp in i duschen ....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards