Alla inlägg under november 2012

Av Karin - 30 november 2012 06:08


Nån minusgrad och snöslasket har frusit till.

Halt, knaggligt och allmänt jävligt att gå i/på.

Tur att jag har mina icebugskor !!!

Basta tillbringar prommisen mest liggandes på rygg, hon gnider sig på den hårda isen.

Hon älskar det !!!!

Fixa tycker att mina skor är jätteläskiga, nu när jag börjar använda dem.

Det knastrar och låter om dem när jag går så hon går så långt bakom mig som hon kan.

Det ser nog ganska roligt ut när vi är ute och går, en hund ligger och rullar sig mest

hela tiden och den andra får jag dra med mig.

Tur att det är mörkt !!!


Fredag !!!

Det känns jävligt bra.

Kort dag och helg, det behöver vi.

Doggsen är t o m trötta !!!

De kommer inte när jag går upp och klär mig. Först när jag tar på mig ytterkläderna i hallen

så kommer dom, lite motvilligt.

Normalt så studsar de upp när jag slänger benen över sängkanten och är PÅ.

Det ska stretchas och pussas ......


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 29 november 2012 06:15


Tempen på nollan, lite snöblask kvar ......

Jag undrar vart de 15 cm snö tagit vägen som det varnades om hela dagen igår !!???

Inte kom det nått här i alla fall !!

Skönt det !!!

Handlardag idag, dags för lite på fyllning här och där.

I helgen blir det till att ta fram stakar och stjärnor, första advent är härligt.

Det får bli lite puts och fix då oxo.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 28 november 2012 06:13


Blöt och jävlig !!!

Som vanligt så varnades det alldeles förskräckligt igår em när regnet övergick till snö.

Uj uj uj uj det skulle bli värsta vädret ..... PANIK !!!!

Men herregud, det blir ju snö och vinter varje år !!

Lär sig folk aldrig det ????

Blött blev det i alla fall så det förslår, snötäcket är minimalt, här blev det mest blask.

Mitten på veckan det är najs !!

Idag motionerar jag cittran, husse ska på vårdbesök så doggsen och jag åker

för oss själva.

Fan vad fort veckorna går ......


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 27 november 2012 06:13


...... rusk och regn !!!

Vi blev rejält blöta på morgonprommisen, fyyyy tusan.

Doggsen var inte ett dugg pigga på att gå, stannade och ville vända hem hela tiden.

Nu har de fått mat och väntar på att få åka till jobbet.

De gillar sitt nya jobb, att vara på husses kontor.

Speciellt Basta, hon rusar in och springer runt som en tok när vi kommer in där.

Fixa var lite pipig i början, när matte försvann men nu går det bra.


Det ska bli kallare och det har lovats eller varnats för snö !!!

Bara att gilla läget ..... är det på väg att bli vinter så är det.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 26 november 2012 06:13


Dags för en ny arbetsvecka och att ta nya tag.

Jag känner mig utvilad efter helgen men förkylningen sitter fortfarande kvar.

Det var en seg rackare ......

Jag har ökat på min medicinering, ytterligare lite idag.

Hitills har jag inga biverkningar !!

Skönt det .....

Regnigt och blåsigt är det ute ......... ussssch!!


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 24 november 2012 08:59


Igår började jag ta en medicin som ska lindra min hosta, SHR, Sensorisk Hyper Reaktivitet.

Jag är bland de första i Sverige, den första i Örebro Län, som ska testa detta.

Eftersom jag är en så kallad "värsting", har haft detta i över 20 år och testat det mesta, så tyckte läkaren att jag var ett lämpligt försöksobjekt.

Detta är en ny studie där man tar en medicin mot epilepsi, Neurontin,

detta ska påverka luftvägarna att bli mindre känsliga.

De lovar inte att det hjälper mig men jag ska testa !!!!

Med medicinen finns det även biverkningar, vilket jag hoppas att klara mig ifrån.


Här kan man läsa mera:

http://www.dagensmedicin.se/vetenskap/luftvagarna/epilepsimedicin-hjalpte-mot-hosta/


Wish me luck !!!!

Av Karin - 23 november 2012 06:12


Tror inte att jag tyat en dag till ..........

Jag behöver VILA !!!

Ett par sovmornar kommer säkert att göra susen.

Idag börjar jag med min nya medicin !!

Den som ska lindra min eländiga hosta.

Jag känner att jag får göra ett särskilt inlägg om detta, orkar inte

skriva just nu ........



Hopp in i duschen ....


Av Karin - 22 november 2012 06:09


Den sitter fast i skallen ......

Täppt och jävligt, ögonen rinner och det känns allmänt FÖRKYLT.

Men efter ett par Alvedon, några koppar kaffe och en dusch känner man sig skapligt pigg.

Tur att det är slutet på veckan och helg snart så man får ta igen sig lite.

Idag har jag inga färdiga matlådor så det blir till att shoppa något till lunch.

Få se vad vi kan hitta på ......

Husse fixar säkert nått !!!


Hopp in i duschen .......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards