Alla inlägg under maj 2009

Av Karin - 31 maj 2009 19:52


Varmt så iiin iiii helvete .........

Jag är ganska uppbränd sedan gårdagens portion av sol och jag har väl bättrat på det ännu mera idag !!!

Idag har jag planterat i mina lådor och urnor, plus att jag varit till kyrkogården och gjort fint på graven.

Tvättmaskinen har gått varm hela dagen, kanoners när man hänger ut och det torkar fort fort ......

Doggsen är helt slut av denna värme. Sedan har de fullt sjå med att hänga med mig hela tiden när jag far runt i trädgården, de måste naturligtvis ligga där jag är om det sedan är full sol spealr ingen roll.

Tur är att det är jobbardag imorgon så att de kan "ta igen sig".

Fröken Fixa ligger i gästsängen bakom mig nu och snarkar högljutt .....



Av Karin - 30 maj 2009 19:48


Jisses vilken trevlig dag det blev !!!!

Massa folk ....

Massa Lagotto .....

Massa sooooool ......


Mer utförligt kan man läsa om dagen HÄR 


TACK !!! än en gång, Lotta & Björn för en supertrevlig kennelträffsdag !!!

Av Karin - 30 maj 2009 07:58


Det ser ut att bli en kanon dag!!!

Vi ska strax bege oss till en kennelträff hos vår uppfödare .

Får återkomma med en rapport senare idag.


För upplysning till Pillan som undrade vad en joddlarpelargon är.

En tacksam hängpellis som blommar frenetiskt. Namnet kommer ifrån att de finns i södra Tyskland och i hela Österrike på deras fina balkonger eller "joddlarverandor".

Detta är en "joddlarpelargon" eller Cascade som den egentligen heter.



Av Karin - 29 maj 2009 05:53


Äntligen !!!!

Veckans bästa, sista och mest efterlängtade arbetsdag !!

Det ser ut att bli riktigt fiiiinväder nu de närmaste dagarna, himla gôtt.

Efter gårdagens jobb så blev det dags för veckohandling och en tur till frissan. Var i valet och kvalet om jag skulle klippa mig riktigt buskort igen.

Jag har liksom sparat ner håret en tid, tanken var en pagefrissa!!??

Men med mitt självkrull så funkar inte det.

Det blir jättefint när jag fönat och grejat,sedan så fort jag sticker ut näsan så är det lockigt och krulligt igen.

Ulla, min frissa, tycker att jag ska ta tillvara på locken istället, så det blev en kortare frisyr men med lite längd.


Idag ska jag åka till handelsträdgården här i närheten och inhandla lite joddlarpelargoner !!  Jag ska även försöka komponera nått fint arrangemang av sommarblommor till mina föräldrars grav.


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 28 maj 2009 05:56


...... känns det som när klockan ringer !!

Vad i hela friden är det med mig denna vecka !!????

Tröttare än tröttast ......

Kom hem sent igår igen ....... var in till La Stada och jobba hos husse, hemma halv nio.

Regnet strilar ner här idag och det gör absolut ingenting. Låt det regna, bara det blir fint till helgen. På lördag ska vi på begivenheter och då vill vi ha fint väder.

Hittade en kul sida om väder på en nyhetssida VÄDER

HÄR kan du skriva in din ort och få en 10-dagars prognos, ascool.


Bästa att sparka igång nu.

Hopp in i duschen .............

Av Karin - 27 maj 2009 05:57


Jeeeeesus ........ såååå trött jag är  !!!!!

Snozade två gånger innan jag lyckades ta mig ur bingen. Det har väl aldrig hänt förut. Tror jag .....

Det blåser som fasen ute !! Så idag får man ha fickorna fulla av sten så man inte blåser bort.

Ääähh det var väl en överdrift, jag blåser ingenstans ........


Kursen igår kväll var lika rolig som alla andra kurskvällar.

Om inte lite roligare ändå för nu börjar Fixa verkligen komma tillbaka.

Hon funkade inte till 100 % men vi fick till några riktigt bra löp på våra träningsbanor. Hon hade ett riktigt hindersug på upploppen t ex.

Slalomen fixar hon bättre och bättre för varje gång, där har hon t o m lite flyt numera.

Vi hade inga balanshinder med igår men jag var och körde på dem som står ute permanent och de funkade riktigt bra de med.

Så gamla Fixa kommer tillbaka !!!!!!


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 26 maj 2009 06:00


Uuuäähhh jag har ont i halsen !!!!!

Inte bra .......

Känner mig inte på topp direkt !!

Vädret ska bli sämre idag, regn frampå em kvällen, men fortsatt varmt.

Näst sista kurskvällen på agilityn och låt oss hoppas att Fixa funkar ännu bättre ikväll. Det har ju gått bättre o bättre de sista gångerna.


Hopp in i duschen .........

Av Karin - 25 maj 2009 05:53


Dags att sätta fart på kroppen igen !!!

Efter en dag i trädgården så är man vig som ett kassaskåp, ungefär.

Lär väl mjukna opp när jag börjar röra på mig.

Idag ska det bli sol och fint !! Tacka fan för det när man ska tillbaka till stenbrottet igen. Men som det ser ut just nu så är det igenmulet och riktigt grått ute, blåser lite gör det oxo.


Anmälde Fixa till två hundutställningar till igår, mycket utställningar blir det !! Kan ju inte rå för det men det är ju sååå himla skoj.

Och alla dessa trevliga människor man träffar och lär känna, det sätter lite extra piff på tillvaron.


Hopp in i duschen .....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards