Alla inlägg under oktober 2007

Av Karin - 7 oktober 2007 14:16


Nu är båda doggarna badade och rena fina, för en stund i alla fall.  *ler*

Bastas päls är utredd, det fanns inga stora tovor, men hon verkar vara i fällning för jag fick en STOR hårboll efter att kammat och kardat igenom henne, åsså klippte vi klorna.

Den lilla skrutten har fått öronrengöring, kloklippning och även lite pälsputs. Hon blev såååå fin och är sååååååå duktig på bordet, det är som om hon aldrig gjort annat.

Hon böka lite vid kloklippningen idag men det kanske tog lite för lång tid idag med allt grejande.


Nu har även matte duschat och känner sig så tillfreds att hon tänker sätta sig i soffan och vänta på em-fika !!!?????


So long


Av Karin - 7 oktober 2007 10:24


Jag har faktiskt redan varit ute och fått en massa gjort!!!

Plockat undan trädgårdsmöblerna och tömt altanen på en massa annan bröte.

Nu har jag bara olivträdet och två lådor  med hängpelargoner kvar på altanen.

Fixa lyckades hitta ett ställe som var exemplariskt att skita ner sig på, en jordig rabatt med spirea-buskar, hon sprang där fram o tillbaka tills hon var mer svart än vit ..........

Så nu har det badats och nu ska det sovas ....... under tiden smiter Basta och jag på en långprommis.


CU later  

Av Karin - 6 oktober 2007 17:37


Solen kom fram till slut!!!!

Var ute och "plockade" lite till i det fina vädret, hundarna verkar oxo njuta av det ......

På sen em åkte vi till sonen med familj på en kort visit och lite em-fika.

A-C och M hade gjort en goood äppelpaj. Tack tack, det var jättegott!!!!!

Vi skulle ju spana in deras nya soffa.   

 M (4 år) förklarade för oss: "Den är fin och dyr".  *asg*

De hade även målat om på tapeten i en härlig olivgrön färg.

Mycket snyggt!!!!!!!


Så nu fick man ju en massa griller i huvvet ..............

Av Karin - 6 oktober 2007 12:11


Flera dagar den här veckan så har det varit dimmigt och kyliga mornar.

Frammåt 10 -11 tiden så har det klarnat upp och blivit ett strålande väder!!!

Men inte idag ......... är det för att man är ledig och vill vara ute så mycket som möjligt !!!?????

Så typiskt ..........


Har i alla fall gått skogsrundan med Basta och letat lite hartryffel. Passade på att prova på lite träning tips som vi fick i onsdags och de funkar klockrent.

Efter prommisen så har vi varit ute och plockat ihop en massa fallfrukt från äppelträden. Endast för att Lars ska klippa gräsmattan .........och se det gjorde verkan ....... han fattade piken.


Basta & Fixa var med och hjälpte till, fast det är mycket bus oxo ..........

De springer varvlopp, eller rättare sagt Basta springer varvlopp. Fixa bara står och glor på henne .......... gör väl en del små försök att genskjuta men har inte en suck att hänga med.



Av Karin - 6 oktober 2007 08:58


"Idag blir det en slappardag" kom Lars in här och sa alldeles nyss.

Vad han menar det förstår jag mycket väl, inget onödigt arbete på G.

Frågan är ju hur jag ska kunna ta en slappardag med så mycket som ska göras enligt min hjärna.


Sitter här och väntar på att solen ska bryta igenom dimman för jag vill ut och gå i solskenet. Det var riktig frost på gräsmattan i morse men inga minusgrader, det låg strax ovanför nollan.


Idag ska det badas doggs, för att sedan utredas och klippas. Plus lite vanlig hundvård som  kloklippning, öronrengöring m m

Den lilla gröna saken, Fixa, behöver det mest ur träningssyfte. 

Just nu så sover hon i gästsängen!!!!

Där sover enbart vuxna hundar ser Basta ut att tänka när Fixa står och krafsar och vill opp.

Jag lyfte upp den lilla och hon kringla ihop sig direkt och somna, varpå Basta helt demonstrativt gick ner och la sig på golvet.


Nähäpp, det här duger inte!!!! Nu ska det röjas undan lite och sedan ska vi uuuuut ......

Av Karin - 5 oktober 2007 18:54


Efter en hektisk dag så är det äntligen helg!!!!

Det blev  LITE körigt idag om man säger så, kändes ett tag som om jag höll på att få hjärtsnörp, eller vad det heter..........

Men alla bilar är lastade och lite till ......

Jag kan gå hem med gott samvete efter en tuff arbetsvecka.

Nu är det HEEEELG !!!!!!!


Lars har fixat Peter le Marc senaste CD till mig   *puss på gubben*

jag älskar hans musik ..........


Nu blir det räkor m tillbehör och så småningom Idol .......

Vi röstar på Amanda ...... vilken tjej!!!!!!!!!!!


So long ....


Av Karin - 5 oktober 2007 06:20


.... och full fart mot helgen!!!!!!!

Det är någon plusgrad ute bara, det ser ut att vara klart ovanför tjockan som ligger över oss här. Det är tjockare ute idag, jag ser knappt äggula.


Slutar klockan 15 idag !!!!

Innan dess ska det ätas smörgåstårta på frukost, lastas allt gods som kom hem igår och säkert en massa annat oxo.

Den förbannade portugisen hade ju missat en färja så han kom inte förräns vid lunchtid igår. Han skulle varit hos oss onsdag lunch!!!!

Så det blev jag som fick ta en massa skit från platscheferna på arbetsplatserna dit stenen skulle leverats igår. Nu får de det inte förräns på måndag.


I helgen har vi inget särskilt inbokat.  Jag ska bada och klippa ett par Lagotto har jag tänkt. Kanske lägga nått spår åt Basta, hon är såååå putt på något sätt.  Jag tror att hon kan sakna Zamba, var em när vi kommer hem så springer hon in och liksom kollar lite där hon brukade ligga eller oxo är hon fortfarande påverkad av löpet.


Vi kanske kan åka över till sonen m familj och provsitta deras nya soffa !!! 

Well well det reder sig nog, är i alla fall ledig ett par dagar, vilket är jävligt skönt.

Vi har redan börjat tala om julledigheten på fikarasterna på jobbet .....

14 dagar brukar det bli.


Hopp in i duschen ...... 




Av Karin - 4 oktober 2007 19:08


Basta och jag var på kurs igår kväll igen, nu är det BARA två gånger kvar.

Igår var det lydnad på agendan. Det var två trevliga kvinnor som höll i kurskvällen, vi började inne med lite "teori". Det blev ganska ytligt eftersom det finns mycket att lära.

De visade ett färdigt lydnadsmoment på plan, vi fikade och sedan var det dags för oss att få provapå och en massa träningstips.

Basta och jag brukar träna lite enkel lydnad vid vår lunchprommisar och nu fick vi lite nya ideér.

Vi fick många goda råd och mer ska det bli nästa gång.

Längtar redan ..........


Det är lite roligt att se hur annorlunda de arbetar nu förtiden jämfört med på 80-talet när jag gick lydnadskurser på bruks.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards