Alla inlägg under oktober 2010

Av Karin - 31 oktober 2010 08:58


Schysst med vintertid igen !!!

Idag är det så grått som det bara kan vara en söndag i slutet av oktober. Regnet verkligen hänger i luften.

Frukost tillsammans med månstudsaren är intagen och nu blir det lite morronmys i soffan. Doggsen har varit ute ett bra tag och "parat" sig men ligger nu här de oxo, helt utslagna. Det är jobbigt att "löpa" och betäcka. Puckon !!!!!!

Vad göra en dag som denna då ???

Fortsatt ta det lugnt, kanske .........

Imorgon ska jag på återbesök till läkaren med mitt blodtryck och mina luftvägar.

Spännande att höra hur han tycker att jag mår !!

Själv är jag inte helt säker på att jag är riktigt frisk än, det virus jag har verkar ta tid på sig. 

Men men det blir väl till att ta tag i livet och återvända till stenbrottet.

Som tur är finns det ju Alvedon att preparera sig med.




Av Karin - 30 oktober 2010 09:10


Husse "kör radio" denna helg men tog ett break och väckte mig med frukost för en timma sedan.

Idag har jag tänkt att fortsatt ta det lugnt men det lär bli en prommis. Frisk luft känns bra när luftvägarna är rackliga, som mina.

Chattade med en kär vän igår em och hon fick mig att bli sugen på att sticka.

Jag ska leta reda på ullgarn, stickor o beskrivning och göra mig ett par handledsvärmare till eller kanske ett par att ge bort till nån.

Få se .....

Hur som blir det fortsatt lugna puckar ......



Av Karin - 29 oktober 2010 18:15


Så har jag två tikar som löper samtidigt !!! Helt otroligt !!!!

Fixa började löpa förra helgen och idag upptäcktes att Basta oxo löper.

Det känns schysst att få det samtidigt för annars så har de löpt vid helt skilda tillfällen.

Fredag idag, tog mig i kragen och städade av här.

Mycket svett och mycket vånda ....... jag är fan inte riktigt frisk än alltså.

Men fint blev det.

Fredagskväll med lite goda ostar o rödvin ....... najs.

Me like !!


Av Karin - 28 oktober 2010 16:00


Måste bara åka och inhandla mat !!!!

Med samlade krafter och ett antal intagna Alvedon så tog jag mig både dit o hem.

Lite läskigt att köra bil när jag får mina "spinns" men jag håller hårt i ratten och styr rakt fram. He he he ........

Jag mötte husse på Marieberg för intagande av lunch, apoteksärende och veckohandling.  Det blev även inköp av en ny jacka, en Didriksson som står emot vatten/snö och lite kyla. Lite tidigt att ta fram dunjackan än, innan kylan kommit.

Väl hemma igen så var jag helt muck !!!

Soffa, doggs och TV TACK !!!

Av Karin - 27 oktober 2010 08:45


Ska då detta aldrig ge sig .........

Ont i halsen och hostar o hackar.

Det vore skoj med en radikalt förbättring ..... snart !!!!


Av Karin - 26 oktober 2010 10:30


Mår väl idag ungefär lika som igår ......... ingen större förändring.

Tog doggsen på en "post-Erik" sväng idag oxo och blev väl ungefär lika slut idag.

Konstigt hur doggsen acklimatiserar sig till tillvaron .......... helt förnöjda med det lilla. Nästan så man tror att de känner på sig att jag inte är frisk.

Husse är i Hagfors i em o kväll så det blir en låååång ensam em/kväll.



Av Karin - 25 oktober 2010 14:30


Solen hånar mig genom fönstret !!!

Känner mig något bättre idag, men långt ifrån bra.

Halsontet, hostan och delvis huvudvärken är kvar.

Tog doggsen med mig och gick i sakta mak till "post-Erik", en kort prommis på 1 - 1,5 km. Det är då man känner sin begränsning. Jisses ...... blev helt slut.

Det är förmodligen blodtrycket som fortfarande spökar.

Av Karin - 24 oktober 2010 09:59


Skönt att sitta inne i soffan och kura.

Jag mår inte något särskilt mycket bättre !!???

Fortfarande ont i halsen, bakhuvudet o nacken. Hostan hänger i ......

Jag har fått något äckligt kletigt i ögonen de sista dagarna.

Den där otäcka matthettskänslan är något bättre men det höga blodtrycket bråkar fortfarande med mig.

Ska det ske nån förbättring med det nya penicillinet så borde det väl visa sig snart !!!?????

Puh ...... det här är inte kul !!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards