Alla inlägg under oktober 2007

Av Karin - 18 oktober 2007 06:10


Det förbannade "månatliga eländet" gör sig hela tiden påmint!!!

Jag trodde jag skulle bli kvitt "eländet" nån gång men icke sa Nicke.

Vaknade inatt av en fruktansvärd magsmärta eller rättare sagt så var det äggstockarna/menssmärtor .........

Tog värktabletter så nu håller sig smärtan lugn men den finns där.


Jag har mer bekymmer nu för tiden, när mensen ska upphöra, än i tonåren.

Well well det ger sig väl innan jag fyller nitti ............ hoppas jag.

Av Karin - 17 oktober 2007 06:09


Är man trött eller är man trött ........ t o m doggsen är trötta på mornarna.

Eller man kanske ska säga döööööda.

Att Fixa sover är ju jätteskönt men hon behöver upp och röra på sig, leka  och busa runt innan vi åker till jobbet.

De vill knappt gå ut på mornarna ..........


På jobbet är det sig likt = TOTALKAOS!!

Hur mycket som helst att göra, grabbarna är sjuka och vi ligger efter, trots extra personal på fabriken. Portugiserna jävlas för oss fortfarande, de levererar i fel ordning och skiter totalt i en del ordrar. Vad gör man !!?????


NU ska vi lagottomysa en stund, får se om jag får liv i dem ......


Mors kors som Malthe säger

Av Karin - 16 oktober 2007 18:48


Nu har vi inmundigat en god sallad och en fin bit lax. Doggsen är walkade, rastade, matade och ganska förnöjda oxo.

Basta och jag tog vår kvällsrunda på c:a en timma, det skymmer fort nu så det gäller att vara reflekterande. Eftersom vi bor på rena rama bonnvischan så blir det jäkla svart här, "så svart som att se en sotare i arslet" sa alltid min svärmor, då är det svart!!!!!


Jag ska ta mig en mugg nybryggt kaffe nu och sätta mig i soffan med min nya bok, den kom idag, Cesar Millan´s "Be the pack leader".

                VAR GOD STÖR EJ!!!!!



Av Karin - 15 oktober 2007 06:11


Så var det jobbardags igen då .....

Nu är det bara att köra på igen tills nästa helg, då ska vi hälsa på hos Lotta & Björn. Alltid så roligt att åka till dem, verkligen något att se fram emot. Fixa får ju träffa sin syster Flay då oxo!!!


Det är svart som natta ute men varmt, + 10 grader.

Det blåser och verkar vara mulet!!???

Nu ska jag lagottomysa en stund innan jag hoppar in i duschen.

Basta & Fixa ligger båda och trynar bland våra duntäcken .......



Av Karin - 14 oktober 2007 21:28


Har hunnits med mycket idag ......

Hannah o jag började dagen med en liten kortkort prommis med alla hundarna.

Vi tog med oss Fixa för att eventuellt  bära henne bitvis. Hon är numera känd som "ålen från Kvicksund", vaddå bäras!!????


Så det  var det då dags för 4-årskalas hos Malthe!! Där var huset fullt med folk, det fikades och pratades, mycket trevligt.

Hem igen och laga en god middag, Hannahs recept på mango-kyckling, suveränt gott.

Efter maten så skulle det läggas upp byxor åt Hannah, klippas lite på hundarna och så skulle Hannah & Tristan fara hem till sig .....


Basta och jag tog en långprommis på sena em. Vi passade på att gå på ett ställe där det växer hassel och ek, där ska ju den RIKTIGA tryffeln trivas, men vi hittade bara den gamla vanliga har/hjorttryffeln.


Resten av dagen/kvällen har det bara slappats i TV-soffan ..........

känner mig helt slut.

Blir nog bingen ganska snart nu ........

Go´natt bloggen och alla bloggvänner !!


Av Karin - 13 oktober 2007 12:50


Hannah och jag har varit ute och gått en långpromenad med Tristan & Basta. PÅ väg hemifrån så la vi två spår uppe i skogen som vi gick när vi kom tillbaks. Tristan hade fullt sjå med att leta hartryffel så att gå något spår var det inte tal om.

Basta gick sitt spår, inte klockrent idag, det fanns tendenser till hartryffel sök där oxo, tyvärr.

De hade ju letat en massa hartryffel på prommisen innan så .........


Jag snodde med mig några hartryfflar hem till Fixa att lukta på. Hon var helt klart intresserad. Till skillnad mot den riktiga tryffeln som Hannah har med sig från Gotland, den var inte ett dugg intressant.


På em ska vi ut och gömma RIKTIG TRYFFEL för att sedan låta ALLA hundarna få leta ........ spännande!!!

Basta har ju letat riktig tryffel tidigare, i Lillehammer,Norge, och det funkade jättebra!!


Nu ska det göras lunch här medans doggsen vilar .....


Av Karin - 12 oktober 2007 06:19


Det var då det segaste jag varit med om!!!!!!

Allting tar aslång tid att få upp ........


Nävl, äntligen fredag!!!!

Idag jobbar jag till tre, sedan är det helg!!

Hannah & Tristan kommer idag  *ler* kul kul. Tråkigt nog så är inte Joakim med men han har ju viktiga saker att se till så det får bli en annan gång.


Handla får jag göra idag, vår affär ska ju slå igen och nyöppna nästa vecka så det fanns fan inga varor att handla!!!!!

Jag får handla det nödvändigaste på annan butik idag istället och storhandla i vår NYA butik nästa vecka.

Nya biabädden är invigd nu i alla fall, frågan är var den ska stå!!???

Inatt har den stått nedanför min säng ........... Basta sov i den och den lilla på fårskinnet bredvid.

Nu vill ingen av dem gå ut  .......... Fixa verkar ha en riktig festblåsa.

Vi var ute vid tretiden inatt och nu tittar hon bara på mig när jag öppnar dörren och vill ha ut henne. Trööött .......

Säga vad man vill så är hon otroligt duktig, gör aldrig nånting inne numera, går själv till dörren och säger till ......


Hopp in i duschen och fredagen ........



Av Karin - 11 oktober 2007 06:13


....och inte mindre än tre stycken!!!

Tur att jag var ute och täckte över de blommor jag har kvar ute igår kväll.

Nu lovar de snö idag ända ner till våra trakter på vissa väderrapporter, vet inte vem man ska lita på riktigt.


Idag blir det dubbeljobb och handling som står på agendan. Måste klura ut något gott att äta i helgen när Hannah & Co kommer.

Jag ska även hämta den biabädd som jag beställde förra veckan. De hade inte färg och storlek som jag ville ha hemma för tillfället.

Det börjar bli trångt i den bian vi har ...........


Basta har inte gått upp än!!! Hon är helt slut av kurskvällen igår, hon var såååå duktig. Det tar på krafterna att lära nytt.

Fixa ligger och gnager märgben i gästsängen, fit for fight ...........


Hopp in i duschen ....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards