Alla inlägg under december 2011

Av Karin - 31 december 2011 23:45


Sov länge och tog det lugnt.

Kan känna att jag mår lite lite bättre idag.

Skogsprommisen klarades utan alltför stor påfrestning, andningsvägarna känns bättre o bättre.

Men jag är inte helt hundra ......... än.

Dagen har tagits med ro, inga stora ovationer.

Vi åt en god middag på sen em och sedan har det blivit soffan och TV för hela slanten.

Husse började snora och kraxa under dagen så nu är det väl hans tur.

Han gick och la sig tidigt så jag och doggsen får fira in det nya året själva.


De närmsta grannarna här skjuter alltid vid tolvslaget.

Doggsen verkar ganska opåverkade.

Fixa ligger och lyssnar ......

TV:n går på hög volym.


GOTT NYTT ÅR !!!!

Av Karin - 30 december 2011 12:16


Jooo ett mirakel !!

Jag vill bli frisk nuuuu !!!!!

Jag har ätit penicillin i snart två dygn, men än märks det ingen som helst skillnad.

Husse och jag tog en lugn prommis med doggsen i skogen nyss.

Tänk, det blåser inte dag !!!!

Doggsen springer fritt och letar hartryffel för glatta livet !!!

Basta är helt manisk.

Nu ligger de helt utstlagna .......


Husse har farit in till La Stada för att fixa lite på jobbet.

Och jag, ja jag sitter här och väntar på att bli frisk och att få orken tillbaka.


Av Karin - 29 december 2011 16:15


Jag försöker att ta det lugnt !!!

Verkligen ........

Jag har ju inte så mycket ork till annat men det gnager i mig.

Allt jag skulle ha gjort.

Vänner jag skulle ha bjudit hit på mat.

Doggsen skulle fått lite extra uppmärksamhet och jag skulle ha "rört på mig" mer än vanligt.

Som det är nu så är jag helt slut efter vår vanliga skogsrunda, i sakta mak.


Husse har fullt upp med sina sönderblåsta parabolfästen.

Det har gått en del rutor i växthuset när det stormade som mest men det skiter jag i, det finns nya att köpa.

Av Karin - 28 december 2011 17:45


Ringde in till Läkargruppen idag och jag fick en tid omedelbart.

Jag har en infektion i luftrören och ficken omgång penicillin.

De tog en bakterieodling oxo, för säkerhets skull.

Så nu är det bara att vänta på att detta elände ska vända.

Det är inte roligt ......

Roligt och roligt, grisar ska inte ha roligt !!!!!!!

Av Karin - 27 december 2011 17:15


Detta skulle ju vara sköna semesterdagar !!!!

Jag hade planerat sköna långpromenader, lite spår i skogen och ev lite shopping.

Men tänk så fel det blev !!!!

Här sitter jag och mår skit !!!

Fortfarande snorig, hostig och helt orkeslös.

Kroppen känns matt och darrig ........


Kanske läge för ett läkarbesök !!???

Av Karin - 26 december 2011 16:15


En dag utan några större åtaganden.

Vi tog en skön prommis i skogen med alla doggsen.

Det fick bli i min takt, för mina luftvägar är inte som de ska.

Hostan har lugnat ner sig något men jag är inte bra.

Idag ligger sonen i magsjuka !!!!

Vi fixade lite lunch och Hanna & Myra återvände till Stockholm.

Jag förpassade mig in i soffan .......

Av Karin - 25 december 2011 19:45


Ännu en natt och dag med denna envisa hosta !!

Idag har sonen med familj och svärfar varit här på julmiddag.

Mycket av det gamla vanliga på julbordet men även en del nya LCHF-favoriter.

Hanna gjorde en härlig parfait till efterätt !!! Kanongod !!!!!

Trevligt som vanligt men hade varit ännu roligare om jag haft orken.  *puh*

När allt var fixat och klart var jag helt slut.

Det är tur att det bara är jul en gång om året men då är det en fördel att vara frisk.



Av Karin - 24 december 2011 17:30


Det blev en konstig sådan minst sagt.

Sonen med familj ligger i magsjuka !!!

Vi ska till svärfar på julmiddag tillsammans med svåger o svägerska, men svägerskan är dålig.

Så det blir svärfar, husse, Hanna och jag.

Vi får göra det bästa av situationen.

Jag hostar på allt vad jag kan ...........



GOD JUL !!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards