Alla inlägg under augusti 2008

Av Karin - 31 augusti 2008 20:32


 .... och jag blev dödsförkyld!!!!!!

Fy faaan så jag mår just nu .......... bihålorna värker som bara den ......och snor´n rinner. Jag hostar och nyser och fryser och svettas.

Det blir nog till att sjukanmäla sig imorgon ...........


Av Karin - 31 augusti 2008 16:28


Sista augusti!!! I morgon är det höst .......

Idag har jag varit effektiviteten själv. Jag har promenerat, städat, tvättat, lagat mat och rett ut en massa tovor på Fixa.

Nu är jag nyduschad, nyfikad och redo för att åka till brukshundsklubben på uppropet till Agilitykursen Fixa o jag ska gå.


Den här helgen skulle vi egentligen ha varit på Gotland och på två hundutställningar. Jag backade från att fara när vårt resesällskap, Hannah & Co, drabbades av borelia och inte kunde/ville följa.

Det verkade inte särskilt lockande att fara ensam och jag har inte mått så huggarns bra sista tiden, känt mig lite "schleten", så jag behövde nog vara lite ledig och bara vara hemma.

Jag förlorar iofs fyra anmälningsavgifter men men .............so what!!


...and off we go




Av Karin - 30 augusti 2008 13:03


Det blev den lååånga rundan, nära milen, som doggsen och jag gick.

Vi mötte en av Hannahs forna lekkamrater, Jojjo, på hemvägen. Hon har en whippettik som är väldans trevlig och hon hade fått valpar som var ute i en valphage i trädgården. Eftersom jag hade med mina hundar så fick jag kika lite på håll bara. Det var sju stycken och de var 6 veckor, jättefina puppies!!!! Alla var sålda utom en som hon tänkte behålla.


När jag kom hem så tog jag mig i kragen och for ner till vårt lilla samhälle för att inhandla lite vackra blommor till fars grav.

Det blev vackra vita ljungplantor och vita höstastrar. Planteringen blev kanonfin!!! Jag hade med mig såpa och en skurborste och gjorde ren gravstenen från mossa samtidigt. Eftersom jag jobbar i stenbranschen har jag fått experttips om hur jag ska hålla mossan borta nu oxo.

Man skrubbar bort all befintlig mossa och sköljer stenen ren, låt torka lite och spraya sedan på såpvatten som får sitta kvar på den rena stenen. På det viset får inte ny mossa fäste. Detta får man då upprepa en gång om året, eller så.


Nu ska jag ut i trädgården och härja ett tag .........

Av Karin - 30 augusti 2008 08:38


Jag bara älskar den höga klara luften som är ute nu.

Här är 5 - 6 grader på skuggsidan och gräset är fruktansvärt blött och långt.

Det känns idag som om jag har en förkylning på G, hostar mer än vanligt och snorar o nyser hela tiden. Grabbarna på jobbet har en massa sjuka barn just nu så det är väl nått som någon av dem släpat med sig.


Vad gör man en dag som denna då ???????

Jag har inget speciellt inbokat än så länge ............

Det lär väl bli en skogsprommis med doggsen nu på förmiddagen, det är en sak som är säker. Sedan får vi se ...........


Cu

Av Karin - 29 augusti 2008 06:14


Ny dag, nya tag och det är fredag till råga på allt !!!!

Inatt har jag i alla fall sovit som en stock och det känns bra.

Vädret är kyligt, c:a 6 grader bara, nästan klart och det blåser liiite.

Det ser ut att bli skapligt väder i helgen och det tackar vi för.


Släppte precis in en skräckslagen Fixa i huset. Ett gäng tranor flög på låg höjd och förde ett herrans oväsen, jag hörde dem t o m inne i hustet. Fixa skällde gällt vilket tyder på att hon vill in fort som fan, hua va läskigt!!!!


I helgen blir det fortsatt operation "nerklippning av hund". Jag skulle ha fortsatt i veckan men har inte riktigt orkat på kvällarna. Det är mat och prommis som gäller när man kommer hem och vips så är klockan halv åtta - åtta och då känner jag för att sätta mig och bara ta det lugnt ...........

Vill inte påstå att det känns att jag blivit gammal möjligen kanske äldre, det finns inte riktigt samma energi längre som när man var 25!!!!

Så i helgen ska Fixa badas och redas ut det lilla av pälsen som blev kvar.

Just nu så kan man läsa inlägg under rubriken "För ett år sedan" när Fixa kom till oss förra hösten ..........*ler*


Hopp in i duschen ......



Av Karin - 28 augusti 2008 06:11


Ungefär som jag känner mig ........

Jag har inte sovit många timmar inatt, vaknat och somnat om vart annat hela tiden. Det enda jag känner är ett stort gapande hål.

Avslutar här ........

Av Karin - 27 augusti 2008 21:44


Jag har idag varit på ett möte/samtal med min mors läkare, blev kallad dit för att delges besked om en lungröntgen som gjordes igår.

Mor har en tumör i ena lungan visade det sig!!  Läkaren anser att en fortsatt utredning och behandling inte är att rekomendera med tanke på mors långt gångna Alzheimers sjukdom och hennes ålder.

Vi barn kan inte annat än att hålla med om det beslutet. 


Nu gäller det att göra livet så drägligt som möjligt för lilla mor den tid hon har kvar ...............





Av Karin - 26 augusti 2008 21:24


......åsså ska man gå och lägga sig !!!!

Frisyren blir aldrig nånsin lika bra som när frissan gör iordning det, hur man än försöker. I det här vädret ser jag mest ut som en lagotto i skallen, krulligt så det förslår.

Hur som så fick Ulla till en kort page redan idag, med en tuff o kaxig nacke!! Hon är fantastisk min frissa. Vette fan hur hon bar sig åt men nu ska den bara växa till sig lite, sa hon.


Hur fin jag än är i håret så lär jag uppsöka bingen snart för jag är hur trött som helst .......

Sweeet dreams



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards