Alla inlägg under juni 2009

Av Karin - 30 juni 2009 05:55


Fortsatt varmt och skönt .........

Man orkar inte göra många knop i denna värme, mer än att jobba då. Tempen ligger på 30 - 31 i skuggan på em, hundarna är helt utslagna.

Husse är i alla fall hemma nu , välbehållen. Skönt det .......


Igår var det relativt lugnt på jobbet, för min del vill säga.

Det är fortfarande en massa folk som tror att de ska kunna få specialtillverkat före vår semester !!???   Puckon !!!

Hur vi ligger till i vår planering/tillverkning vet jag inte och vill inte veta.

Försöker att inte bry mig !!!!

Förhoppningsvis finns det ett liv efter semestern oxo.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 29 juni 2009 06:16


Fem arbetsdagar .........

Sedan S E M E S T E R  ! ! ! ! !

Hoppas innerligt att det inte blir lika varmt idag som igår. Som tur är har vi ju AC inne på kontoret, om de nu har råd att sätta på den !!???

Då det blir ju något så när drägligt att arbeta.

Mina kompisar Basta o Fixa lär nog sova hela dagen idag efter vår lilla utflykt igår.

Husse kommer hem idag från syd-Tyskland.

Där har det inte varit lika varmt som här men riktiga regnväder.

Mmmmm ...... regn !!! Jaaaa jag vet, jag är lite galen men snart kommer regnperioden, juli.


På tal om väta !!

Hopp in i dushen ........


Av Karin - 28 juni 2009 05:55


Startade vid fyra !!!

Svalt och skönt, + 10 grader bara. Ingen trafik, bara att bäsa på.

Väl framme så var det ooovanligt lugnt för att vara hundutställning. Kollade lite i mina papper och såg då att bedömningarna inte började förräns klockan 10 !!!!!

Jag satte upp tältet, gick med hundarna och åt frukost i godan ro innan alla andra började droppa in.

Att berätta att det var VARMT är väl onödigt !!!!!

Vi hade skugga i tältet och massor av fruset vatten med oss men ändå .................

 Fixa kom 2:a i sin klass !!

Domaren verkade lite  ......... hmm !!

Hon frågade mig om Fixa var en tik när hon kollade igenom henne !!!??????


Good dog. Good head and expression. Good structure but a little long in body. OK for a bitch. Very good movement.


Lång i kroppen !!???? Min lilla Fixa ........... *asg*

Man blir aldrig klok på dessa domare, i synnerhet de som knappt kan engelska.


Det hände nu igen i värmen.

Idioter som sätter sina hundar i bilen i detta varma väder !!!!!

Speakern ropade ut ett antal bilar o reg.nr En hund var så illa medtagen så den fick, kollapsad, föras till djursjukhuset.

Hunden är människans bästa vän ??????????  Gör man så mot sin bästa vän, jag bara undrar ..........


Väl hemma igen så var vi helt utslagna både folk o fä.

Helst hade vi nog suttit kvar i den svala sköna bilen. Termometern visade 31 grader i skuggan ..............

Av Karin - 27 juni 2009 09:04


DET är frågan just nu !!???

Funderar fram o tillbaka om jag ska åka till Borås imorgon.

Både vill och inte vill ....

Jag har mått riktigt pissdåligt i över en vecka nu med hjärtklappning och yrsel konstant, hela tiden. Vid ansträngning ska vi inte tala om hur det är ...............

Värst eller läskigast är det när jag kör bil !!! Gäller att hålla sig hårt i ratten då.

Satte in den nya blodtrycksmedicinen i onsdags  och kan väl tycka att jag mått lite bättre torsdag o fredag ..........

Nu har vi precis gått runt skogen så då pumpar det lite extra.


Nåååå ......... åker jag inte kommer jag ångra mig sååååå in i helvete !!

Jag har ju hela dagen på mig att bestämma vilket .......


Nu ska det städas .......


Av Karin - 26 juni 2009 06:29


Hääärliga fredag !!!

Husse åkte tidigt, 4.30 tror jag klockan var, till Skavsta för att sedan transportera sig till Tyskland med Ryanair.

Doggsen och jag har gått vår morgonrunda och på fm kommer Jazzgossens flock för att hämta hem honom.

Jazz är en såååå härliga hund !!!

De här dagarna har gått jättebra, Fixa ska naturligtvis tukta honom men det har blivit mindre o mindre och de sista två nätterna har de båda legat tillsammans hos mig.


Nu ska det jobbas några timmar sedan leeeeedigt!!!!


Hopp in i duschen .........

Av Karin - 25 juni 2009 06:25


Sååå skönt ....... snart helg igen !!!!

Fortsatt soool och varmt, det ultimata hade ju varit att slippa gå till stenbrottet, men det är bara att hoppas att finvädret håller i sig tills jag får semester.

Handlardag idag, iom detta varma väder så får vi planera om vår veckohandling. Husse tar hundarna och åker hem och jag handlar själv.

Det är helt omöjligt att låta hundarna sitta i bilen medans vi handlar.

Oftast tar det 45 minuter, en timma och under den tiden så blir bilen som en bakugn. Det finns inte ett uns av skugga på parkeringen på det STORA shoppingcentret Marieberg.

Å andra sidan så gör det väl inte det på några andra shoppingcenter heller såååå ..........

Mitt förslag om särskild avgiftsbelagd skuggparkering kanske skulle läggas fram för nån centrumchef !!????

Får klura på det.


Hopp in i duschen ........ *splassch* 

Av Karin - 24 juni 2009 06:20


Kämpar på mot semestern!!!!

Doggsen är walkade, jösses vilken morgon !!

Det känns underbart för var dag som går, man kliver lätt ur sängen och bara svischar hem vid fyra .........

Att det sedan är högsommar värme ute är bara ett stort plus. Nätterna är svala och sköna, tack o lov.

Idag börjar jag med min nya medicin för blodtrycket.

Få se om jag kanske skulle kunna må lite bättre. Jag har minskat den "gamla" medicinen i en vecka nu och mår riktigt pissigt emellanåt, hjärtat slår som satan periodvis, inte kul alls.


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 23 juni 2009 06:16


Två dagar på rad nu !!

Nästan så man börjar undra om det är nåt fel nånstans!!??

Behagligt är det ute i alla fall, så här dags.

Chicksen o jag har gått en morgonrunda med vår gäst Jazz. Därav detta sena inlägg. Normalt så brukar vi gå när vi kommer till hålan där jag jobbar men eftersom Jazz ska vara med i "kontorsteamet" hos husse så tog jag alla doggs för en runda nu istället.


Idag ska jag hämta mitt nya körkort, avin kom igår.

Snabba ryck !!! Det tog mindre än en vecka att få fram det och då har det varit midsommarhelg oxo.

I stenbrottet råder totalkaos, som vanligt. Undra om det kan bli mer kaos än total !!!????? DET får vi se nästa vecka.


Hopp in i duschen .......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards