Alla inlägg under januari 2010

Av Karin - 31 januari 2010 20:32


Så var ännu en helg på upphällningen.

Var hemma här i Talby vid 17-tiden. Halt och eländigt på vägen, fy tusan vad dåligt de har röjt undan snön på vissa ställen.

Vi körde upp till Stockholm igår fm/middag för att lämna tillbaka Tristan och en "fixad", nybesiktad bil till dotter m sambo.

Efter en sen men snabb lunch så for vi till goda lagottovänner för en prommis i det svinkalla vädret och lite fika.

Väl tillbaka hos Hanna & J så blev det hämtmat från en Cypriotisk restaurang. Supergott !!!

Vi hällde ut oss i soffan och slappade resten av kvällen samtidigt som vi kollade på bilder från Japan.


Det blir mycket prommisar, imorse tog vi en runda i Lilljans skogen.

Finfina områden att gå i, mitt i Stockholm.

Vi for till Bromma Zoo frampå dagen, jösses vicken butik !!

Det blev nya fina halsband o koppel i skinn till mina båda doggs.

Lunch intogs i Solna Centrum och sedan bar det av hemåt.


Nu ikväll har jag beställt en massa frön från Plants of Distinction i England.

Det kliar i såfingrarna !!!!


So long



Av Karin - 29 januari 2010 17:12


Min vana trogen så åker jag varje fredag till mina föräldrars grav och tänder ett 5-dygnsljus, så även idag.  Jisses vad snö det hade kommit på kyrkogården !!!

De plogar ju bara de stora gångarna så till mors och fars grav fick jag pulsa fram.

Lyktan var helt översnöad, likaså stenen, det var säkert 50 - 60 cm snö där.

Jag hade tagit med mig min borste från bilen, smart som jag är, så det blev till att borsta bort så gott det gick.  Det måste ha kommit 15 - 20 cm i det sista snöovädret !!


Vi väntar på att höra av Hanna & J som ska vara på svensk mark i em.

Flyget kan ju iofs vara försenat så vi välan vänta ...........


Ikväll stundar räkfrossa här.

Bra LCHF-käk och det tar lite tid att äta och pilla med. Blir nog guacamole med en massa vitlök i till. Mmmmmm gottgottigottgott !!!!

Jag ska kolla på Postkodmiljonären ikväll, en arbetskamrats pappa, Ola nånting, är med och tävlar. Spännande .........

Sedan är det ju Let´s dance förståss !!!


So long




Av Karin - 29 januari 2010 06:45

Burrrrr

Idag 06:35 


 


Snacka om att vi har en riktig vinter och nu snöar det igen !!!

Äntligen FREDAG, sista arbetsdagen denna vecka.  Ser fram emot två lediga dagar.  Imorgon åker vi till Stockholm för att lämna tillbaka hund och nybesiktad bil till dottern m sambo.  De kommer hem från sin Japanresa i em. 

"två kokta m smör" blev det till frukost idag. I lunchlådan ligger rostbiff & coleslaw.  Rostbiff är ju så gott och jag kände inte för att stå i köket och laga mat igår, så kan det bli enklare.  Vi brukar köpa hel, färdig rostbiff på Lithells fabriksförsäljning (Sibyllakorv tillverkaren).                                    
               De ligger på 1 - 2 kg och kostar c:a 60 - 70:-/kg. Det är ett kanonpris !!  Jag skivar och fryser i små portionsförpackningar.

Hopp in i duschen ........


Av Karin - 28 januari 2010 06:26

God morgon

Idag 06:24 


 

...... god och god förresten !!?? 



Jag mår lite skit faktiskt !!!  Nån slags förkylning sitter i kroppen och vill inte bryta ut. Snorig och täppt om vartannat. Bihålorna värker emellanåt och ögonen kliar och kladdar. Konstigt !!

Snöovädret har bedarrat !!! Det gjorde det redan i går kväll. Det blev inte riktigt så eländigt här som SMHI förutspådde, vi har kanske fått 1 dm nysnö. Fast det räcker ju, gott o väl. Husse är ute nu och kör med snöslungan. Tänker ofta när jag är ute och går på vilken tid det ska ta för all snö att töa bort och nu blev det ännu mer. *suck*

Bacon & äggomelett med lite ädelostbitar i även idag till frukost. Smaskigt värre !!  Men blir nästan lite övermätt. Magen har funkat bra sista veckan sedan jag började med mina blötlagda linfrön.                             I lunchlådan idag finns det Meatloaf med lite savoykål till, addar en stor klick smör innan jag åker.  Får nog åka lite tidigare idag med tanke på väglaget.

De enda som jublar i det här vädret är doggsen, de älskar snö !!!!!

 

Hopp in i duschen ..........                          


Av Karin - 27 januari 2010 06:30


I väntan på vaddå ???

Idag 06:30 


 


Det har lovats ett sjuhelsikes oväder de närmaste dagarna, ännu mera snö och blåst. Lite jobbigt när man ska ut och fara i trafiken, kör ju ett antal mil varje dag till o från jobbet, men annars gör det mig inget,

Har precis kollat in TV4:s Iform och Andreas Eenfeldt. Synd att han inte fick mer tid att förklara lite mer. Störde mig på Malou med hennes envishet om att kalla det för fettdieten, som en annan besserwisser. Men Andreas kanske får komma bättre till tals i nästa program. Här kan du kolla själv: http://www.tv4play.se/aktualitet/efter_tio?videoId=1.1470059&selId=1.923761&currPage=0           

Tycker lite synd om tjejen som ska leva på pulversoppa !! Blääääää

 

Bacon & ägg blev det till frukost idag. En god köttfärsröra & kokt blomkål ligger i lunchlådan. Det bäddar för ännu en dag i LCHF-livet.  Vad jag ska hitta på till kvällen får jag klura på ett tag !! Jag har mycket mat i frysen och det krävs ju planering för att kunna laga av den. Så jag funderar .......

 

Hopp in i duschen .........


Av Karin - 26 januari 2010 19:24

Vaken men täppt

Idag 06:23 


 

Täppt i hela skallen och som vanligt är näsdropparna slut!! Jag köper för att det kan vara bra att ha men när jag sedan nån gång ska använda så är de slut. Konstigt !!!   Well well jag får väl lov att överleva, som tur är finns det alvedon och ibumetin.  Somna i soffan igår kväll vid sjutiden, fortsatte sedan in i sängen och har sovit hela natten, totalt blir det nog 10 timmar. Var nog trött ....... eller !!!????

Kostverktyget fylldes därför inte på nått mer igår.  Nu är det dags att börja på ny kula.  "2 kokta m smör" och kaffe intages nu. I lunchlådan ligger fläsk & savoykål.  Nötfärs ska tinas till kvällens middag, få se vad det blir av den .............. biffar var längesedan och det är så gott. Det och en riktig gräddsås till det blir mums.


Hopp in i duschen ........

Av Karin - 25 januari 2010 18:24

Så blev det kväller

Idag 18:21 


 


Sååå ........ äntligen kan man ta det lite lugnt.  Full fart på jobbet som vanligt, ingen rast och ingen ro. Solen har lyst på oss idag, så doggsen och jag fick en ljuvlig lunchprommis. Idag var nog första dagen det var riktigt ljust ute när jag for hem vid fyratiden.

Har varit täppt i näsan och mått lite små konstigt hela dagen, få se vad det blir av det.

Kvällsmaten idag blev en gammal klassiker STEKFLÄSK !!!!!   Jisses så gott det var.  Till det goa goa fläsket åt vi savoykål som jag kokt i grädde, inte dumt det heller. Matlådorna är laddade inför morgondagen.

Dagens kostverktyg är jag riktigt nöjd med !!!  Fick till det med ratiot där ................ det lär väl bli nått mer innan kvällen är slut. Nån briebit till kvällskaffet är ju aldrig fel.

Hej svejs

Av Karin - 25 januari 2010 06:23


Redo för en ny vecka

Idag 06:21 


 


Det har blivit kallare igen !!!
-10 grader ute och det har lovats en massa snö igen.
Just nu känns det långt till vår men den värsta biten av vintern är avklarad, januari lider mot sitt slut.. Bara en vintermånad kvar .........

Jag tjatar på med min invanda frukost, "2 kokta m smör". Jag tycker det är gott och jag står mig jättebra fram till lunchen vid 12.
I lunchlådan finns lövbiff, blomkål/broccolligratäng och eget gjort kryddsmör, en STOR bit.
Blandade färsk persilja o vitlök, lite vitpeppar med smör och gjorde en fin rulle att ha i kylskåpet.
Saknar mina färska kryddor o örter som jag har sommartid i växthuset !!!
Men snart så .......

Hopp in i duschen ........


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards