Alla inlägg under januari 2009

Av Karin - 31 januari 2009 12:13


Basta kliar sig frenetiskt .............

Tankarna är många på vad det kan bero på.  Jag har bytt hennes foder för det är ju det första som man kan tänka sig att det kan bero på. Hon har nu ätit det nya fodret en vecka och jag tycker att hon kliar sig lika mycket fortfarande men det kanske tar lite längre tid innan det ger resultat. OM det nu är fodret.

Jag har "lusat" henne från topp till tå men inte hittat varken lus eller loppor.

En annan sak som gnager i min hjärna är rävskabb.

Vår lilla münsterländer Zamba hade det en gång för många år sedan, då hade vi en skabbräv som strök runt här i skogarna.

Vore det rävskabb skulle ju eller borde ju även Fixa drabbas !!!

Men hon kliar sig inte ............


Nu har jag bestämt mig för att bada henne och Fixa med Dermocan, så får jag se vad som händer ...........

Händer det ingen radikal förändring så får det bli vetten på måndag !!!


Av Karin - 30 januari 2009 05:55


Idag studsa man ur sängen i ett huj !!!

Inte riktigt kanske men det gick lite lättare än igår i alla fall,

huvvet vill men kroppen orkar inte riktigt ............

Här har vi mulet och minusgrader idag, cirka 3 stycken.

Doggsen var riktigt kalla om öronen efter den sedvanliga morronkissen

på tomten.

Nu väntar de på avfärd till jobbet och morgonprommisen där.

Prommis och prommis förresten, Basta företar denna mestadels liggande och gnidandes på isgatorna, hur lätt är det att promenera då.

T o m den lilla Fixan har börjat ta efter detta beteende, hon som tidigare bara stått och tittat på, fast hon vill ha lite nysnö oxo.

Den här helgen ska det bli hundvård om nu kroppen tillåter det, får väl börja med en av dem i alla fall.

Bad och pälsvård står på agendan.


Hopp in i fredagen och duschen .......




Av Karin - 29 januari 2009 05:51


Jahapp, så var det dags igen, "same presidier as yesterday" ...........

Torsdagmorgon känns ändock rätt bra för imorgon är det fredag och sedan blir heeeelg !!!

Här har det kommit lite pudersnö inatt, knappt så det täcker marken men vitt är det och tempen ligger fortfarande runt nollan.


Gårdagen förflöt i sin vanliga lunk, det har möjligen lugnat ner sig lite på jobbet. Gubbsen har kommit tillbaka igen efter magsjuka och febertoppar. Måste erkänna att jag kände mig riktigt risig igår och trodde att det var min tur att bli sjuk men jag är fortfarande på benen så .......

Det drabbar ju de svaga först !! *asg*


Idag kommer Portugalbilen med en massa sten igen, något försenad aviserade åkeriet igår så det blir nog inget skickat förräns imorgon.

Jag är som vanligt väl förberedd så det är bara att boka bilar när den väl kommit hit.

Allt sånt görs online på internet, hur smidigt som helst.

Säga vad man vill om datorer/internet men de förenklar en jäkla massa för oss i vårt dagliga arbete.


Hopp in i duschen ..........



Av Karin - 28 januari 2009 05:59


 ...... igen !!!!

Idag var det segare än vanligt ........... *gäsp*

Lite mera kaffe så kanske det finns hopp om att man vaknar till.

Nåväl, idag blir det jobb hos husse efter ordinarie jobb så det blir en lång dag mao.

Vädret är ett mysterium än så länge, ser inte om det är mulet eller klart men tempen ligger runt nollan. Det vore skönt med lite sol i ögat för en gång skull men gråvädret såg ut att hålla i sig enligt väderrapporterna igår.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 27 januari 2009 05:53


Upptäckte till min stora förskräckelse att Mofs har lagt av !!!!

Sååå tråkigt ........... kommer verkligen att sakna hennes trevliga bloggande.

Well well livet får gå vidare ändå, fast det blir svårt .......


Så lär det bli ännu en dag med detta eländiga gråväder. Skridskobanorna till vägar/gångbanor har töat bort så det är inte lika vanskligt att gå längre.

Jag går relativt säkert med mina Icebugskor men man tar det ändå försiktigt.

Det ska bli spännande att se hur många vi blir på jobbet idag !!??

Vi som har så mycket "snabbleveranser" blir lite strandsatta när nästan halva styrkan är borta.

Inte mycket att göra iofs, är man sjuk så är man .............


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 26 januari 2009 21:42


 ...... för idag !!!

Är trött som jag vet inte vad ......... en gnu kanske!!??

Idag var det manfall på jobbet, tre stycken var hemma med feber och förkylning, huvva !!

Har haft en del att besluta här ikväll och har väl kommit fram till relativt kloka beslut, enligt mitt tycke.


Nu väntar sängen ........

Gnattis all bloggers !!!

Av Karin - 26 januari 2009 06:29


 För den finns ju där ........... sägs det .......fan vet !!!????


Solen går upp: 8:20
Solen går ned: 16:03
Soltimmar: 7:43

Av Karin - 26 januari 2009 05:55


 ..... för en ny arbetsvecka !!!

Så var ännu en helg till ända och man ska vara utvilad och pigg.  Kände mig helskum hela dagen igår och idag vet jag inte riktigt hur jag mår ännu, har inte känt efter ..........

Har ju haft en massa konstiga baciller runt mig sista tiden så det kanske är en blandning av dem som inte bryter ut, de liksom sitter i kroppen.


Jag fick iväg en beställning till ROCKDALA igår em. Det blev ett tjugotal sticklingar, några fuchsior och resten pelargoner, innan mitt ha begär var tillfreds. De kommer i en leverans i början av mars. Tänkte pigga upp mig lite med nya fräscha sorter.

Min samling var i från början enbart sorter med vita blommor men har sedan utökats med allt möjligt.


Så är det snart dags att bege sig ut i "mjölkvädret", för här är det dimmigt värre ...........

Hopp in i duschen ........ 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards