Alla inlägg under maj 2011

Av Karin - 31 maj 2011 05:56


Som om jag inte hade nog "to do" denna vecka !!!

Jag bet sönder en kindtand igår kväll, en stor amalgamfylld sak, hela insidan är borta. Faaaaan oxo !!!!

Så förutom att gå till sjukgymnasten nu på morgonen så måste jag försöka få en tid hos tandläkaren. Hur lätt nu det är !!!????

Efter jobbet ska det mathandlas inför stundade helgtripp, det ska gås på kurs och det ska packas husbil ikväll.

Vojne vojne .....


Jag kan bara göra en sak i taget så ...... hopp in i duschen !!!!!!


Av Karin - 30 maj 2011 05:52


Vaknade före väckarklockan ....... snacka om att vara utvilad trots en jobbarhelg.

Blåsten är tillbaka, det blåser som fan och det är riktigt kyligt ute.

Jag hoppas att ängelpängeln och olivträdet inte tar för mycket stryk ute, för nu står de på altanen. Värmen ska komma tillbaka i veckan ......

Jag har en känsla av att det kommer att bli tre fullspäckade dagar i stenbrottet.

Plus allt det som ska fixas inför husbilsresan ..... men DET är ett angenämnt bekymmer. Vi fixar en hel del ikväll och imorgon, allt för en tidig avresa på onsdag efter jobbet. Vi vill komma iväg så fort det går ......


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 29 maj 2011 22:00


Sovmorgon även idag .....

Efter frukost tog jag chicksen med på en skogsrunda. De älskar verkligen våra prommisar i våran skog och tryffelsöket är en bra sysselsättning.

Husse stannade hemma idag ....... och radiomeckade.

Lokalvård stod på schemat idag !!!

Vårt hus fick sig en rejäl omgång ..........

Tvättmaskinen har gått varm även idag. Uj uj uj uj vad nyttig jag varit denna helg.

Morsdagsfika blev det hos sonen med familj på em.

Dessa underbara barnbarn !!! *suck*


Lite planer har smidits inför långledigheten som väntar i vecka som kommer.

Jösses vad skönt det ska bli ........

Av Karin - 28 maj 2011 16:14


Trots sovmorgon så har jag hunnit med massor av det som jag föresatt mig att göra idag.

Började dagen med en skogsprommis med husse och doggs.

Regnet hängde verkligen i luften men vi klarade oss runt utan en droppe.

Efter prommis så packade jag in alla återvinningssopor i bilen och for för att dumpa dem. När det var gjort så for jag vidare till Big Mellosa för att inhandla en del uteblommor till trädgården och mina föräldrars grav.

Planterade både här och där .........

En snabbfika med husse och sedan fortsatte jag med att flytta ut mina pellisar till växthuset. Det blev lite frisering och vattning av dem.

Tomaterna planterades ut i bädden där de ska stå och det blev lite annat plock oxo.

Tvättmaskinen har gått hela dagen. Sängen är renbäddad och jag är nyduschad.

Puh ........ det blev en hel del.


Nu har jag satt mig i soffan en stund för att ta igen mig,

få se om jag tar mig upp härifrån  .....

Av Karin - 27 maj 2011 05:53


 ....... inte jag !!!!

Det är fredag och det får regna sååååå mycket det vill.

MEN ser gärna att det upphör framåt lunch för då tänker jag ta helg.

Mina arbetskamrater ska på den årligen återkommande fisketävlingen idag  och eftersom jag inte vill delta så åker jag helt enkelt hem.

I helgen ska det fixas en del.

Jag har lite planer för hur jag ska lägga opp det som ska göras.


Hopp in i duschen ........


Av Karin - 26 maj 2011 05:51


Så börjar man se slutet på den här veckan ......

Solen skiner och det blåser mindre, tack o lov.

Jag hatar verkligen när det blåser !!!!

Husse är uppe och är på väg till Stockholm för en tvådagars info/kurs.

Veckohandlingen får jag göra själv idag.

Det blir lite knepigt eftersom det är helg tidigt nästa vecka ......

så det blir till att handla på tisdag igen.

Nästa vecka har jag sett fram emot länge, låååångledigt !!!!

5 hela dagar ledigt !!!!!!

Fyyy faaaaan vad skönt.

Vi ska naturligtvis ut med husbilen och fara, vart är inte bestämt ännu.


Hopp in i duschen ....


Av Karin - 25 maj 2011 05:46


Trot eller ej men det funkar ......

Började må illa efter lunch igår, det gick i vågor hela em.

Åkte hem och kastade i mig ett antal vitpepparkorn, drog en stor filt över mig och la mig i soffan. Somnade som om jag var klubbad ......

När jag vaknade så hade illamåendet lagt sig och försvann helt under kvällen.

Känner mig lite skum i magen idag men annars helt OK. 


Fortsatt blåsigt, ska det aldrig ge sig !!!

Ja ja ja ja ...... sola skiner i alla fall.


Av Karin - 24 maj 2011 05:51


Det är mulet idag och det ska bli storm, säger prognoserna.

Jag tyckte det stormade redan igår men men ......

Dags för ännu en dag i röran på stenbrottet. *suck*

Få se om jag kan undvika gårdagens upplevelse, stor hund med litet barn som inte kan hålla den vid hundmöten !!!!!! En labradorliknande bastard slet sig från lillhusse och dök upp i rumpan på mina två. *ogilla*

Det finns även en boxer i samma familj, den rastas samtidigt av en liiite äldre kille. Hundarna får en riktig lång morgonpromenad på HELA 200 meter. 

Jag ser dem varje morgon men har tills igår lyckats hålla mig på avstånd för ett möte.


Hopp in i duschen .......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards