Alla inlägg den 1 december 2007

Av Karin - 1 december 2007 09:22


Hujedamej vilket eländigt väder vi har här idag ...........


Idag ska jag fixa lite adventsstämmning, plocka fram stakar och stjärnor.

Men allra först ska jag ta en tur till vår trädgårdsmästare och inhandla ett gäng julstjärnor. Får se om de har något annat kul oxo ........

Jag har lovat att ta med Basta & Fixa dit, för frun i huset är hundmänniska och när jag berättade, sist vi talades vid, att jag har en Lagotto till nu så höll hon på att bryta ihop av nyfikenhet. Hon har en Amrikansk cocker, Daisy, som är 12 år.


Skogsprommisen får vi ta efter turen till handelsträdgården, vill ju inte komma dit med två blöta/skitiga hundar, vi vill ju visa oss från vår bästa sida.

Fixa ska få sig ett riktigt shampoobad idag för hon är mer grå än vit. Basta päls ska gås igenom ev. spolar jag av henne på benen bara.


Idag ska mina vänner småfåglarna äntligen få sina älskade jordnötter, plus att jag ska göra iordningen matbordet åt dem ute på gräsmattan.

De terrar mig så fort jag visar mig ute dagtid.

Vår granngårdenbutik har ju slagit igen här i samhället så nu får vi åka till stan för att köpa "birdienamnam".


Nu ska jag sätta GPS:n på laddning inför morgondagens "utflykt" .............



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards