Alla inlägg under maj 2010

Av Karin - 31 maj 2010 05:58


Måndagar är alltid måndagar !!!

Höger armen känns som en betongklump som jag släpar runt på.

Tänk om jag kunde hålla mig på "mattan" när kroppen säger ifrån.

Får väl vila upp mig på jobbet .........


Ingen kurs ikväll utan på onsdag denna vecka, sedan är det bara en gång kvar.

Tiden går så fort när man har roligt !!


Solen skiner från en molnfri himmel, superväder !!

Enligt prognoserna ser det ut att bli finväder i veckan. Skönt det, behöver lite sol i själen känner jag.


Hopp in i duschen ........



Av Karin - 30 maj 2010 17:34


Det säger bara swisssch ............... så är de förbi.


Igår fixades en del med blommor. Jag var hos Lasse i Mellsa och inhandlade en hel del. Det blev härliga mörkröda hängpellisar i mina fönsterlådor, i urnorna blev det vitt och silver i år igen. Till mina föräldrars grav köpte jag superfina orange/gula storblommiga begonior och några blå kantlobelia, det blev såååå fint.

Det fattas lite till för mig så det får nog bli en resa till !!


Min högra arm är inte riktigt som den ska sedan jag vurpade i måndags. Det känns när jag håller på och jobbar med den ......... ont ont !!!!


Idag har jag försökt att rensa ogräs !!

Inte helt lätt med den onda armen, så jag gav upp efter en stund.

Ägnade istället en del av fm åt Fixas päls. Eftersom det var finväder så var vi ute och klippte och donade.


Dagen till ära, det är ju Mors dag, så bjöd husse på mat ute. Chili och wok blev det, supergott men starkt !!!!

Nu fikas det i soffan och jag läser nya nummer av tidningar som jag prenumerar på. Skulle kolla på min favvo, Columbo men det var ett avsnitt jag sett tidigare så ....... nu inväntar jag Morbergs "Vad blir det för mat".

Leverbitar torkas i ugnen och doggsen ligger ute i trädgården.



Av Karin - 28 maj 2010 05:58


Äntligen !!!!

Veckans sista arbetsdag ....... najs.

Solen skiner även idag och det ska bli skapliga temperaturer men det var väl regn att vänta till em/kvällen.


Besvikelsen är stor över att "vår" Anna Bergendahl inte gick vidare till final i Eurovision Song Contest. Mycket konstig!!!

Skit oxo !!!!

Jag tycker i alla fall att hon var bäst, såååå himla duktig.


Hopp in i duschen ........


Av Karin - 27 maj 2010 05:59


Igår lös den med sin frånvaro nästan hela dagen, den kom fram på sena em.

Tempen var något högre igår så man slapp att frysa.

Helgens väder ser inte särskilt lockande ut .............


Torsdag, handlardag och en ny hel dag i stenbrottet.

Jag ska aldrig mer skriva att det är lugnt på jobbet, som jag gjorde igår, för då bryter helvetet löst. Massor att göra igår !!!! Det väntas hem en massa sten med bil och container de närmsta dagarna så nog har jag att göra allt. Men hellre det än att sitta sysslolös ..........


Har en del blominköp som jag måste planera inför, blommor till mina föräldrars grav, mina urnor och lådor. Ska besöka min trädgårdsmästare på lördag.

Fast i denna kyla är det ingen panik iofs.


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 26 maj 2010 05:54


....... och ännu en kylig och regntung dag !!

Burrrr .... varför kan det aldrig vara lagom ???

Antingen är det supervarmt eller oxo svinkallt. Bakslag brukar det ju alltid bli och detta är väl ett sådant förståss.  Liiite varmare idag .........

Nästa vecka kommer tydligen värmen tillbaka. *hoppas*


Redo för en ny dag i stenbrottet !!

Där rullar allt på som vanligt ........ det har varit lite lugnare nu ett tag, man hinner gott o väl med det man ska på dagarna. Skönt att slippa stressen, pressen, ett tag.


Hopp in i duschen .......




Av Karin - 25 maj 2010 20:10


Idag har jag åter fått kontakt med en mycket kär vän.

Vi träffades för ett antal år sedan på ett trädgårdsforum och höll kontakten via msn-chattande. Som vi chattade ........ dagligen och om ALLT.

Irl har vi träffats några gånger !!!

Av nån konstig anledning så uppstod ett missförstånd och vi tappade kontakten.

Men idag har vi hittat varandra genom Facebook och en gemensam vän.


Jag är så glad !!!!!!

Som jag har saknat dig Åsa ...........

Av Karin - 25 maj 2010 05:57


 ..... det är mitt andra namn !!!

Drog omkull igår kväll, en riktig vurpa, på en stenig skogsväg. Det var förmodligen en av mina väl stukade fötter som vek sig och PLADASK där låg jag !!!! Skadade vänsterhanden, den jag landade på, med ett öppet sår som inte känns så skönt idag.

Nåväl vi hade en trevlig kurs kväll med ett lite annat stuk på träningen.

Fixa är sååå duktig!!!!


Regntungt och fortsatt kyligt idag.

Det gör inte så mycket när man jobbar och sitter inne mesta delen av dagen, kanske det kan bli bättre till helgen då !!????


Hopp in i duschen ........



Av Karin - 24 maj 2010 05:57


4 - 5 plusgrader bara men solen är uppe och värmer förhoppningsvis upp lite.

Var lite orolig för frost igår kväll men det verkar ha hållt sig över nollan.

Jag var ändå ute och tände en del värmeljus i växthuset igår kväll vid elvatiden.

När jag var ute och så även doggsen så small det till nere i skogen, två riktiga bösskott. PANG !!!! PANG !!!!

Man kan ju undra vad de jagar när det är mörkt ute, förmodligen är det väl vildsvin.  Men ändå ........ det var ju riktigt skumt ute.


Dags för en ny arbetsvecka !!

Ikväll är det kursdags igen, få se vad den kära Emelie har hittat på åt oss denna gång. Spännande .........


Hopp in i duschen .......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards