Alla inlägg under september 2008

Av Karin - 30 september 2008 06:08


Det är riktigt kyligt ute, nån plusgrad bara men ingen frost och dimmigt som vid Lützen, ungefär.

Regnväder är det på G, det lovades igår på väderprognosen, ser ut att bli lagom till kurskvällen imorgon, buhuhuhuhu.


Idag fyller Lars år, Grattis grattis!!!!!

Vi firade ju honom i lördags men något trevligt blir det väl till kvällen.

Det talades om smörgåstårta igår!!??


På jobbfronten är läget oförändrat föruotm att J är tillbaka idag. Så nu får han ta skället!!!! Det jobbas febrilt med att försöka lösa de värsta förseningarna från vår fabrik, men det är inte gjort i en handvändning.

Extra personal är inkallad men men .......


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 29 september 2008 06:05


Så var man på G igen.

Efter en urusel natt, sömnmässigt sett, så kändes det tungt när klockjäveln pep. Trodde aldrig att jag skulle somna igår kväll/inatt ...........

Prästen som ska hålla i mors begravning på fredag ringde igår kväll och frågade en massa saker runt själva arrangemanget. Det var väl det som snurrade runt i skallen.


Efter ett par muggar kaffe så känns det bättre nu i alla fall.

Då kommer våndan över hur det kommer att bli på jobbet idag???

Ny vecka, nya kunder som väntar på leveranser och som kommer att ringa och härja över att de inte fått sin sten ..........

Imorgon kommer J tillbaka från sin semester, det är han som håller i det här i vanliga fall. Han ska jobba tisdag och halva onsdagen för att sedan försvinna till Italien på mässa resten av veckan. Smart planering !!!?????????


Jag biter väl ihop och hoppar in i duschen .........



Av Karin - 28 september 2008 15:50


Alla doggsen har varit ute nästan hela dagen idag ......


Försök och ta mig .....



Nu vilar vi lite .....



Hörru Basta ska´ru vara me´ eller .......



Puss på dig snygging ......



Men knäpp nån gång då ........



Blir det bra så här .....

Av Karin - 28 september 2008 08:54


Ett alldeles underbart väder är det ute!!!!!

Idag får det bli en lugn dag. Skogspromenad i det ljuvliga vädret är ju givet sedan får vi se vad jag hittar på .........


Gårdagen innehöll städning och matlagning så gott som hela dagen.

Vi firade sonens och husses födelsedagar i ett kalas. Familjen börjar tunnas ut så det blir inga STORA  kalas längre. Igår var det bara vi, sonens familj och svärfar som var här och käkade. Det hanns med lite barnbarns lek oxo.


Fixa den lilla skvallerbyttan, sitter här och skvallrar om att Jazz har snott hennes goaste leksak, den lilla gula kyllingen som piper så gulligt.

Hon är inte som andra hundar inte ..........

Hennes sätt att "skvallra" går ut på att sätta sig hos matte och klaga o träta. Detta händer dagligen när t ex Basta har snott nån leksak eller ligger i fel biabädd, enligt Fixas tycke. 

Vad gäller bian så sätter sig Fixa med rumpan på kanten och träter tills Basta flyttar på sig, och hon lyckas varje gång !!!!!


Hej å hå, ludentå ......... ut o gåååååå


Av Karin - 27 september 2008 09:52


Kan vi inte införa det !!!

Vi bildar en "bloggriksdag" och lagändrar omedelbums!!

För visst är det något särskilt med lördagar och dess sköna mornar.

Här har frukost avnjutits. Ett röj på diskbänken har husse gjort!!!!!!!!!

Nu väntar alla doggsen på skogsprommis ............


....... and off we go!!!!

Av Karin - 26 september 2008 17:57


Jag känner mig helt mör i kroppen ....... helt slut som människa!!!!

Jo då, jag fick en hel del skäll idag oxo, det är något som jag aldrig kan vänja mig vid. Förr rann sånt av mig men nu för tiden så .......... jag har väl blivit mera "blödig" på äldre dar kanske.


Nu är det fyllt i skåp, kyl o frys, jag hann en runda till Apoteket oxo. Både det vanliga och det "andra apoteket".

Var inne en sväng på Hund & Kattbutiken på Marieberg och hittade världens mysigaste gosdjur till doggsen. En sladdrig kanin, 40 - 50  cm lång, utan fyllning. De bara ÄLSKAR den!!! Basta snodde den och försvann som en oljad blixt upp i gästsängen.  Fixa och Jazz stod och bara glodde efter den .......... Basta t o m morrade åt dem !!!!!!

Min tanke var att ha den som kontaktföremål i agilityn, så jag har stoppat undan den, den är MIN!!!!


Nu är det TV-soffan som hägrar!! Räkor, toast o vitt vin väntar lite senare. Få se hur länge jag är vaken ikväll ............... *fniss*


Av Karin - 26 september 2008 14:24


Denna underbart vackra ros fick jag via e-mail av min bästa vän Lotta när mor dog. Känner att jag måste delge bloggvärlden den.

Visst är den uuuuunderbar ..............................


Av Karin - 26 september 2008 06:05


Sista arbetsdagen denna vecka ...........

Hujedamig så skönt det ska bli med helg!!!!

Igår gick telefonen varm på jobbet, det var arga/förbannade platschefer som vänta på sten som har blivit försenad. Eftersom J är på semester så är det jag som får ta skiten .............. inte undra på att man känner sig som en huggorm vid dagens slut.

Vi får se om det blir samma visa idag eller om de flesta ringde igår.


Idag blir det veckohandling, orkade inte igår efter att ha varit hos Lars o jobbat på kvällningen oxo. Hoppas hinna med en skogsrunda när jag kommer hem om det fina vädret håller i sig.


Hopp in i duschen .......



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards