Alla inlägg under november 2010

Av Karin - 30 november 2010 05:53


..... både ute och inne !!!

Minus 17 ute och plus 18 inne.

Långkalsong och fleecetröja på m a o.

Fixa tycker oxo att det är kallt, vet inte vilket ben hon ska gå på när hon kommer ut i kylan, men kommer hon igång så går det bra.

Basta ligger mest på rygg och rullar sig !!!

Gårdagens kurskväll var askul jösses vad mycket vi får lära oss.

Mest matte tror jag !! he he he ........ Basta fattar snabbt om jag gör rätt.

Det är ett trevligt gäng, både nya o gamla ansikten och allt känns väldigt glatt och positivt.

Nu har vi läxa att ta tag i ....... spännande.


Ikväll ska jag till frissan och friseras.

Få se vad Ulla hittar på denna gång !!!

Lite jobb passar vi på med hos husse oxo när jag ändå är innåt.

Men först en dag i stenbrottet !!

Godis och leksak med för att träna på lunchen.


Hopp in i duschen ........  *burrrr*


Av Karin - 29 november 2010 05:54


Tidig måndagsmorgon och en ny vecka ligger framför oss.

Gårdagens snöoväder är borta, kylan håller sitt grepp, minus 12 nu.

Det är stjärnklart ute, vilket bådar en solig dag.

Denna vecka är det mycket kvällsaktiviteter !!

Ikväll är det fortsättning på nya kursen på  Bruks för Basta och mig.

Liten Fixa blir hämtad av husse på jobbet i em, hon kan inte sitta i bilen i två timmar i denna kyla.

Det är mycket planering när man ska iväg på aktiviteter direkt efter jobbet.

Mat, kläder, kursmaterial, godis till Basta ......

Lite tråkigt att det är mörkt ute så man inte hinner med en riktig prommis vid klubben innan kursen börjar.

Vi får gå i hålan där jag jobbar, där finns det i alla fall gatljus.

Men först ska det jobbas en hel dag,


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 28 november 2010 09:26


...... om det inte vore för allt vitt som kommer ner utanför huset.

Nästan 10 grader kallt och snöstorm!!!!

Ska detta väder fortsätta så blir det en riktig vargavinter, vi är ju bara i november än så länge, många vintermånader kvar !!!

Vaknade imorse med en massa måsten i mitt huvve, inte bra.

Var tvungen att kliva upp och bena ut lite ..............

Det kändes som om december var knökfullt med "to do" saker. I huvudsak är det sånt som jag gillar att göra som är inplanerat, men det är allt det där andra som ska fixas. Efter en check i min filofax kan jag konstatera att det ordnar sig. Det är dock 4 veckor kvar till jul !!!


Idag blir det nog ingen lååångprommis !!!

Tvättkorgen ska få sig en omgång och övervintrande pellisar ska få lite vatten.

Doggsen får lite träning inomhus ida plus kloklippning och tasstrim förståss !!

Basta ska få träna på sin läxa ........


Sen ska det adventsmysas !!!

Jag älskar den här tiden ..........




Av Karin - 27 november 2010 09:10


Frukosten är avklarad och husse kör radio och jag datar lite, som vanligt en lördagsmorgon här i huset.

Igår kväll hade vi goaste Lotta & Björn här på lite mat och samkväm.

Såååå trevligt !!!!

Lotta checkade av Fixa och fastställde flera tecken på att hon är dräktig.

Fixa strular lite med maten på mornarna, troligtvis är det p g a dräktigheten, för att sedan vara helt galet hungrig på em.

Jag har gått över till färskfoder till mina hundar. Jag strör några torrfoderkulor på maten för att behålla den "floran", om man ska ut och fara och det blir svårt med det färska.

Det funkar kanonbra !!!  Det krävs bara lite planering och det är ju min grej.

De är helt galna i den maten, smakar säkert mycket bättre än torra hårda kulor.


Vad ska man hitta på en dag som denna då !!???

En prommis lär det bli !!! Vi får väl hålla oss på plogade vägar för uppe i skogen går det nog inte att ta sig fram. 

Jag ska ta fram Adventstakar och stjärnor. Göra lite adventsfint !!!

Husse hade städat här igår !!!! Så jag kan bara ägna mig åt finliret.


Lillebror med fru är i stan.

Jag väntar mig ett besök, fika och lite snack, det vore skoj.


Barnbarnsmössorna som jag virkar ska göras färdiga, några varv kvar på den sista och sedan en del trådar att fästa.





Av Karin - 26 november 2010 05:49


Burrrrr ....... och jag som trodde snön skulle töa bort !!!

Men nu verkar det som om vintern är här för att stanna. Vi har c:a 2 dm här hemma.

Så var det fredag igen !!!

I like it !!

Några timmar i stenbrottet sedan klämtar ledighetens klocka.

Det är mycket nu så dagen lär försvinna fort !!!

Inför första advent så blir det till att rigga stjärnor och stakar imorgon.

Jag som skulle ha putsat fönster, det är bara att glömma !!!

Får väl ta insidan bara ........


Hopp in i duschen ........



Av Karin - 25 november 2010 05:51


Säg inte att det ska bli lika mycket som i vintras !!???

Han som plogar vår lilla väg far runt härute som ett skållat troll. Skönt det, då tar jag mig ner till riksvägen i alla fall, den borde väl vara plogad men man vet aldrig nu för tiden.

Torsdag och handlardag.

Måste ta en riktig koll i skåp, kyl o frys på vad som behövs införskaffas, för just nu är hjärnan blank. Fast det är väl det vanliga, smör, grädde och ägg som behövs, plus en del annat ätbart förståss.


Hopp in i duschen .......



Av Karin - 24 november 2010 05:51


...... och fortsatt snålblåst !!!

Jag hatar när det blåser, speciellt när det snöar oxo.

Igår snöade det och blåste mest hela dagen. Ett riktigt skitväder !!!

OCH det ska tydligen fortsätta idag .........

Det är tur att man jobbar inomhus, så här års i alla fall.


Mitten på arbetsveckan känns bra, då är det snart helg igen !!!

Denna helgen är det första advent, dags för stakar och stjärnor att komma fram.

Det är mysigt !!!! 

Julpaniken börjar sprida sig på jobbet, ska vi hinna med allt vi lovat före jul !!!????  Dags att sätta leveransstopp nu !!!

Allt folk som vaknat till och ska beställa sten med leverans FÖRE JUL har börjat dyka upp nu. Synd för er !!!!

Samma visa varje år.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 23 november 2010 05:50


Nääää men i kaffet !!!!

Gott gott gott .......

Sovit som en stock inatt, undrade vad det var som lät när klockfan ringde.

Ännu en ny dag längtar redan till lunchen, då det blir doggträning.

Jag har en plan .......


Än en gång har media nästan lyckats skrämma ihjäl oss med en massa ovädersrapporter.

Det låter som om vår sista dag är kommen !!!

Vårt område skulle knappt beröras av detta men ändå  ...........


Hopp in i duschen .....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards