Alla inlägg under december 2008

Av Karin - 31 december 2008 14:22


 ........ och ETT GOTT NYTT ÅR !!!!!! vill jag önska ALLA mina vänner,

både här och där .......... speciellt en kär vän som jag mist och saknar väldigt mycket .................. och alla andra med för den delen.

Jag tänker inte summera året som gått, blir bara sentimental då, NEJ jag ser framåt !!!!!!

Ut med det gamla och in med det NYA !!!!


........... tillbaka till spisen!!

Av Karin - 31 december 2008 11:08


....... började väl som alla andra dagar med frukost och skogsprommis.

Jag har även varit till kyrkogården och tänt ett ljus på graven.

Undantaget idag är väl att jag fått en jävligt irriterande hosta !!!!

De små smittohärdarna, även kallade barnbarnen, hade en elak hosta när vi träffades sist ..........

Jag puffar på med Pulmicort, Bricanyl och Cocillana Etyfin för att hosta lättare och mindre, fan vet om det hjälper.


Vi träffade jägare i skogen idag och de jagade vildsvin. Vi berättade om vårt "fynd" igår och de haft korn på den store galten på morgonen.

Detta jaktlaget har skjutit 6-7 stycken svin i höst plus att grannjaktlaget skjutit minst lika många!!!!

Det känns ju skönt att de minimerar stammen häromkring.


Här ska det städas nu och förberedas en måltid till kvällens nyårsfest.

Så nu är det slut på vilostunden ........


Av Karin - 30 december 2008 20:22


Nu har jag sett dom ..........livslevande !!!!!!!

Husse har köpt en STOR strålkastare som vi tog med oss ut för en stund sedan. Vi åkte inte 100 meter från huset ens när vi fick syn på dem ute på åkern ........ 7 - 8 stycken vildsvin !!!!!!!

Mitt i flocken gick en stor best, säkert galten, han var betydligt mycket större än de övriga i flocken.

Känner mig rätt nöjd nu när jag sett dem med egna ögon ............. 

Av Karin - 30 december 2008 09:24


Så då kanske man ska ta tag i sitt liv igen!!

Ta på sig något annat än Talbys nationaldräkt och ge sig ut bland folk.

Efter dagens skogsprommis så lär det bli en tur till civilisationen för att inhandla föda. Inte för att det på något sätt är ett måste, vi skulle nog klarat oss ett tag till med de matvaror vi har i kyl och frys. Men inför morgondagens fest så behövs det lite andra råvaror än vad som finns tillbuds här.


En städning här behövs nog oxo om jag ska vara ärlig men det tar vi lite senare eller rentav imorgon fm. En del av julpyntet åker nog in i skåpen igen i samband med det. Resten tar jag efter nyår.


Bäst att sätta fart ..........

Av Karin - 29 december 2008 12:32


En ny film från vår prommis häromdagen.

Alla hundarna letar hartryffel så det står ryker omkring dem ...........

det klassiska skakandet av tryffeln åsså vidare till nästa.

Det ska tränas in mer på att lämna av "bytet", något som jag inte gjort så mycket väsen av tidigare men ämnar träna upp mer och mer.


Jag håller på att lära mig detta med filmkamera/data/YouTube så hav tålamod ...........


Av Karin - 29 december 2008 11:13


 ........ så jäkla skönt att vara långledig!!!!

Att solen skiner och det är 7 minusgrader ute gör det ju inte sämre.

Det finns liiite snö kvar men annars är det en riktig rimfrost som ligger och gör tillvaron vit. Dagens prommis är redan avklarad, fan vet om vi inte hinner ut en sväng till i em innan solen går ner.


Jag måste bekänna att jag ljög igår när jag skrev att det skulle bli

soffan m m  m m .........

Istället så hamnade jag i grovköket med mina vintervilande pelargoner. De mår förvånansvärt bra i år ........ peppar, peppar ..........

Det blev lite plock och vattning plus att jag inventerade vilka sorter jag har kvar. Rockdalas nya katalog damp ju ner i brevlådan häromdagen så nu ska det planeras inför våren!!!! Jag tappade liksom pellisgnistan förra hösten när över hälften av my precious samling dog.

Jag har nog bara ett 40-tal pellisar kvar, varav någon enstaka dublett. Jag brukar ta skott av mina favoriter för att försäkra mig om att de inte dör för mig, men även det har blivit eftersatt.

Nåväl, nya satser - nya vinster !!!!

Jag ökade på belysningen med nån timma, från 10 till 12. Kommer vi bara in i januari - februari så är det snart dags för omplantering och ännu mera ljus.


Idag ska det planeras inför nyårfesten!!!

Vi får gäster hit och då vill man bjuda på nått gott, får ta en funderare ............

Men först en fika !!!



Av Karin - 28 december 2008 14:55


Hannah och Tristan har nyss åkt !!!! *suck*

Tänk att det blir så tomt när de åker hem .......... kom snart tillbaks !!!!!!!!

Nu blir det soffan, gott kaffe, söndagskrysset i lokalblaskan och förmodligen så trillar väl ögona ihop efter en stund.


Vi upptäckte nu idag att Basta har börjat löpa !!!!!

Tristan har varit som ett frimärke i arslet på henne sedan de kom hit men vi trodde bara att han var lite extra kär sedan han varit på sina "manliga uppdrag" den sista tiden.

Nu återstår det att se om hon drar igång Fixa oxo!!????  Det vore ju schyssst om de löper samtidigt .............


........ mot soffan !!!

Av Karin - 28 december 2008 09:19


 ..........eller !!????

Vi har i alla fall jul i huset över nyår men sedan ..............


Gårdagen blev riktigt trevlig!

Spårning, promenad och tryffelsök tog större delen av dagen.

Snabblunch och sedan fika hos sonen. Där blev det Dinosauriespel med barnbarn och mys o lek.

På hemvägen blev det vildsvinsspan men utan resultat även idag!!!


Idag är det hemfärd som gäller för Hannah & Tristan.

Husse mekar bil för tillfället och vi är på väg ut i skogen. Efter det så ska det "läggas upp" byxor, käkas lunch och sedan blir det väl slappa som gäller för vår del.


.......... and off we go !!!! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards