Alla inlägg under juli 2012

Av Karin - 6 juli 2012 06:01


Sista arbetsdagen före S E M E S T E R !!!!!!

Det ska bli så förbannat skönt att vara ledig i fyra veckor !!!

Fyra veckor utan AB Totalkaos !!!!


Allt är klart för avfärd i em, jag tror inte att jag glömt något.

Det som skulle fixas är fixat !!!

Nu är det bara vi och doggsen som ska stuvas in.


Vi hade den stora vildsvinsgalten på besök utanför tomten nyss !!

Den är STOOOOR !!!!!

Husse tog lite bilder men den var lite för långt bort .........

Lite häftigt är det !!!


Får se om jag orkar blogga under semestern, om inte  .....


Tooooodeloo


Av Karin - 5 juli 2012 05:54


........ och så där lite lagom varmt !!!

Åsså var det torsdag och handlardag, dags att handla det allra sista innan avfärd.

Lite matnyttigt, lite värktabletter och några andra små detaljer.

Som husse säger: "det lär väl finnas affärer efter vägen" !!!!!

Toooooo deeee ??????


Jag blev riktigt mörkhårig igår !!!

Kanonsnygg färg !!!!

Få se om jag skrämmer slag på lappar och finnar när jag kommer norrut !!??

Njjjaaaeee det är nog ingen risk, värre för dom i min omgivning.

Avmaskningen gick bra, Basta käkar tabletterna som godis medans Fixas får tryckas ner i halsen.

De skötte sig exemplariskt !!!!

Våran favvovette Aram gillar dem skarpt !!!

Han hade fått svar på biopsin men hade just nu en dialog med den som utfört undersökningen

av Bastas hårsäckar.

Det blev mycket info och medicinska termer !!!

Men han avvaktar med ett definitivt svar, han hör av sig !!!

Hmmmm ...... jag får skriva ett annat inlägg om detta, hinner inte nu.


Hopp in i duschen ........

Av Karin - 4 juli 2012 05:54


Onsdag och mitt i veckan ....... najs !!

Idag är det mulet ute men varmt och skönt.

Shaun (robotgräsklipparen) klipper gräs och växthuset vattnas automatiskt.

Det funkar fint !!!

Vi har aldrig haft så fin gräsmatta som i år, sedan husse skaffade fåret Shaun.

Skönt att komma hem och ha nyklippt varje dag !!


I em ska jag in till vetten med doggsen, de ska avmaskas inför semestertripp

till Finland.

Btw så väntar jag fortfarande besked om Bastas biopsi, får höra mig för idag.

Efter det så blir det klipp hos Ulla.

Jag börjar få ut längden nu igen så det blir bara lite toppning.

Men först en dag i stenbrottet.


Toooodeloo

Av Karin - 3 juli 2012 05:54


Det är så att jag ser ljuset i tunneln ......

Fyra dagar till att jobba ...... sen så !!!

Det mesta är fixat nu inför avresan på fredag, lite smågrejer kvar bara, sånt som inte kan göras i

förväg.

Plus lite tidsbokat imorgon !!!!


Vädret är fint idag, sol och lagom varmt.

Sköna prommisar med doggsen utlovas .......


Tooooodeloo

Av Karin - 2 juli 2012 05:53


Jo det är Fixas 5-årsdag !!!

Hurra hurra hurra !!!!

Dagen till ära fick de lite murkelpaté till frukosten.

Jösses vad tiden går och om några dagar fyller Basta 7 år.


Då var det sista arbetsveckan före semester !!

Upploppet .........

Idag blir det jobb inne hos husse efter ordinarie jobb.

Gör klar moms- & skattedeklarationen och bokför en del innan vi åker.

En sak mindre på "to do-listan".



Tooooodeloo

Av Karin - 1 juli 2012 17:01


Jag känner mig så jäkla nöjd !!!!

Jag har hunnit med allt jag föresatt mig att göra och lite till .......

Gårdagen ägnades åt att köra sopor till återvinningen, fönsterputsning av de fönster som är helt

färdigmålade, lite röj på altanen, fixat i växthuset med det som ska stå där under de veckor

vi är borta och tvättmaskinen gick hela dagen.

Idag har det fortsatt i samma anda med mera tvättande, byte av lakan i sängen, målat två ytterdörrar,

kloklipp och lite fixat med Fixas päls.

Plus att jag har börjat att plocka ut en del i husbilen.

Veckan som kommer är fylld med en massa "to do", efter jobbet, så nu tar jag igen mig resten av dagen.


Mors kors

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards