Alla inlägg under december 2008

Av Karin - 22 december 2008 09:30


Här väntas inte på tomten utan på Hannah. Hon åker från Stockholm nu på fm och beräknas landa här på tidig em.

Jag ska stöka vidare med julförberedelserna, bädda åt Hannah, fortsätta att damma, damma, damma ..........

Men allra först ska det promeneras, alla måste ju få sitt!!!


See ya .....

Av Karin - 21 december 2008 17:15


Skinkan är kokt och doppespadet är oxo färdigt i o m det.

Medans skinkan kokade så har jag dammat ur bokhyllan i rummet, bäddat rent i vår säng och lagat till söndagsmiddagen.

Nu blir det duschen och sedan soffan med söndagskrysset i lokalblaskan.


 ............ mors kors !!!!

Av Karin - 21 december 2008 13:17


Så här väsnas/busar Basta & Fixa varje gång vi klär oss för en prommis på helgerna

Lagottobus


Av Karin - 21 december 2008 12:00


Dags för en ny månadsbild!

Det händer väl inte så mycket den här årstiden, men man ser ju hur lågt solen står mitt på dagen om man tittar på skuggan av vårt hus.


Om man går in under Kategorier - Utmaningen - datarumsvy så ser man bilderna från tidigare tillfällen, och vilka förändringar som skett i naturen.




Vy från mitt datarumsfönster 20081221


Av Karin - 21 december 2008 10:02


..... årets kortaste dag och då självklart den längsta natt.

Det ser ut att bli en kanondag, nån minusgrad och solen skiner blekt, den orkar knappt över horisonten men den lyser ändå på oss.

Jag ska strax bege mig ut i skogen på härlig promenad med hundarna.

Vi har filmat dem när de busar i sängen i väntan på prommis, nu ska det BARA läggas upp på YouTube. Det får bli senare när husse har tid att hjälpa mig, så det kommer att läggas upp under dagen.

Husse är strängt upptagen med att jaga kommuner på amatörradion och det går före allt annat så ...........

Den som väntar på nått gott !!!!


...... and off we go !

Av Karin - 20 december 2008 12:11


 ....... är fan inte lätt !!!!!

Angående tidigare inlägg så ringde jag 112 och fick där till svar att mitt fall inte var akut så jag skulle ringa 11414 istället.

Sagt och gjort, jag ringer och hamnar som nummer 68 !!!!! i en kö.

Det tog en halvtimma innan jag kom fram och blev kopplad till polisen i Örebro. De kunde inget göra eftersom bilen inte "rullade" sa de och killen var ju borta så ............

Det hinner ju hända mycket medans jag satt i telefonkö förklarade jag och den jag pratade höll ju med att det var lite dåligt att det tar sån tid.

Tur att man inte behöver lagens arm så ofta ..........

Av Karin - 20 december 2008 11:54


I veckan som gick så stod det en damcykel, ny och fin, parkerad på företagets parkering. Vi såg den när vi gick hem den ena dagen och morgonen därpå stod den fortfarande kvar. Vid lunchtid så kommer det en kille med en hund, låser upp cykeln och går iväg med den neråt samhällets centrum. Ingen av oss kände igen vare sig kille, cykel eller hund.


Igår fm så kommer det en gammal Saab 95 och parkeras slarvigt på vår plan där vi lastar och lossar, normalt sett är det en jäkla trafik där.

Killen som hoppar ur bilen är samma kille som hämtade cykeln häromdagen. Han småspringer iväg med jackan öppen och en plastkasse i handen ner mot centrum, IGEN !!!

Mina arbetskamrater tänkte ett tag flytta bilen med trucken .......... men de lät bli. Vi kollade med bilregistret och bilen var avställd med körförbud sedan i februari i år. Det resonerades fram o tillbaka vad vi skulle göra och tillslut så ringde vi till polisen.  

De skulle hålla lite koll men kunde väl inget göra när inte bilen "rullade".

Att den stod illa till brydde de sig inte om.


När jag åkte från jobbet vid halv två - två så kommer killen gåendes mot jobbet  med hunden och en stor bag. Jag ringde jobbet och sa att han var på G så de skulle hålla utkik.

Vad som hände sedan vet jag inte men fortsättning kanske följer ............

Av Karin - 20 december 2008 11:28


Vi är en tillverkningsindustri av olika stendetaljer t ex fönsterbänkar, köks- o badrumsbänkskivor, golvplan, spisplan, fasadbeklädnad m m  m m

Mestadels levererar vi till byggen, köksbutiker men även till en och annan privatperson.

Kunder som hämtar hos oss är ganska vanligt och då brukar det ske under följande rutiner:

- kunden kommer in på kontoret och betalar

- någon t ex jag följer sedan med kunden ut i fabriken för att hämta  den beställda varan

- oftast är det tunga varor så killarna hjälper kunden med lastning i bilen


Igår morse när det fortfarande var halvmörkt ute så står det en bil (en Peugeot 407 kombi, en sån som jag skulle vilja ha) framkörd nästan intill dörren.

Det kommer en tjej, kanske i trettioårsåldern, från fabriken, kånkande på en stor tjock stenskiva och lägger den bak i bilen, hoppar in och åker.

Jaha tänker jag, det var väl nån som killarna kände eller nått.

I såna fall brukar de komma in med följesedelpappren efteråt för fakturering. Ingen kom in !!!!


Vid fikat så frågade jag lite försynt, som jag är, vem som hämtat sten tidigare. INGEN hade sett nån tjej, INGEN visste vem eller vad jag talade om. Vi gick igenom färdiga ordrar för att se om det var nått vi kände igen men det gav ingenting.

Misstankarna från cheferna blev ju att någon av killarna sålt sten svart till nån kompis eller så !!!???? Hur osmidigt som allra helst.

Vi lyckades inte komma på något som klarnade upp saken, sååå jävla skumt!!!

Har tjejen bara gått in och "greppat" en stenbit på måfå ????????

Ja vem vet, man ska aldrig sluta att förvånas ................



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards