Alla inlägg under augusti 2012

Av Karin - 31 augusti 2012 06:20


Så skönt !!!!

En vecka till avverkad på uppsägnigstiden, nu är det bara fyra kvar.

Det har varit lugna veckor efter semestern men nu börjar det bli mer

"som vanligt" mao totalkaos. Då känns det EXTRA bra att ha sagt upp sig och

ha nått annat att se framemot.

Regnigt och grått är det idag och helgen ser ut att bli likadan.

Jag har skaffat nya värktabletter och hoppas att de ska lindra min smärta så

att jag kan göra nått i helgen.

T ex putsa fönster och städa lite ......

En och annan lagotto skulle behöva "saneras" oxo !!!


Av Karin - 28 augusti 2012 07:57


Tänk om man kunde hålla käft om vissa saker ......

Nämnde härom veckan hur bekvämt det är med hundar som löper sällan !!!

You wish .....

Hittade blodfläckar i sängen imorse, trots att Fixa har tikskydd på sig på nätterna.

Hmmmm ......

Tog ett papper och "stämplade" Basta i röven och visst var det så .......

BASTA LÖPER !!!!

Det är BARA 5½ månad sedan hon löpte sist.

Hon löper annars var 8:e - 12:e månad och har så gjort hela sitt sjuåriga liv.


Well well  ..... say no more


Av Karin - 28 augusti 2012 06:18


.... när han såg en naken häst !!

3,7 grader ute på morgonprommisen.

Det blev en aningens kallt om händerna .......

De varnade iofs för markfrost på "vädret" igår kväll men det har vi inte sett nån.

Men man blir ju påmind om vad som komma skall.

Hur som så är det en kanonmorgon med solen i antågande .......

Det mesta är som det brukar, benet värker som faaaan, Fixa bjuder ut sig som aldrig förr och snart

drar vi till stenbrottet.

Hej å hå !!!

Av Karin - 27 augusti 2012 06:17


Den ser ut att börja bra med lite sooool !!!

Vi tog morgonprommisen här hemma idag, måste få in det som en ny vana.

Helgen har varit lugn men har inte kunnat göra så mycket för jag har rejält ont

i mitt ben, det strålar från höften och ner, hela utsida högerben.

Inte ens värktabletter hjälper !!!

Att sitta på en stol är fruktansvärt ....... så jag får väl se hur det går på jobbet idag.

Vissa dagar är värre än andra.


Toooodeloo

Av Karin - 24 augusti 2012 06:01


........ och det regnar INTE !!!

Jaa inte än i alla fall ..... men det ska bli mera ruskväder hela helgen.

Helgen är en blank sida än så länge men alltid kommer man väl på nått att göra.

Vi har lite fönster kvar att måla .......


Idag är det 5 år sedan vi hämtade hem den lilla Fixan !!!

Jösses vad tiden går !!

Just nu har hon fullt opp med att bjuda in Basta till en liten parningslek.

Ställer upp sig och lägger undan svansen ....... stolla !!!!


Börjar fredagen med ett läkarbesök.

Jag har äntligen fått tummen ur och bokat ett besök hos läkaren som visade intresse

för min jävla hosta.

Det var ju i våras när jag hade influensan som jag träffade henne och hon erbjöd sina tjänster.

Spännande är det ..........


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 23 augusti 2012 05:58


...... himlen är mörk, riktigt mörk och det är lite åsklikt ute.

Jooo det skulle bli så här och tänk att vädersiarna hade rätt !!

Torsdag och handlardag, jag hoppade ju förra veckan så det är dags att fylla på

en del i hyllorna. Nog för att jag skulle klarat mig ett tag till men KAFFET är slut !!!

Vem kan leva utan kaffe !!!???

Inte jag ......


Jag har fått en del reaktioner på att jag ska sluta från mina arbetskamrater.

En sa: "Faaaan va´ skönt med nytt jobb !!!"

En annan: "Va´roligt .... Lycka till !!!"

Den som är mest bitter av dem säger inget ........ och fortsätter att klaga på allt.


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 22 augusti 2012 06:18


I och med jobbytet snart så lär det bli lite ändrade vanor/rutiner för mig och doggsen.

Nu åker jag ju tidigare till hålan där jag jobbar för att gå en prommis före jobb.

Jag tänker ändra på det och gå här hemma istället, före avfärd till jobb.

Lika bra att köra igång och se hur det känns !!!

Sagt och gjort, ut på prommis 5.30, det var riktigt skönt.

Doggsen är nöjda !!!

Det går ju bra nu när det är ljust ute, få se hur det känns längre fram i höst när mörkret är tillbaka.

Här ute på landet är det kolsvart !!

Det får bli pannlampa på och sedan får man hoppas att man inte stöter på några vildsvin.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 21 augusti 2012 06:03


Joooo pyttsan !!!

Mulet, kyligt och regnet hänger i luften .......

Det är knappast sensommarväder för mig !!!

Well well nästa vecka går vi in i september och första höstmånaden.  *suck*

Den sista arbetsmånaden i stenbrottet ....... *big smile*

Konstigt nog är det ovanligt lugnt på ovannämnda plats, telefonen ringer knappt, orderkorgen är tom

kan det vara fler än jag som tröttnat på AB Totalkaos.

Inte så konstigt ....... egentligen.

Jag var hos sjukgymnasten igår och han fortsätter att dra i mitt ben.

Ont som tusan igår men idag känns det bättre !!

Eftersom jag fick nässelutslag av Tradil så får det bli Alvedon + Ibumetin nu som smärtlindrare.

Väntar bara på att eländet ska läka ut ........


Toooooodeloo 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards