Alla inlägg under juli 2008

Av Karin - 31 juli 2008 10:09


Sista semesterveckan.

Det känns helt OK att börja jobba på måndag, tillbaka till den gamla vanliga trallen. Jag är ju en rutinmänniska så .......

Jag har verkligen tagit det lugnt denna semester, haft underbart sköna dagar då jag gjort i princip det jag vill. Lite vardagssysslor, plus att sitta i skuggan och läsa eller brodera.


Tyvärr har det varit lite för varmt för att "jobba" med hundarna så det har oxo bara blivit det "vardagliga".

Jag studerar för tillfället en Klickerträningskurs som jag fått via e-mail av den goa Emelie, TACK!! den var mycket lärorik!!! Många fina artiklar som var länkade till oxo med en massa superbra tips.

Har printat ut allt på papper och har det i en pärm så jag kan sitta ute och läsa. Nu gäller det bara att överföra det man lär sig till verkligheten.


Nu ska det ut och vattnas .......


Av Karin - 30 juli 2008 11:57


Här hittar man våra hundar när det är så här varmt som vi har det nu ............. inte bara nu iofs, de ligger ofta här inne året runt. Fast nu på sommaren när golvvärmen är avslagen är det nog en riktig höjdare att ligga på det svala klinkersgolvet.


Fixas plats: Inne i duschen. (att husse nyss har duschat och där är blött gör ingenting)


 Bastas plats: klinkersgolvet på toan med huvvet på vågen!!

Av Karin - 29 juli 2008 12:00


Jag har pysslat lite i trädgården nu på fm.

Vi började imorse med en skogsrunda men i den här värmen är det nästan alltid för varmt för doggsen, spelar ingen roll när man går.

Jag hittade en lågväxande vit ros i Norge på ett hagecenter som jag köpte direkt!!! Den har nu fått en plats i min vita rabatt.

Vi fick en rejäl regnskur tidigt igår morse och sedan har jag vattnat där med spridaren så det var lagom fuktigt och fint att plantera nu.

Jag har även fixat lite med mina pellisar, har äntligen fått hem pellisjord nämligen. Hade en del sticklingar som behövde större krukor.


Nu är det strax lunchdags här. Få se vad jag ska hitta på idag .......

Husse svetsar på sin altan parabol i garaget, busy värre.


Cu

Av Karin - 28 juli 2008 21:02


De varnar t o m för att det ska bli häftiga värmeåskväder här i vår del av landet. Det har mullrat länge nu, fast lååååångt boooort!!!!!!

Vi får väl se om det kommer hit till oss.

Jag tycker det är lite läskigt när det åskar nattetid.  Så för min del så får det gärna gå en "annan väg" än över här där vi bor.


Har suttit ute och läst den senare delen eller kvällen med hundarna liggande på altangolvet. Åskan bekommer dem inte ett smack!!!!!

De sover helt lugnt båda två.

Det är bara jag som suttit som en spänd fjäder medans jag läst de sista sidorna av Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden".

Huvva så spännande!!!!!

Jag har idag inhandlat bok nr 3 "Luftslottet som sprängdes". Så nu ska jag brygga lite fräscht kaffe och börja läsa den .............

Av Karin - 28 juli 2008 09:02


Så var vi då hemma igen från vår tur till Drammen i Norge.

Där var lika hett som här!!!!

Det tar cirka 5 timmar att ta sig dit (eller hit). E18 till Oslo är som en kostig efter gränsen så det tar lång tid att snirkla sig fram. Visst har de byggt några motorvägssnuttar men till största delen är det ganska smalt och krokigt. Vi far ju inte fram till Oslo utan tar Oslofjordstunneln till Drammen, den är 7 km lång och byggd under fjorden.


För övrigt har vi haft väldigt "kosligt" som norskarna säger.

God mat, trevligt umgänge och vi har gått på tur och besökt en hytte uppe i bergen ovanför Drammen. Det var väldigt varmt!!!!!!

Vi bodde i ett rum i källaren hos Kent & Laila och där var det ganska svalt, doggsen tyckte det var riktigt skönt där.


När vi kom hem igår kväll så var det flera åskväder som cirkulerade runt här i flera timmar. Så det var inte TV- eller data-läge.

Det blev vattning ute och inne, dusch och läsning resten av kvällen.


Nu ska vi dra en skogsrunda och sedan ska det åka och handlas mat.

Kylskåpet är tomt så det ekar ............



Av Karin - 25 juli 2008 09:41


Så var det dags igen, att fylla år!!! Inte för att jag känner mig äldre men faktum kvarstår..........

Jag har hitills hunnit med frukost och skogsrundan. Nu ska här duschas och packas in i bilen, sedan far vi till Norge.


So long

Av Karin - 24 juli 2008 21:12


Eller rättare sagt vilka dagar ....... varma sköna lugna dagar.

Frukost, hundprommis, fika, göra vad man vill, äta lite, slappa, klippa lite Lagotto, göra ingenting alls ........... bara vara ....................


Idag har vi haft fikabesök tre gånger!!!!

På fm dök "Gustavssons" upp för en fika, helt oväntat men ååååhhh sååååå roligt!!!! Under sen em kom familjen Hobbelberg och fikade och friserades.

Nu ikväll dök svärfar och kusin Adam upp för en kvällsfika.


Jag har tagit mig en kvällsdusch nu, för det är svettigt vill jag lova, innan den så har jag gått över allt som ska vattnas ute.

Timern på växthusbevattningen är inkopplad för imorgon fm drar vi iväg till Norge och Drammen.

Det har oxo anmälts till fyra olika hunduställningar idag. Augusti kommer att bli "very busy"!!

Nu är det TV-time .........


Av Karin - 23 juli 2008 11:16


Här kommer bilder från Skansen i lördags. Valparna låg och slöade på en bergsknalle, det var 4 - 5  stycken, svårt att säga exact för de var på ganska långt håll. Lars lyckades fånga dem på bild i alla fall.

Alla djur verkade ganska loja vid vårt besök, de hade kanske siesta.


 Här kommer mamma varg och ser till sina telningar

 



Lugnet har lagt sig igen ......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards