Alla inlägg den 1 december 2009

Av Karin - 1 december 2009 22:23

TRÖTT SOM EN GNU


Det blev en lång dag idag ...........
Först ordinarie arbetsdag i stenbrottet, efter det så for jag till husses företag för lite bokföring och jag passade även på att göra moms- o skattedeklarationen som ska vara inne den 14:e.
Så jag åkte hemifrån kl 7 i morse och var hemma kl 7 i kväll. *puh*
En sån dag ...........

Solen har i alla fall lyst på oss här idag !!! En blek decembersol ........
Det frös till fram på dagen och blev rejält halt, får snart ta fram mina Icebug-skor så jag slipper gå omkring och vara rädd för att slå omkull.
Det var inte bara vägbanorna som frös till, min bil frös ihop totalt !!
Eftersom det ösregnade imorse så var ju allt dyngsurt. Bagageluckan var fastfrusen så jag fick stoppa in doggsen i baksätet istället. Inte dom emot ......
Basta sitter gärna på passagerarplatsen där fram !!!! Så innan jag slagit igen dörren så är hon på plats ...... 

Har dragit ner rejält på grädden idag !!!
Svart kaffe rakt igenom ......
Gjorde en tacoffärs tidigare ikväll. Brynte färsen, purjo, champinjoner i olivolja och hade bara i 2 dl creme fraiche o 1 msk tomatpuré. Plus en massa vitlök o tacokryddor.
Mmmmmm så gott det blev  .......
5 hg blandfärs blev 5 portioner, vi åt varsin nu och så blev det tre lunchlådor. Perfekt !!!!

Till kaffet slank det ner ett par LCHF-ischoklad ............

Gnattiskramar till alla som vill ha

/Karin

Av Karin - 1 december 2009 06:15


..... och första vintermånaden.

December är fullbokat med massor av aktiviteter.

Det är skönt för då går veckorna fort, fullt upp på dagarna och fullt ös på fritiden.

Måste ringa frissan idag oxo, få se om vi har nån ledig kväll som sammanfaller.


Regnet fullkomligt vräker ner ute !!!!

Lika väder som igår, med någon plusgrad.

Det är knappt doggsen hinner torka mellan morgon-, middag- och kvällsprommisen.

Fast det ska visst bli kallare och då kanske det rentav blir SNÖÖÖÖ.

Lite vitt skulle inte sitta fel, det blir så mycket ljusare då.


Hopp i i duschen .......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards