Alla inlägg under augusti 2010

Av Karin - 31 augusti 2010 05:54


..... på en skala !!!

Inte många timmars sömn inatt inte. *suck*

Jag vet inte varför jag sovit dåligt men det var mycket tankar som for i huvvet när jag la mig. Höll aldrig på att somna ......

Det var kursstart på Tävlingslydnad igår kväll  för Fixa & mig, så förmodligen var det den som snurrade runt.

Jag var så upprymd när jag kom hem ........


Vilken kväll !!!!

Det trillade in en hel del bekanta ansikten till kursen, vilket var jättekul.

Rara, goa människor och hundar.

Men det allra roligaste var nog våra kursledare, Emelie & Marit.

VILKET TEAM !!!!

Det här kommer att bli superkul med så duktiga ledare.


Fixa funkade jättebra !!

Fina ingångar och fotpositioner ........

Ligger fint o tryggt på platsen.

Känner mig så sjukt nöjd!!!

Nu ska det tränas !!!


Det enda negativa jag kan komma på är: VARFÖR har jag inte gjort det här tidigare !!????


Hopp in i duschen ......



Av Karin - 30 augusti 2010 05:52


Så var helgen över och man får kavla upp ärmarna och ta nya tag.

Helgen har tillbringats i husbilen, vilket är sååå trevligt.

Mysfaktorn är STOR, särskilt när man stannat och slagit läger för kvällen.

Käkar något gott, tänder lite ljus och tar ett glas rött.

När regnet låter på husbilstaket är oxo mysigt ..... på sitt sätt.


Det är riktigt kyligt ute idag, knappt 10 grader. Fortsatt mulet o grått och regn har det utlovats.

Ikväll startar lydnadskursen som Fixa o jag ska gå. Det ska bli riktigt kul !!!!

Hon är så jäkla lättlärd så det kommer säkert att gå jättebra.

Suveräna Emelie o Marit är kursledare så det kan knappast bli bättre !!!

Det är alltid spännande och kul med kursstart och att träffa sina kurskamrater,

vi blir visst 10 st ......


Men först en dag i stenbrottet !!


Hopp in i duschen ......




Av Karin - 27 augusti 2010 05:56


Vi har tänkt att åka en tur med husbilen i helgen !!!

Inte vet vi vart vi ska styra kosan men vi har bestämt att vädret får bestämma vart vi åker. Efter noga koll på väderprognoserna på TV och på webben så ser det ut att bli lika mycket regn överallt i södra Sverige. Hmmmmm ....

Allra längst ner i södra skåne ser det ut att bli skapligt !!! Lite för långt att åka över helgen bara, tycker vi.

Well well ...... vi får se vart vi åker men åker gör vi !!


Nästan allt är packat och klart så vi drar efter jobbet i em.

Doggsen blir alldeles stolliga numera när vi packar husbilen. Det verkar som om de gillar att åka med. De har sina canvasburar med och ligger i vid färd men annars är de med och trynar överallt .


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 26 augusti 2010 05:51


Det halsonda som jag hade igår har lagt sig.

Kände mig halvsjuk hela dagen igår, hostade o nös om vartannat, få se om det är bättre idag det med.

Idag är det så skumt ute och inne så jag fick tända lampor i köket när jag fixade frukost till mig och doggsen. Det är onekligen på väg att bli höst !!

Jag både vill och inte vill ........

Det är så skönt med den ljusa, varma årstiden och att bara kliva ut i naturen, precis som man är.

Fast det är mysigt med hösten, man kryper in i soffan på kvällarna och tänder lampor och levande ljus. Utekraven blir mindre.


Handlardag idag !!

Påfyllning av förråden .....

Men först en dag i stenbrottet !!


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 25 augusti 2010 05:53


Farmor igen !!!!

Den glada nyheten nådde oss i går. Sååå roligt !!!


Det höstlika vädret fortsätter, blåst och regn ska det bli idag, lika som igår.

Skönt att vara inne och jobba men inte lika roligt att ge sig ut och gå med doggsen. De bryr sig inte om vädret bara de får komma ut  .......


Mitten på arbetsveckan känns bra, snart helg igen och två sköna sovmornar.

De sista helgerna har varit lite hektiska med hundutställningar och tidiga mornar. Det är ju så satans kul men samtidigt lite slitsamt, det känns i kroppen att man inte är 25 år längre.

....... och snart är man ju trippelfarmor !!


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 24 augusti 2010 05:54


..... ett riktigt skitväder ska det bli, hela veckan !!!

Låt oss hoppas på att det blir bättre till helgen, vi tänkte ju ta en tur med husbilen .......


I stenbrottet har det lugnat ner sig en aning nu, det är alltid rushigt  när vi drar igång efter semestern.

På jobbet är alla lite tagna av det som sker runt oss just nu.

Vår tidigare chefs hustru är riktigt dålig, hon drabbades av cancer straxt efter det att maken/chefen dog för tre år sedan.

Hon har kämpat tappert men nu är det tydligen helt kört.

Palliativvård är det som hon får just nu och det är frågan om dagar.

Sorgligt .......



Hopp in i duschen .......

Av Karin - 23 augusti 2010 05:50


Det är klart ute, blåser liiite granna och det är bara 10 grader.

Långt borta hör jag tranorna trumpeta ........ de börjar samlas nu för avfärden söderut. Höstvarning alltså!!!!

Jag är trött som en gnu efter en trevlig och givande helg.

Ååååhh så roligt det är att träffa alla dessa lagottomänniskor som jag lärt känna.

Lördagen gick det inte så bra för oss, ett andra pris och morsning & good bye.

Men igår gick det desto bättre.

Fixa placerade sig som 2:a i öppenklass med CK !!

(Det var 16 tikar i klassen.)

I konkurrensen om bästa tik blev vi sedan bortplockade.

Jag är riktigt nöjd med vår placering.

Nu kommer jag att vila ett tag från utställningar, det blir inget förräns nästa vår.

Förutom Tryffelhelgen då .........


Nu är det stenbrottet som gäller några dagar framöver sedan tar vi en tur med husbilen nästa helg. *najs*


Hopp in i duschen .......




Av Karin - 20 augusti 2010 05:51


Det märks riktigt ordentligt nu att vi är på väg mot hösten.

De ljusa mornarna är borta, det är riktigt skumt ute vid 5.30-tiden

För att inte tala om kvällarna .........

Inte mycket att göra åt, bara att gilla läget.


Åsså var det fredag ....... igen !!

En ny helg full med aktiviteter ska avverkas eller avnjutas.

Hunduställning i dagarna två, först Norrköping sedan Eskilstuna.

Det ser ut att bli ett blandat väder i helgen så regnkläder o gummistövlar ska packas ner.


Hopp in i duschen ....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards