Alla inlägg under oktober 2012

Av Karin - 31 oktober 2012 06:06


Jösses vad veckorna flyger fram !!

Jag hinner inte riktigt med .....

Snart är det helg igen och då kommer Hanna & Co hit !!

Det blir skoj !!!!

Vi ska fira Hannas födelsedag på lördag.


Det är klart och kallt idag, tempen ligger på nollan, det är en riktigt frost ute.

Vi fick en månskenspromenad, jag och doggsen.


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 30 oktober 2012 06:15


Mörkt och blåsigt men inget regn i alla fall.

Igår regnade det nått så infernaliskt !!!

Kallt och blött är ingen bra kombination, inte ens doggsen ville ut.

Får hoppas på bättre väder idag till vår lunchprommis.

Bäst att passa på när det är dagsljus för nu är det mörkt när vi åker hemifrån och mörkt när

vi kommer hem.

Det känns liiite så där ....... men man vänjer sig ju.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 29 oktober 2012 05:59


Ogillar skarpt tidsomställningen !!!

En timma tillgodo i helgen och vad innebär det ??

Jooo att jag vaknar samma tid som vanligt fast då är ju klockan bara 4.15 !!!

Jag kommer väl att vara som en dö sill framåt em .......


Fixa skenvalpar !!!

Hon bäddar och står i ......

Tar gosedjur och springer runt med, en massa "valpar" överallt !!!

Jag plockar/gömmer undan dem och hon letar nya.

Snart är det slut på gosedjursförrådet ........

Nästan bara hårda leksaker kvar nu i leksakslådan.

Få se vad hon hittar på då ....


Dags för en ny arbetsvecka !!

Hopp in i duschen ......



Av Karin - 27 oktober 2012 20:45


Husse, svärfar, jag och doggsen for till huvudstaden tidigt imorse för ett besök

hos Hanna & Joakim.

Det blev inte så tidigt utan att vi fick lite sovmorgon i alla fall.

Eftersom vi hade släpkärra med oss så tog resan lite längre tid än vanligt.

Det blev en trevlig dag med gott umgänge, gofika och god mat.

Vi tog en rejäl prommis mitt på dagen i solskenet via bl annat Lill Jansskogen, Humlegården

och Stockholms gator.

Släpkärran fylldes med en del möbler m m  m m, för att sedan styra kosan hemåt.

Vi landade i soffan vid åttatiden.

Doggsen är helt muck !!!

De drömmer, småskäller och fötterna är "ute och springer" .........


Av Karin - 26 oktober 2012 06:03


Klart och kallt, 2,6 minusgrader ute.

Torrt och fint trots att det snöade lite granna igår kväll.

Åsså är det fredag !!!

Börjar vänja mig vid att sluta klockan 12 på fredagar.

Det är bara så jävla gött !!!

Undrar var vi ska fredagsluncha idag ????

Har vi tur så kanske vi får sol på skogsprommisen i em.


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 25 oktober 2012 06:07


Det var ett förskräckligt liv under diskbänken när jag var på väg ut

för vår morgonprommis.

När jag kom tillbaka så väsnades det fortfarande och doggsen var "HETA".

Det visade sig vara en liten mus som tagit sig ner i sopkärlet, trots lock på.

Den hade rivit ner plastpåsen och satt i ett hörn och såg mest livrädd ut.

Jag bar ut alltihopa på gården och släppte ut den lilla musen i naturen igen.

Puuh ......

Så mycket hade jag för det, min nya fina sopanläggning var inte mussäker

utan en musfälla !!!!


Torsdag och handlardag .....

Det känns som om man handlar samma saker varje gång.

Jag är ganska lack på mat just nu !!!


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 24 oktober 2012 06:03


Liiite kallare är det ute, friskt och skönt !!

Gårdagens sol var välbehövlig, det var bara ett stort fel och det var att

behöva sitta inne när den lös allra som bäst. En skogsprommis i det

vädret hade varit perfekt.

Det är bara att hoppas på helgen nu ........

Inte långt kvar dit !!!


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 23 oktober 2012 06:00


Det är knappt man tror att det är sant.

Det ska bli sol idag !!!!

Än så länge är det becksvart ute .......

Vi har gått vår morgonprommis i detta mörker, bland rådjur och katter.

Jag längtar redan till våren och ljusets återkomst, härliga prommisar när

solen går upp.  *me like*

Får väl fortsätta drömma .......... ett tag till.


Hopp in i duschen ....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards