Alla inlägg under september 2012

Av Karin - 30 september 2012 20:15


..... hur firar man den bäst ???

Jooo man har barnbarnen på besök !!!

Senare på em kom resten av släkten, svärfar och resten av sonens familj.

På fm var vi in til husses kontor och installerade doggsens burar och kompostgaller.

Vi har även satt burar i husses bil.

Allt är provat och godkänt av doggsen .......

Syss ringde och gratta husse och det blev en del snack eftersom vi inte hörs av allt

för ofta.

Min vän Ulla ringde oxo och gratta och även där blev det lite tugg.

En trevlig dag m a o.

Nu blir det sticka i soffan. Boysen önskade sig en stickad halsduk var så nu har jag

fullt upp .......

Av Karin - 29 september 2012 10:12


Dagen hade vikts för barnbarnen, en hel dag och övernattning.

Men lilla Selma är dålig, feber och risig, så det blev ändrade planer.

Boysen kommer dock på em för att sova över ändå, de hade ju glatt sig såååå.

Fixan haltar fortfarande, så det blir ingen skogsrunda för hennes del.

Hon äter antiinflammatorisk & smärtstillande men det verkar inte hjälpa.

Jag får ringa vetten igen, på måndag ......


Idag ska tvättmaskinen få gå med doggsens jobbplädar, de och burarna ska ju in till husses

kontor. Vi ska åka in i morgon och ställa iordning deras plats.

Huuuua så spännande .......

Av Karin - 28 september 2012 17:15


Känner efter hur det känns egentligen att ha gått från stenbrottet för sista gången,

efter mer än 11 års anställning.

Absolut ingenting !!!

Fyyy faaan vad skönt är allt jag kan säga ........

Jag trodde det skulle kännas liiite sorgligt men NEEEEJ, inte alls.

Blev ordentligt påmind i torsdags om varför jag sagt upp mig.

En sån där helcrazy dag som bara kan upplevas i stenbrottet ........


Nu ser jag fram emot mitt nya jobb !!!!!


Av Karin - 28 september 2012 06:18


....... och inte vilken fredag som helst !!!!

Sista dagen i stenbrottet !!!!

Idag ska jag plocka hem det sista av mina grejer, burar och hundgaller.

Jag tog hem en del grejer igår.

Det regnar och är grått ute .........

Men jag är G L A D !!!!!


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 26 september 2012 06:21


 ...... onsdag !!

Regn och ruskväder !!

Pannlampa på och ut i mörkret ......

Tre dumma rådjur mötte oss på vägen. Vanligtvis brukar de bli skiträdda och dra men de här stod

bara och glodde. Mitt på vägen i pannlampans sken !!!

Jag tjoade lite och släckte lampan, tände igen och då kom dom emot oss.

Vi var nog 20 meter ifrån dem när de fick vittring av oss och de drog iväg över åkern.


Tre dagar kvar i stenbrottet nu !!

Igår bjöds det på lunch, kallskuret, potatissallad, bröd och frukt.

Det var enda dagen denna vecka som vi var nästan fulltaliga.

Efter maten fick jag en avskedspresent, en jättehäftig kristallskål från Orrefors.

Chefen var tårögd .......


Say no more 

Av Karin - 25 september 2012 06:12


Regn och ruskvädren avlöser varandra nu ......

Vi fick dock en fin dag igår med sol och hög luft.

Igår fick jag äntligen tag i Fixas medicin, antiinflammatoriskt & smärtstillande,

så nu får vi se om hältan går över.

Vi tar det lite lugnt med långprommisar ett tag oxo .......

Det blev en miss hos vetten i fredags, receptionisten glömde ge mig receptet.

Och jag trodde att receptet fördes över elektroniskt, så när jag kom till apoteket

på em fanns det ju inget att hämta.

Ringde dem igår och då faxade de över receptet till vårt apotek.


Idag ska de bjuda på lunch/mat på jobbet !!!

Bara för att lilla jag ska sluta ........

Jösses !!!!!



Av Karin - 24 september 2012 06:33


Klart och kallt men fortfarande ingen frost !!!

Så var det dags igen för en veckas jobb.

Sista veckan i stenbrottet !!!

Sen får vi se hur det blir ....... kan väl knappast bli sämre !!??


Sonens födelsedag är det idag !!!

Den 36:e !!!!

Oj oj oj oj ........ vad tiden går !!!


Hanna åker hem idag!!

Vi har haft en trevlig, lugn och skön helg med alla doggsen.



Av Karin - 21 september 2012 06:21


Klart och kyligt ute men ingen frost.

Jag var ute och täckte mina pellisar igår kväll, utifall att ......

Fredag känns så jäkla skönt !!

Börjar dagen med ett besök hos vetten med doggsen.

Bastas päls ska diskuteras och kanske ska det tas blodprov.

Jag har upptäckt en knöl på Fixa, förmodligen bara en fettknöl men det känns skönt att de

tittar på den.

Gamla hundar får ju lätt fettknölar men Fixa är ju INTE gammal !!!!!

Vi ska träffa bästa vetten "Arram", han är bara bäst.


I em kommer Hanna & co !!

Det ser vi fram emot !!!!


Hopp in i duschen .......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards