Alla inlägg under september 2009

Av Karin - 30 september 2009 05:59


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!!!

HURRA HURRA HURRA !!!!


Trött som en oxe ...... eller två!!

Snart har man avverkat halva arbetsveckan ..... skönt det !!

Här har varit frost i natt, igen ....

Jag täckte mina pellisar i växthuset igår kväll med fiberduk och innan jag gick till sängs

var jag ute och tände en massa värmeljus i lyktor för att hålla kylan ute.

Vet inte om det hjälper men något gör det väl, en stund.

Det blir till att flytta in dem i grovis till helgen.


Var hos frissan igår och klippte mig. Hon övertalade mig att ha hellugg !!!!

Vi får väl se hur jag trivs med det .......


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 29 september 2009 06:21


Känner mig lite nere efter att ha konstaterat att doggsen förmodligen har rävskabb.

IGEN !!!!!!

Denna gång är det Fixa som drabbats värst.

Hon kliar sig frenetiskt på kinderna, den vänstra är mest utsatt.

Basta kliar sig inte lika mycket men ligger ofta och naggar sig på frambenen.

Kontaktade min veterinär igår och vi har fått en tid för besök och behandling.

Att Basta är dräktig var inget större problem men behandling är ju att föredra innan

nedkomsten.

Fixa o jag skulle till Sundsvall i helgen som kommer på hundutställning

men det är bara att glömma i detta läge !!

Nu får vi sikta in oss på 2010 .........


Fan fan fan fan !!!!!!!!!

Av Karin - 29 september 2009 05:54


Ett rejält väderomslag verkar det som.

Vi har väl iofs inget annat att vänta oss .......

Igår kväll så drog ett sjuhelsikes blåsväder förbi här vid 22-tiden. Det blev strömlöst i hela byn.

Det blåste rejält under en kort period innan det lugnade sig.

I lokalblaskan kan man läsa idag att blåsten ställt till en massa problem på många ställen.

Nu har vi ström i alla fall och LCHF-frukosten är intagen, avslutar med kaffet nu.


Hopp in i duschen .......


Rev: Skrapa rutor på bilen för första gången i höst !!!!

Av Karin - 28 september 2009 06:05


Det slår hårt på fönstret där jag nu sitter och det är kolsvart ute.

Huvva för att ge sig ut i det här ........ men det blir till att leta

fram regnkläderna.

Vi har haft så fint väder länge nu så man har blivit lite bortskämd.


Gårdagen förflöt i en stilla lunk, pysslade lite i växthuset med mina

bortglömda pellisar, tvättade några maskiner och slappade en hel del.

Mao ganska avslappnat ........


Idag blir det jobb som vanligt.

Vi ska pussla ihop bilåkandet med husse som har fel på sin V70 och han behöver

då låna min bil för att handla reservdelar.

Slutet på veckan blir jag ensam på kontoret igen. Chefen åker till Italien

och den stora stenmässan i Verona.

Well well det är bara att gilla läget.


Hopp in i duschen ..........

Av Karin - 26 september 2009 09:44


.... men varmt och skönt !!!!

Vi blev väckta av Basta vid 6.30 imorse. Hon var säkert rejält kissnödig .....

iom att puppisarna växer så trycker det ju på blåsan.

Har märkt sista veckan nu att hon kissar mer och oftare.

Imorgon är det 5 veckor sedan hon parades, så det börjar dra ihop sig.

Jösses så spännande det ska bli .........


Idag ska det bara tas det lilla lugna.

Strax blir det en skogsrunda och efter det ska jag iväg och shoppa höstblommor.

Gårdagens Moussaka blev kanongod !!! Idag ska vi testa KÅLGOTT

 http://airamsmat.webblogg.se/2007/september/kalgott-med-lingon.html

 en snabbvariant av kålpudding, tillagad på LCHF-vis förståss.

Till kvällen är vi bjudna till goa´ vänner. De är förvarnade om vår kosthållning.

Det är ju inte så svårt egentligen, vi utesluter ju bara kolhydrater

så som potatis, pasta, ris, bröd ......

De var förresten lite intresserade själva så ett samtalsämne är i alla fall givet ikväll.


 ..... ut i skogen ska vi gå

Av Karin - 25 september 2009 06:01


Aaaaahhhh freeeeedag !!!!

Känn på den du ........... och lönefredag till på köpet.

Idag ska det skeppas iväg en massa sten som kom hem igår kväll.

Då blir det en del att göra men det är skönt för då går dagen fort fort.


Vädret ser ut att bli skapligt ........

Jag ska passa på att göra lite höstfint på mina föräldrars grav i helgen.

De fantastiska begoniorna jag satte på försommaren verkar ha gjort sitt

så det är hög tid för lite ljung och annat fint.

Mina urnor vid ytterdörren ska oxo få sig ett lyft.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 24 september 2009 06:00


..... helgen närmar sig !!!!

Skönt med lite ledighet igen ...... denna helg ska jag ta det lugnt.

Tror jag !!???


Idag för 33 år sedan föddes vår son !!!

En dag som jag minns som om den var igår.

Så här dags var vi på väg in till förlossningen för en sk bedömning, jag hade gått

över i tre veckor. Skulle de sätta fart på det idag, det var frågan ........

Svaret vet vi !!!


GRATTIS !!!!  Glad


I stenbrottet råder allmänt kaos !!

Skällande kunder som väntar på leveranser är vår ständiga vardag.

Igår fick jag ta emot skiten eftersom chefen var borta ........

Jag börjar bli en garvad lögnare, drar den ena valsen efter den andra !!

Min favvosång just nu: Jag ljuger så braaa ..........


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 23 september 2009 05:56


En blåsig onsdagsmorgon ......

Ännu en arbetsdag att ta tag i. För tillfället har det lugnat ner sig

en aning på jobbet och det känns jäkligt skönt.

Jag är ensam på kontoret idag och det innebär ofta en ganska stressad

situation, vi får väl se hur dagen utvecklar sig.


Basta mår prima !! Verkar dock vara hungrig mest hela tiden ...........

Detta trots att hon får mer mat nu sedan några dagar.


Hopp in i duschen .....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards