Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Karin - 10 oktober 2007 21:36


Det är fan inte varmt ute, det ligger runt nollan just nu här ......

Jag har varit på kurs i kväll, lydnads -prova-på för andra gången.

Mycket roligt, lärorikt och intressant! Mycket tack vare två duktiga kursledare, Elisabeth & Mona, de hade verkligen lagt ner en massa jobb för vår skull och dessa två tillfällen.


Jag har nog mer eller mindre bestämt mig för att det blir en lydnadskurs till våren med Basta, jag tror man behöver det för att jobba upp kontakten med sin hund på bästa sätt.

Åsså får det bli vardagslydnad med Fixa!!! Jag får innerligt väl hoppas att kurskvällarna inte ligger på samma veckodag för då spricker det för oss!!


På vägen till bruks skulle jag ringa och Gratta barnbarnet Malthe på födelsedagen men han låg däckad av en otäck förkylning. Hoppas vår "farmorit" blir frisk till sitt kalas på söndag !!!!


Nu ska jag linda in mig i en stor filt så jag blir varm och go´ igen!!!!!


Cu all

Av Karin - 10 oktober 2007 06:17


Idag är det Malthes 4 årsdag HURRA HURRA HURRA HURRA !!!!!

Jaha så var det onsdag!!!! Mitten på arbetsveckan och kurskväll.

Tyvärr är det näst sista gången ..........redan!!!!

Jag har precis tillverkat små godisbitar att ha med ikväll. Förra veckan fick vi ta till godisreserven i bilen.

Basta o jag är alltid på "bruks" i så god tid att vi hinner med en rejäl prommis på 1 timma innan kursen börjar och så brukar vi träna lite agility-hinder.

Det känns som Basta uppskattar våra "ensamma" kvällar, även när vi går våra prommisar hemma vid, alltså utan Fixa, för hon tar ju mycket plats vilket man vill det eller ej.

Basta har blivit mycket tuffare mot henne sedan Zamba gick bort. Nu är ju Basta högst i rang, ja i hundrang alltså!!!


Hopp in i duschen .....




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards