Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Karin - 21 oktober 2007 21:39


....men jag blev riktigt överraskad igår hos Lotta när jag såg LILLA Fixa

tillsammans med hennes 8-veckors valpar.

Vi har ingen bäbba längre!!!!!! Herregud så stor hon var jämfört med de små.

Det är 8 veckors sedan vi hämtade henne och den tiden har bara flugit fram.

Spännande var det oxo att se henne ihop med syrran Flay, de var ganska jämna i sin tillväxt ............ fast Fixa är ju naturligtvis sötast!!!!!!

Vaddå partisk ........


Av Karin - 21 oktober 2007 21:10


Jag har idag ägnat nästan hela dagen åt att ta reda på mina övervintrare i växthuset. Det var inte fullt så allvarligt som jag först trodde men en hel del var riktigt "frostnupet".

Jag har gått igenom allt, klippt och gallrat bort. Nu står de i grovköket med lysrör över. Får vänta någon vecka och se om de som var mest åtgångna överlever.

En sak som jag undrat över många gånger, varför är det ALLTID favoriterna som drabbas värst!!????? Det är såååå konstigt. 

Som tur är så har jag väl inga alltför udda sorter utan de finns att köpa nya till våren igen .........




Av Karin - 21 oktober 2007 18:57

Basta och Fixa in action


Fixa och Flay busar


Uppletande av hartryffel


Mera bus ....


Åsså letar vi lite igen ....


Tack Lotta för fina bilder!!!

Av Karin - 21 oktober 2007 09:07


Sov till klockan åtta, det kändes skönt! Hundarna är dödströtta efter gårdagens strapatser.

Vi var ju ute på lite "rajtan tajtan" i Kvicksund igår.


Lotta och jag tog ett gäng Lagotto och åkte till ett helt fantastiskt strövområde  åholmen det var otroligt vackert i sin höstskrud!!!

Hundarna sprang omkring och hade fullt sjå att leta hartryffel.

Fixa och Flay kom ihop sig rejält om ett sådant fynd och det italienska humöret kom opp till ytan rejält.

Lotta hade kameran med sig och skulle plåta lite. Tyvärr så skymmer det rätt fort på em så det blev ganska mörkt. Men några bilder blev det, får se om hon skickar över några som jag kan lägga in här.


Tillbaka igen fick Lotta det glädjande beskedet att Jazz, som är i Italien på Radunon där, kom 3:a!!!!   Läs mer här  Hesiodos

Sååå roligt GRATTIS LOTTA & JAZZ!!!!


Vi människor hade en gemytlig samvaro med god mat och många skratt.

Jag hade dock med mig en sömntuta som ville hem .....

Så vi bröt upp ganska tidigt!

TACK!!! Lotta & Björn för en trevlig em/kväll och god mat


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards