Alla inlägg den 31 december 2007

Av Karin - 31 december 2007 15:08


...... önskar jag er alla som kommer hit och läser.

Här har vi klätt oss i Talbys nationaldräkt (skön tröja + långkalsonger) och tänker snart inta TV-soffan.

Lars har fått en släng av min fina virusförkylning, han hostar och har ont i halsen och är sååååå dååååålig, stackarn.

Jag kan ju trösta honom med att det är bara början .......................


Vi tänker äta gott lite senare i kväll, jag har även varit och provianterat godis så vi ska hålla oss vakna ett tag i alla fall.

Var hos mor och hälsade på och personalen var glada att jag inte kommit med min förkylning dit och när vi talade så vart jag tacksam för att jag inte åkt dit heller för på mors avdelning hade magsjukan härjat lördag-söndag-julafton .........


Nu studsar jag in i soffan .....


Av Karin - 31 december 2007 09:45


... på det här året !!!!

Det är någon minusgrad men mulet och grått ute. Det lite kallare vädret tackar vi särskilt för med tanke på att Fixa är vit igen och kanske kan så förbli om det kalla håller i sig.


Min virusinfektion håller en jämn standard, snor som sitter fast i skallen och en massa segt som inte går att hosta upp. Visst mår jag fan så mycket bättre men jag är långt ifrån riktigt bra.


Dagens agenda lär bli enkel. Vi startar med en skogsrunda, en tur till återvinningscentralen samt affären för inköp av lite godis till kvällen, ev. några märgben till doggsen och så ska jag åka till mor. Jag har inte besökt henne på ett tag med tanke på min elaka sjuka, vill ju inte smitta henne eller någon av de andra gamlingarna.


Fixa håller nu på att tömma sin leksakslåda i väntan på att jag ska resa på mig, förmodar jag.

Hon plockar systematiskt upp den ena  leksaken efter den andra, leker en liten stund för att sedan ta fram ännu en ............ hon har t o m fått med Basta i sin plocklek.


Men se på faaan .......... DET SNÖAR !!!!!!!!!

Nu måste vi skynda oss ut

By for now



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards