Alla inlägg under mars 2008

Av Karin - 31 mars 2008 19:56


Det börjar kännas att man varit igång 1 timma tidigare än vanligt idag.

Jag satt i soffan och slappade en stund och tittade på ingenting, kände att jag var tvungen att aktivera mig annars skulle jag snart ha somnat.


Det har varit ett alldeles underbart vårväder här idag, det var 14 grader varmt vid fyra tiden när jag åkte hem. Doggsen och jag gick 4 km:s rundan i skogen när vi kom hem och det blev riktigt varmt med vinterjacka. Hundarna flåsade rejält när vi kom hem och var även de riktigt varma.

Vi fick en liten regnskur vid halvsju, det var knappt att trätrallen ens blev blöt på altanen.


Det väntas lagottovalpar på  Hesiodoskennel nu!!!!

Det ryktas om att lilla Ida är tjock som en boll ............... husse var där på en blixtvisit i lördags. Spännande att se vad det blir för något.

Bäst att hålla sig på avstånd, man blir ju så sugen när man ser såna där små sötisar. Fast de är bra gosiga att snosa på ........... *suck*


Av Karin - 31 mars 2008 06:01


Jahapp så var det jobbardags igen!!

Ny vecka och nya tag. Sista dagen i mars månad, vart tar tiden vägen egentligen. Sommartiden gör att det är mörkare ute än vad det varit tidigare så här dags men det tar väl bara några dagar så är det ljust igen.

Det är mulet ute men än så länge uppehåll och nästan 6 grader varmt!! De har lovat ett riktigt skitväder den här veckan men fortsatt skapligt varmt som tur är.


Dagsljusrapport

Solen går upp idag 6.27

Solen går ner idag 19.37

Soltimmar 13.10


Få se om vi blir fullstyrka på jobbet idag. De har varit rackliga och hemma en del av grabbarna. Det ställer alltid till det för oss i produktionen.

För övrigt så ligger vi ganska bra med i vår leveransplan och tur är väl det.

Vi väntar inte hem en massa bilar den här veckan så man kanske kan komma ikapp med allt pappersarbete.


Hopp in i duschen .....





Av Karin - 30 mars 2008 21:44


Jorå jag fick allt till lite våfflor på sen em.

Gubben är förkyld och häckade framför TV, jag satte mig en stund för att ta igen mig och slocknade som en stock i soffan.

Vi hjälptes åt att fixa till fika o våfflor som sedan avnjöts i em-solen.

Jag hade tänkt att bjuda hit sonen m familj men de hade magsjuka nu IGEN så det blev inget med det.


Annars har det varit lugnt idag!!!

Jag satt och kikade i "Allt om Trädgård" och då blir man ju så sugen på att göra en massa ute i trädgården.

Den 11 april bär det av till trädgårdsmässan i Stockholm, "Nordiska trädgårdar"!!! Jag har tagit ledigt den dagen för att tillsammans med Lotta fara på en heldagsutflykt just dit. Det är tredje året i rad som vi åker dit tillsammans, har blivit lite av en tradition.

Vi brukar hitta en massa roliga saker ................*ler*


Skutt i säng ...... 

  

Av Karin - 30 mars 2008 13:08


Efter prommisen så var hundarna och jag ute i trädgården och greja lite.

Jag plockade upp en massa pinnar runt fruktträden, de har legat där sedan Arne var här och klippte dem. Det blev en del hundbajs upplockat oxo!!!

Det blir skönt när gräset börjas klippas för då samlas bajset upp med gräsklippet.


När vi kom in igen så fikades det! Sedan dess har jag planterat om mina tomater-, chili- och jalapenoplantor. Har även kollat över mina pellisar!!

Får ta mig i kragen och plantera om dem oxo men det får bli en annan dag.


Växthusfönstren öppnas mer och mer idag ..........

Doggsen ligger ute mot söderväggen och solar  .............

Lite vår är det allt!!!!!

Av Karin - 30 mars 2008 09:06


Ååååhhh så skönt med en dag utan några förpliktelser!!!!

Ja om man då bortser från de två håriga sakerna här som kräver sitt. Men det är ju ett enda stor nöje att vara med sina hundar.

Solen står redan högt på himlen och vi verkar få ännu en fin dag!!!

Igår såg jag att vädringsfönstren på växthuset med sina automatiska öppnare, stod på glänt!!! Det innebär att det är så varmt inne i växthuset så det måste vädras *hi hi*.


Nåväl nu på fm blir det en riktig långprommis med doggsen, de väntar redan. Det är riktigt skitigt uppe i skogen nu igen, snön ligger kvar på vissa ställen men här runt där vi bor är snön borta.


Jag ska plantera om mina tomatplantor idag. Jorden är tinad nu och plantorna är i stort behov av större utrymme att växa sig kraftiga o fina i.

Men ut i växthuset lär väl dröja några veckor till ........

Vädret skulle ju bli kallare igen nästa vecka.


Få se om det blir våfflor till em-fikat !!???

Av Karin - 29 mars 2008 14:15


Jag törs knappt säga det högt .......... men än är det uppehåll och tämligen fint väder!!!!

Doggsen och jag har precis gått en riktig runda och herrejösses så skitiga de blir. Fixa har hittat sig en innebandyboll till, som hon släpade med sig hem, hon bar den säkert i över 1 km.


Bror m familj och mor har varit här och vi har fikat och talat en massa.

De har två flickor som är 1,5 och 6 år och de var överförtjusta i Basta & Fixa. Doggsen var väl inte lika förtjusta efter en stund, de tyckte nog mest att de var jobbiga ............ ville hellre vara ute än inne!!

Bror m fru tyckte att mina hundar var helt underbara och trevliga!!!


Nu väntar vi på att husse ska komma hem! Han har säkert gjort en massa radio-fynd där han har varit. För mig är det bara ännu mera skrot som han släpar hem till sina tidigare kan-vara-bra-att-ha-samlingar.


Jag funderar på att sätta mig i soffan en stund, men gör jag det blir det inte mycket mera gjort här idag.

Visst sjutton, jag har ju kastat ut alla sängkläderna i det fina vårvädret, bäst att bädda rent först sen sätta sig i soffan .........


Mors kors

Av Karin - 29 mars 2008 07:15


Lars väckte mig med frukost färdig på bordet vid halvsju!! Jag har mornat mig vid datan en stund nu och ska strax sätta fart med dagens övningar.

Jag ska städa av här nu på morgonen.  Min bror m familj och kommer på fika frampå fm, de tar med sig mor hit oxo. Lars far iväg på nån slags radio-pryls-auktion vid halv nio så han kommer inte att var hemma.


Doggsen får vänta på sin prommis tills vårt besök har åkt hem men då blir det den lååånga rundan. Vädret är riktigt skapligt här, än så länge.

Jag ska se till att få in en jordsäck innan Lars åker ......... den ställer jag nog på värmegolvet i duschen så den tinar snabbt. (har gjort så tidigare)


Nähäpp nu är det bäst att sätta fart ........




Av Karin - 28 mars 2008 17:54


Så var det då äntligen fredagskväll!!!

Jag har walkat doggsen sedan vi kom hem, de har ätit och varit ute en lång stund ,i trädgården och rasat runt i snön. Det känns som om även de tycker om när det är ljust ute på em/kvällningen.


Fixa har börjat med något nytt, hon har många konstiga saker för sig emellanåt, just nu så gäller det att kissa där Basta har kissat. Tidigare har hon aldrig brytt sig men nu helt plötsligt så ska det markeras .........


Inför kvällen ska det göras en Taco-paj, mmmmmums med en massa frikadeller .......... nääääeeee pfefferoni ska det va´!!!!!

Här blir det nog Let´s dance finalen på TV ikväll, "Så ska det låta"  hade inga roliga gäster ikväll!

Jag röstar på Tina i kväll, jag tycker att hon är helt suverän!!!!!!


Nu ska det göras pajdeg ........


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards