Alla inlägg under januari 2012

Av Karin - 31 januari 2012 05:54


Hej å hå ....... sätt fart på dököttet !!!!

Äntligen en hel natts sömn, tänk vad lite Voltaren kan göra.

Efter 1 dygn är det onda i mitt ben är nästan helt borta!!!!!

Nu kan det bara bli bättre.

Fortsatt kallt ute men bara 7 minus idag.

Men ljuset börjar komma tillbaka !!! Jiippppiii!!!

Afterworkprommisen kan gås i skapligt dagsljus nu.


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 30 januari 2012 05:48


...... om än motvilligt !!!!

Det tar emot mer än vanligt.

Det gör ont hela tiden i mitt ben, molar och värker.

Jag tänker köra en omgång till med Voltaren, för det hjälpte faktiskt.

Värmedynan är ett annat sätt att lindra eländet ........ men jag kan ju inte gå runt

med den.


Det är riktigt kallt ute idag, minus 11 grader !!!

Tur att man jobbar inomhus om nu värmen är påslagen vill säga.

Det har ju hänt förr att det varit bara 12 grader på kontoret.


Ny vecka och lite att ta tag i !!!


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 29 januari 2012 16:45


Boysen sov ganska länge, halvåtta är lagom att vakna när man är ledig.

Det blev långfrukost med mycket snack och skratt.

Fram på fm kom sonen och resten av familjen för att hämta hem grabbarna.

Det blev lite fika ......

När de åkt så tog vi oss en skogsrunda.

Det blev en sen middag och lite soffa med en bok och doggsen runt mig.

Av Karin - 28 januari 2012 21:45


Det här skulle vi ha gjort under julledigheten men fick skjutas på p g a sjukdom.

Vi hämtade Malthe & Wincent och drog in till Örebro.

In på Filmstaden och fixade biljetter till Alvin & gänget 3,det var vad de ville se.

Popcorn & läsk till boysen införskaffades.

Salongen var nästan full.

Det var succé, de tyckte filmen var kanonbra !!!!

Efteråt så följde boysen med hem hit för att ligga över.

Det blev mat och lek och lite mera film på TV senare.



Av Karin - 27 januari 2012 05:48


Japp så är det !!!

Det känns bra när man slår på hjärnan och konstaterar att det är fredag.

Vi har fått lite pudersnö igen och minusgraderna håller i sig.

Det blev lite vinter i alla fall ........

Min så kallade "vinterklåda" infinner sig som ett brev på posten när det blir minusgrader.

Den slår upp i små områden på kroppen och kliar nått så infernaliskt.

Det får bli duscholja och insmörjning ett tag så det ger sig.


Basta vågar sig ut mer och mer på egen hand .......

Hon smyger ut och kollar bakåt, upp på himlen, över huset.


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 26 januari 2012 05:52


........ på en skala ???? Jag är nog zoombietrött !!!

Basta har gått ut själv på baksidan !!!

Det är första gången sedan grannen sköt över vårt hus för snart två veckor sedan.

Snacka om att hon blev påverkad .....

Jag har märkt att hon påverkats av allt som låter som smällare, sedan dess.

T ex när vi gick förbi ett hus på vår prommis härom dagen, så slog någon igen en billucka lite hårt.

Genast så kröp hon ihop och la in "överväxeln" och drog som en besatt för att komma därifrån.

Nästa dag så gjorde hon likadant när vi passerade samma ställe.

Inte lätt att tackla sånt här !!!

Är det någon som har något bra tips !!????

Hitills så har jag bara varit positiv och knallat på som vanligt.

Lika hemma på baksidan, jag går ut med glada tillrop och det verkar ju som om det har släppt en del.


Hopp in i duschen .......



Av Karin - 25 januari 2012 05:52


Dags igen då, för ännu en dag i upprätt läge !!!

Fortsatt minus ute och det verkar som om vintervädret kommer att hålla i sig.

Ett tag i alla fall ......

Efter avslutad kur med Voltaren så har jag fortfarande ont i mitt ben.

Det har blivit mycket bättre !!!

Vrålvärken är borta men det molar en del i vissa lägen.

*suck*


Snackade med syss och svåger igår kväll.

De är duktiga på det här med företag och anställda.

Jag vill ha "bra på fötterna" innan jag tar "tjuren vid hornen".


Hopp in i dushen ......



Av Karin - 24 januari 2012 05:53


Trots att jag har tagit på mig en massa kläder.

Försöker med mera kaffe för att få upp värmen.

Det är lite kallt ute, 4 - 5 minus och det kommer ner nått ovanifrån som kallas snö.

Inga mängder, bara lite puder .........

Det är lagom för att dölja alla isgator, så nu blir det rena lotteriet att gå ut.


Basta är fortfarande livrädd för att gå ut på baksidan.

Man får ta henne i koppel om hon ska våga sig ut ........

Hon som tidigare har velat gå ut titt som tätt, det första hon gör på morgonen t ex.

Nu äter hon sin mat och går sedan och lägger sig igen.

Det finns väl inte så mycket att göra åt, bara att avvakta .......


Hopp in i duschen .......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards