Alla inlägg under april 2007

Av Karin - 30 april 2007 17:38

Idag har det flytit på bra. Sméns bokföring var klar strax efter elva. Vi studsa iväg till Garnngården och köpte stolpar nån jord fick vi tyvärr inte plats för, det får köpas en annan dag.

Hem och fixa lunch, tvätta några maskiner och for iväg till kyrkogården och fars grav. Tog bort några överblommade påskliljor och satte dit lite söta blågula penseér istället.

Gjorde likadant här hemma, tog bort en massa lökväxter i krukor och urnor och satte små söta penseér.

Jag har berättat tidigare om att Smén lagt gatsten i ena halvan av mitt växthus. Nu räckte de inte riktigt till hela halvan! Men jag har lagt gatsten runt några rabatter i trädgården och vi har bestämt att ta väck dem därifrån och lägga dem i växthuset. Sagt och gjort, grävde fram tre skottkärror med sten och dumpade dem i växthuset (för att Smén ska lägga dem senare). Passade samtidigt på att rensa ren rabatten från ogräs.

Är det skapligt väder imorgon så ska jag så solrosor och ringblommor där.

Fan jag är helt slut !!!!! Inte van vid kroppsarbete på det sättet.

Nu blir det en lugn hemmakväll. Lugn och lugn, förresten, valborg innebär att det skjuts en massa fyrverkerier, så även här.

Det är stockholmsjävlarna/sommargästerna som tror att det är rena rama vilda västern. Här på landet tror de att man kan göra precis vad som helst.

Vår gamla Zamba är livrädd när de skjuter, det spelar ingen roll vad vi än gör så får hon ett nervöst sammanbrott. Detta har kommit på "ålderns höst", tidigare har hon inte reagerat på varken smällare eller gevärsskott. Det är så otroligt synd om henne, lilla kraken. Vi får sätta på en bra film med högt ljud på vår surround-anläggning och inbilla oss att det hjälper ......

Gissa vem som sover först i soffan ???????


Av Karin - 30 april 2007 07:25

Dagen börjar med frukost och skogsrundan. Solen skiner men det är ganska kyligt. Det har varit 4 plusgrader som lägst inatt.

Nu är jag på väg in till stan med Smén för att jobba nån timma, bokföra och fakturera. Sedan ska vi kolla stolpar och köpa jord.

Av Karin - 29 april 2007 18:37

Smén har idag lovat att vi ska göra ordning på vår uteplats!!!!!!

Dels att göra den större och dels att höja den en bit över marken. Vi planerar en del med glasparti och ett soldäck.

Spännande att sitta och skissa och fantisera om hur man kan göra. Inne på Willab`s hemsida kan man t o m "bygga" och få priset, klappat och klart.

Nu ska vi käka tonfisksallad och kolla TV.

Over and out 

Av Karin - 29 april 2007 08:48

Redan söndag, fan va fort dagarna går när man är ledig. Hmm. Nåväl det är ju bara morgon än.

Igår var vi och hämtade fårnätet utanför Nyköping. Det var stora rejäla rullar, alltså mycket nät för pengarna. De fyllde hela kärran vi hyrt och den var STOR. Väl hemma igen upptäckte vi att det var mindre rutor i nätet nertill, så kallat lammnät, det är ju helt perfekt. Där slinker ingen lagotto ut!!! Jaaa en liten valpis då. *fniss*

NU ser jag framemot måndag, då ska vi ut och jaga stolpar!!! Jag har "sonderat terrängen" och det lutar åt att Granngården är de som har de bästa stolparna och det bästa priset på dessa.

Det ska även inhandlas jordsäckar eller rättare sagt koskitspåsar. I år ska jag odla mina tomater i sådana istället för direkt i jordbädden i växthuset. Jorden där behöver vila ett år från tomater.

Istället ska det sås en hel del annat där. Ska försöka hinna med det nu i helgen, tänkte jag.

Men idag ska jag flytta ut en del i växthuset. Först en skogsrunda med doggsen!!!!


Av Karin - 28 april 2007 07:54

Jag har varit så jävla trött på mornarna den sista tiden/veckan. Tänkte att när helgen kommer så ska jag minsann sova ut. Vad händer !!! Jo första gången jag vaknade till imorse var väl klockan bara 5.30 Somnade om till 6 var då av nöden tvingad att gå upp på toaletten. Försökte somna om igen men det var stört omöjligt. Sedan började Smén att rumla om i köket med kaffe och äggkokare, då gav jag upp.

Sitter här nu efter en god GI-frukost och surfar runt lite. Doggsen har fått mat och sover igen men vi ska straxt ge oss iväg på skogsrundan. De får vara hemma idag när vi åker och hämtar fårnätet. Zamba är van att vara själv men Basta behöver träna på det. Den hunden, Basta, är med överallt annars. Det är inga problem att lämna dem ensamma några timmar så där.

Av Karin - 27 april 2007 18:37

Jag har nu bokat en kärra på macken och stämt av med killen i Nyköping som jag ska köpa fårnät av. Faaan vad nöjd jag är. Äntligen ska tomten hängnas in!!!!!!!

Vi ska försöka komma iväg skapligt tidigt imorgon. Jag har ju en del annat att pyssla med oxo.

Nu är det matdags här hos oss .............

Av Karin - 27 april 2007 18:29

När jag kom hem på em hade jag Malthe-besök!!!!!!!! Världens godaste lilla pojke och hans far var hemma här och mekade bil.  Malthe och jag tog ett "mellis" innan vi började leka med bilar. Han är så uppfinningsrik när det gäller att leka och vi har sååååååå skoj. Idag var alla bilarna på verkstad eftersom pappan, vår son, mekade med deras bil. Efter en stund så gick vi ut och kollade runt i växthuset och trädgården. Jag förklarade för honom att snart kan vi göra "farmorsaft" av rabarber men han ville helst bara gräva ..........


Av Karin - 27 april 2007 10:27

på jobbet idag!!!!! Det känns som jag har full kontroll över allt. Alla bilar/transporter för lastning är beställda t o m till 2/5. Så nu kan jag sitta här och blogga resten av dagen.

Skulle inte tro det !!!!!!  Jag har en del annat att bita i. Det lastas en container med marmorfönsterbänkar i Portugal idag, som kommer med båt till Göteborg v 19. Dessa ska order ska stämmas av mot packningslistor och göras redo att skickas när de tar mark här hos oss. Well well jag har ju iofs nästa vecka på mig oxo. Sedan är det allt annat "löpande".

Nu siktar vi in oss på lunch, Basta & jag, och en härlig 45 minuters prommis i det fina vädret. Klockan 15.00 bär det av hemåt och ledigheten ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards