Alla inlägg under oktober 2008

Av Karin - 31 oktober 2008 17:47


Dagens agenda:

- skogsprommis med doggsen

- uträtta ett bankärende inför bouppteckingen

- tända ljus på graven

- sätta på en god älggryta till familjemiddag imorgon

- STÄDA


Allt är fixat, plus lite till .........

Har gjort en tacopaj att bjuda stockholmarna på när de kommer.

Duschat och fräschat till mig ............

Jag har även sökt ett jobb idag !!!!!!

Tyvärr så var det redan tillsatt men nu är jag på G !!!!!!!!!

Satt och läste under " För ett år sedan" här på min blogg och ser att det var samma elände då som nu.  Det verkar som om det aldrig kommer att bli nån förändring eller förbättring, snarare försämring. Just nu har vi inga leveranstider alls, de som skriker högst o mest får leverans först !!!!

I helgen ska det tillverkas ett CV ..........


Må så gott alla bloggvänner ............ love you!!!!!


Av Karin - 31 oktober 2008 08:09


Sovmorgon!!! Jo pyttsan ......

Lars var uppe som vanligt och vem kan sova då ......

Regnet strilar ner här någon plusgrad men ingen snö.

Jag har precis lagt upp agendan för dagen:

- skogsprommis med doggsen

- uträtta ett bankärende inför bouppteckingen

- tända ljus på graven

- sätta på en god älggryta till familjemiddag imorgon

- STÄDA

Undra om jag hinner med något mer ........


Igår införskaffades en canvasbur till doggsen, lätt o smidig men ändå stabil med stålrörsram.

Tanken är att ta med den till agilityträningen i ridhuset i vinter samt på utställningar till sommaren. Fy tusan vad man släpar med en massa grejer, tunga grejer!!!

Jag satte upp buren i köket/hallen bredvid biabäddarna i tron att doggsen kanske skulle vilja provligga men icke sa Nicke.

Båda gick dit och kolla en gång, det var allt ............

Well well den får väl stå tills Tristan kommer, HAN gillar ju canvasbur!!!!!

Han får i så fall egen kupé i helgen.


Ut i skogen ska vi gå ............



Av Karin - 30 oktober 2008 06:01


 ...... denna vecka !!!!

Faaaan va´ skönt ........

Här är några minus idag oxo, det verkar vara dimmigt ute för jag ser inte samhällets gatljus 2 km härifrån.

Eller oxo har Talby flyttats av utomjordingar inatt när vi sov, till en annan plats, en annan gudsförgäten håla.

Shit the same .........


Efter ännu dag på AB TOTALKAOS så ska det handlas ikväll. Jag vet fortfarande inte vad jag ska bjuda på i helgen, väntar på tips från coachen.

Vi har ju som tur är en pizzeria nere i samhället om det skulle krisa riktigt.

En förresten, det finns tre stycken i vårt lilla samhälle och ryktet säger att det ska bli en fjärde.

Den fjärde ska tydligen bli i en nerlagd sybehörsbutik som varit till salu en tid. Den som köpt huset har haft två pizzerior/fastigheter tidigare här i närheten och de båda har brunnit ner av nån underlig anledning.

Tänk så en del människor drabbas .............


Hopp in i duschen ....


Av Karin - 29 oktober 2008 21:49


Jag ska pallra mig i säng alldeles strax.

Somnar garanterat ovaggad ikväll ........... sååå trött!!


Gooo natt .........



Av Karin - 29 oktober 2008 05:57


En frostig morgon, vi har några minusgrader här ..........

Lars skulle stoppa i motorvärmarsladden till min bil när han åkte.

Tack för det!!! Får möblera om i garaget så jag kan börja köra in bilen.

Idag får jag nog ta till dunjackan annars kommer min stela kropp att frysa. Burrrrr ......


Undra vad denna dag kommer att ha i sitt sköte??

Två dagar jobb kvar denna vecka nu, det känns attans så bra.

Jag har börjat fundera på mat till helgen och kan väl säga så mycket som att det står totalt still!! För tillfället ......

Det blir säkert något väl beprövat och omtyckt, känner jag på mig.

Hannah skulle klura lite och så ska vi höras.


Jag får nog åka lite tidigare idag, om det är frosthalka så är det bäst att ta det lugnt. Att vara ute i god tid är ju min paroll.


Hopp in i duschen .....





Av Karin - 28 oktober 2008 22:13


Fy faaaan så stel och konstig jag är i ALLA mina leder!!!

Det har varit så en längre tid nu men det verkar som om det bara blir värre och värre,det är t o m riktigt ont numera.

Vänster arm får jag inte upp över axelhöjd utan en djävulusisk smärta.

Lika bra att gå och lägga sig eller!!???

Ättestupan nästa .........


Av Karin - 28 oktober 2008 05:59


Lär väl bli som alla andra, vanliga tisdagar, låt oss hoppas att den går fort bara. Tre arbetsdagar kvar nu den här veckan ........

Det är stjärnklart ute och några plusgrader bara, ser fram emot en fin dag igen trots att den lokala prognosen visar regn.


Har packat ner reflexvästen bland mina regnkläder i jobb/matsäcksväskan  

för afterworkprommisen. Det gäller att synas även om det finns gatljus.

Som bilförare hatar jag folk utan reflexer, självmordskandidater skulle jag vilja kalla dem.


Hopp in i duschen ......









Av Karin - 27 oktober 2008 18:29


Mina pengar har kommit till rätta!!!

Eller rättare sagt de hade kommit dit de skulle men mottagningsservern på SKK hade fått spatt.  Jag var väl aldrig direkt orolig men man vill ju veta att det funkar.


Det var fasiken vad mörkt det blev tidigt på em nu !!!! Doggsen och jag gick vår vanliga afterworkrunda och när vi kom hem var det nästan becksvart.

Tänk vad mycket en timma kan göra!!

Hädanefter så får vi gå vår runda på orten där jag jobbar.


Nu hägrar soffan!!!!!

Ska bara brygga mig lite gott kaffe först. Har lite kvar att lösa på söndagskrysset i NA, få se om det har klarnat något sedan igår.


Moss moss


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards