Alla inlägg under april 2010

Av Karin - 30 april 2010 06:03


.... och Valborgsmässoafton. Inte illa !!!

1:a maj kunde ju iofs ha infallit på en vardag så man fått lite extra ledigt men det får bli ett annat år.

Kort dag på jobbet sedan bär det av med husbilen en tur, premiärturen för i år.

Packade in en del igår kväll så det är bara kylvarorna och lite annat som ska in innan vi åker i em.


Man ser nu att det börjar grönska ute. Härligt !!!!

Vilken ljuvlig tid vi har framför oss nu ......... underbart !!!


Hopp in i duschen .........



Av Karin - 29 april 2010 05:58


Riktigt regntungt ute men uppehållsväder än så länge.

Det är nästan 10 grader varmt ute, det är skönt och bra. Kanske äntligen slut på dessa kalla nätter som har varit en längre tid.

Grannarnas kattdjävlar har meeting i vår trädgård !!!!

Varför de ska vara i just VÅR trädgård, de har ju hela jävla Talby att vara på/i.


Torsdag och handlardag !!

Påfyllning av LCHF-produkter så som smör, grädde, ägg, bacon och en del annat förståss.

Men först en dag i stenbrottet !!!


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 28 april 2010 06:07


...... men mitten på veckan nu, så snart ledigt igen !!!

Mulet ute och några plusgrader, det ska visst bli regn.

Igår em packade jag in doggsen i bilen och for till Kvicksund, Fixa fixades till och blev så fin, så fin. Tack Lotta !!

Nästa helg bär det av till Larv och hundutställning !!


Idag har jag inget mer än jobbet inplanerat, skönt.

Det har blivit lite mycket i veckorna nu ett tag och det känns i kroppen.

Men skam den som ger sig.


Hopp in i duschen ........



Av Karin - 27 april 2010 05:58


Det är 8 - 9 grader varmt ute ....... skööönt.

Vågar man hoppas på lite varmare väder över lag nu, det vore väl fint.

Såg igår när jag åkte hem att bönderna har börjat vårbruka för fullt.

Att bara hoppa i ett par gympadojjor, ta doggsen, koppel och gå ut och gå känns mer och mer verkligt.


Idag hoppas jag att det är mer folk på jobbet, igår var det manfall.

Två sjuka och en ledig !!!

Inte kul när produktionen står nästan still i vissa delar och kunderna ringer och vill ha sina varor ..............


Efter jobbet idag så ska vi, doggsen o jag ut på en tur !!!


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 26 april 2010 21:50


Shit så varmt det blev idag !!!

Det finns liksom inget mellanläge, antingen är det kallt så in i norden eller oxo så smäller det till med högsommarvärme direkt.

Jag har precis kommit hem ifrån "bruks" och kvällens kurstillfälle.

Doggsen och jag var tidiga som vanligt så det blev en rejäl skogsrunda, Det blev riktigt varmt !!!


Vid återkomsten till klubbstugan så fick Basta lite övningar, plus att jag körde några agilityhinder med henne.


Ikväll så var det fortsatt träning på sitt, ligg, stanna, inkallning och att börja gå. Det blev även visitation och möte med hund. Fixa funkar finfint ........ hon är lite "spoky" med en del av kurskamraterna men jag tycker att det går bättre o bättre.


Nu är doggsen rejält trötta, så även jag !!!

Måste bara varva ner lite innan jag lägger mig, samla alla intryck från kvällen och fundera lite på hur jag ska/kan gå vidare.


Sleep tight ........


Av Karin - 26 april 2010 05:59


Vaknade före klockan ......

Det kan väl bara tyda på en sak, att jag är utvilad.

Ny vecka, nya tag.

Börjar dagen med att packa inför kurskväll ikväll. Fina torra leverbitar att ha som godis, makrillburk till mitt kvällsmål, regnkläder m m  m m

Först ska det dock arbetas.

J är på golfresa till Spanien och är borta idag, betyder lite mer för mig att göra.

Det var många turer där innan han kom iväg, huruvida askmoln från Island skulle stoppa flyget eller ej och om han kommer hem.

Nåja det verkar ha lugnat ner sig nu så ..........


Ännu en kall natt har det varit, med några minusgrader.

Mina växter i växthuset klarar sig bra men det händer inte så mycket, det är för kallt och ojämn temperatur.  Men det hinns nog med, bara värmen kommer.


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 25 april 2010 21:58


Tittar på en Wallanderfilm på TV4 och håller på att bli knasig på all reklam.

Åsså är det nyheter mitt i filmen  .......... *grrrr*

Detta ger ju iofs mig tillfälle att blogga lite ........


Igår var det 80-årskalas hos svärfar !!

Vi hade en trevlig em med gott sällskap och god mat. Kom inte hem förräns till kvällen, då blev det mer mat och TV-tittande.

Idag har vi haft en skön avslappnad dag med god ma och ett besök på Jakobssons Möbler. Skogspromenader i ett härligt vårväder har vi fått båda dagarna.

Hannah & Co for hem på sena em idag och är välbehållna hemma igen.


Sedan de åkt så har jag fixat en del.

Jag har torkat ungnötslever i ugnen till doggsen. Det var helt suveränt att torka i varmluftsugnen !!! Mycket bra resultat.

Doggsen har fått lite tassputs och kloklippning.

Jag har oxo planterat om alla mina sticklingar som jag fick i veckan !!!


Nu fortsätter filmen ..........

Av Karin - 23 april 2010 06:02


Äntligen lite helg på G !!

Bara en jobbardag kvar ....... sen så.

Får hoppas att denna dagen blir bättre än gårdagen för igår var det inte kul.

En riktig skitdag !!!

Solen lyser från en molnfri himmel och det är nån minusgrad, alltid en bra början.

Till skillnad från den snö som vi vaknade upp till igår.


Ikväll kommer Hanna, J & Tristan,  DET ser vi fram emot.


Hopp in i duschen ......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards