Alla inlägg under december 2008

Av Karin - 20 december 2008 09:18


.... andas lugnt ........ iiiin .......... och uuut !!!!!!

Frukost i lugn o ro med adventsljusen tända, så har dagen startat och vi bestämde att idag får det bli slappardag.

Naturligtvis ska vi och hundarna ta oss en långprommis, men sedan blir det lugna gatan ...... om jag nu kan hålla mig ifrån att INTE göra något.

Det regnar ute !!!! Tempen ligger på nollan så det är nästan snöblandat emellanåt.


Gårdagen förflöt som jag trodde i en ganska skön lunk. Telefonen var död och det fixades bara med underhåll av maskinerna i fabriken. Jag fick iväg de sista ordrarna för i år med DHL och Schenker.

Julklappar fick vi allihopa, en fin kasse med charkuterier, pengar, två flaskor italienskt vin och en lokal almanacka från hålan där vi jobbar. 

Det hände två mystiska saker på min arbetsplats igår, ganska spännande faktiskt. Få se om jag berättar om det i ett eget inlägg .............


Lugn och fiiiin ...........




Av Karin - 19 december 2008 06:09


Äntligen !!!!

Sista arbetsdagen för den här veckan och det här året.

Jobbar till lunch idag och efter det blir det jobb hos Lars. 

Det blir julklappsbyte och smörgåstårta på jobbet annars så är det nog relativt lugnt. Det verkar som om vi hann med det lovat före jul, trots allt.

Det såg rätt mörkt ut ett tag !!!!

Har funderat och kommit fram till att vi storhandlar julmaten idag!! Så slipper vi ge oss iväg och trängas något mer ...........


Massagen igår var ond men avslappnande i det stora hela. Det allra skönaste är nog efteråt när man kommer hem och slappnar av ordentligt.

Min onda arm är fortfarande ond och massören tror inte att vi kommer så mycket längre med massagen vad gäller den. Hon rekommenderade en sjukgymnast, en kille som kan känna efter om det är nån kota som ligger fel och kanske kan han rätta till det.

Men massagen fortsätter vi med  ..............


Hopp in i julduschen ...........

Av Karin - 18 december 2008 06:19


Nu börjar det likna nått ............ ser en ända på den här hösten och snart är det JUL !!!!!

Barnbarnsvaktandet gick bra igår, de är ju som små änglar boysen.

Vi åt, lekte, badade, kollade julkalendern och läste go´nattsaga.

Malthe är så underfundig och talar och talar .........

Lillebror är ju lite yngre så det är mest bus bara.

När jag kom så var Fixa som ett plåster på Malthe, hon älskar honom och visar det oxo, och känslorna är ju ömsesidiga.

Malthes kommentar var: " Fixa är nog kär i mig".


Ikväll ska jag på massage igen, det är med blandade känslor för det är både skönt och ibland gör det ju så förbannat ont. Men det känns bättre  kroppen tycker jag.


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 17 december 2008 06:07


 ..... och mitten på veckan !!!!

Kan det bli bättre ??? Dagarna är fyllda med jobb så de försvinner snabbt. Efter jobbet igår så var jag och inhandlade julklappar till våra chefer, ja en del av dem. Det blir presentkort och en julblomma i år.

Det var ingen som kom på något annat så .........


Idag ska det packas och skickas julklappar till våra kunder, på jobbet.

Alltid i sista minuten, varför vara ute i tid!!!!????

Jag frågade förra veckan om detta och fick då ett "JAVISST JA" till svar.

Igår införskaffades ett antal "julklappar" som nu ska iväg. 


Ikväll ska jag vara barnbarnsvakt. Sonen m fru ska ut och julhandla själva i lugn o ro. Barnen börjar ju bli så stora så de ser och fattar vad som köps och till vem.

Malthe, den äldste, har liiite svårt att hålla tyst om paket och presenter. När hans mor fyllde år sist så överräckte han ett paket med orden:

" Här, det är en klocka, en brun ...."


Hopp in i duschen ..........

Av Karin - 16 december 2008 06:13


En dag till närmare julen .........

Vädret är samma som gårdagens, grått, dimmigt och på nollan.

Snön krymper mer och mer !!!

Imorgon är det min fars födelsedag, han skulle ha fyllt 92 år om han levt.

Ljus är tänt på graven och ikväll, liksom varje kväll tänder jag ett ljus vid hans och mors foto.


Det lär väl bli en "vanlig dag" på jobbet idag med en massa som lovas före jul!!! Jag vet inte hur de har tänkt att lösa det här med allt som lovas men som sagts tidigare, det är inte mina problem. Någon lär få det hett om öronen i slutet av veckan !!!!!


Jag känner ingen julstress utan är ganska tillfreds med upplägget inför denna jul ....... so far, so gooood.


Hopp in i duschen ....

Av Karin - 15 december 2008 06:03


Så börjar sista arbetsveckan för i år !!!!

Inte utan att det känns riktigt bra, låt oss hoppas att den går fort nu. Veckorna har ju haft en tendens till att rusa iväg den sista tiden. Man hänger inte rikigt med.

Den här veckan finns det lite uppbokat men inga större eller betungande saker att göra.


Snön ligger kvar men har sjunkit ihop rejält, tempen ligger på en minusgrad och det är dimmigt ute. Nu väntar en period med mildväder igen.

Hundarna fick sig en nerklippning igår så det blev en hel kasse med hår/päls. Jag testade att klippa med maskin men övergick till saxen efter en stund, den känns bättre att jobba med. Kroppen blev superkort, benen liiite längre och på huvvet behöll jag formen men lite kortare. Jag vill ju att de ska se ut som en lagotto trots att de är nerklippta. 


Nu kickar vi igång den här veckan!!!! 

Hopp in i duschen .......

Av Karin - 14 december 2008 09:34


Tredje ljuset tänt i staken.

Mina har kommit lite i otakt, de ska ju vara lite iform av en trappa, tripp, trapp, trull. De började så fint men nu har det blivit ett jättekliv mellan ljus 2 & 3 !!!! Får jobba lite på det!!


Här blev det strömlöst igår kväll, strax före tio  så blev hela Talby svart.

Så det var bara att gå och lägga sig ..............

Lars hade fixat ström till min växthusslinga igår och den lös så fint tills strömmen försvann.


Idag blir det som vanligt en rejäl prommis, det känns i benmusklerna idag att vi pulsade i en massa snö igår. I vår skog är det ju inte plogat utan vi får gå upp en egen liten stig.

Sedan ska det klippas hundar!!!!

Tvättberget ska bemästras och en hel del annat som ska fixas med.


Husse gjorde en rejäl luftfärd igår!! Vi har en liten trätrappa på tre steg upp till huset, denna trappa var glashal igår. Detta glömmer man ju varje gång man ska "bara ut i garaget/förrådet för att hämta något". Husses fötter for undan och han landade på rygg nedanför trappan.

Som tur var så klara han ryggen skapligt bra, fick riktiga skrapsår på båda armarna eftersom han bara hade en t-shirt på överkroppen.

Han är lite mör idag men överlever helt säkert!!




Av Karin - 13 december 2008 17:38


Hamnade framför TV:n igår kväll och tittade på ett av mina favvoprogram, "Fredag hela veckan".  Jag älskade deras "Familjen" som var en parodi på kungahuset !!! Igår visade de en resumé från höstens program och jag fastnade för det här


Dansbandskampen  


Fy fan vad bra!!!!!!!

Titta och njut ................

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards