Alla inlägg under augusti 2007

Av Karin - 23 augusti 2007 20:05


Så har jag handlat det sista inför Fixas ankomst ....... 15 kg mat, ett sött litet rött halsband att växa i .........nu ska det monteras kompostgaller-hagar bara.


Jag hoppade över Bia-bädden, köper den när hon vuxit till sig lite istället.

Här ska burtränas!!! Lika bra att smida medans järnet är varmt, när de kommer från kenneln så är de ju vana vid att vara "inhängnade".

Eftersom Basta är och Fixa blir  "workingdogs", de är med mig på jobbet, 

så måste vi ha ordning och reda. De har sin plats!!

Basta har funnits sig väl tillrätta och jag hoppas få lite hjälp av henne med Fixas acklimatisering.   


Idag tog jag med mojängen, som jag köpte på försommaren, som skulle monteras på min cykel, en så kallad "springer".

Fanskapet passade ju inte på min cykel!!!!! 

När Lars satte dit den som den skulle sitta så tog den i trampan. 

Jag har talat tidigare med butikspersonalen på "Djurens Center" och de lovade att jag skulle få byta in den mot en annan modell.


Den jag bytte till är Italiensk, har man en Lagotto så passar den kanske bättre,  och den har en lite annan design men syftet är densamma. Hunden ska springa fint vid sidan av cykeln!!


Nu ska vi känna på tempen, om det är läge för en kvällsprommis !!???


Av Karin - 23 augusti 2007 06:20


.... vår handlardag. Idag ska det även handlas mat till vår nya lilla flockmedlem. Stämde av med Lotta igår kväll om vilken sort vi ska ge henne.

Skulle köpt ett litet valphalsband oxo, det jag har börjar bli nött efter fem stycken bäbbar. Det ska även inhandlas några kompostgaller till.


På jobbet råder högproduktion just nu. Vi har massor att göra ...........

Idag ska en av mina arbetskamrater bli far, de ska snitta på fm, första barnet och gissa om han var nervös igår.

Då blir vi en man kort i 10 dagar. Inte bra egentligen men som tur är så finns det en och annan pensionär som går in och hjälper oss.  


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 22 augusti 2007 22:13


....... för idag!!!!

Det vore fantastiskt att komma i säng före kl.23 nån kväll i veckan.

En annan aspekt är ju, att om jag lägger mig och sover nu så blir det torsdag fortare ......... och sedan är det en pisskvart till fredag.


Och alla som läser min blogg vet ju vad som väntar på fredag!!!!!!!!


Sweet dreams .........

Av Karin - 22 augusti 2007 20:08


Jag har städat och fixat en del här ikväll.

Lars har äntligen tagit reda på 3 st gamla VHS-spelare,en satellit-mottagare och en gammal kasettbandspelare samt en TV-bänk som inte används längre.

På dess plats står nu en gammal shiffonje, även kallad "skräcködlan", som kommer från mitt barndomshem.

Far kom hem med den en gång för lääängesen när han varit på auktion.

Mors första kommentar var: "Vilken gammal skräcködla". Därav namnet således.

Mina syskon ville inte ha den och jag kände att jag inte ville "släppa" iväg den så därför står den i vårt hem. Mor hade inte plats för den på sitt rum på "hemmet".

Det blev riktigt bra!!!!!


Nu har jag bryggt lite kaffe och ska sätta mig i soffan och slappa.

Cu ...


Av Karin - 22 augusti 2007 06:23


Mitten på veckan ...... snart är det fredag........ dagarna bara rusar iväg.


Här är ganska mulet idag men +16 grader ute. Jag fick faktiskt tända lampan i köket för att se ordentligt när jag gjorde frukost, det blir mörkare och mörkare nu.


Jag har flera myggbett på benen/fötterna som kliar nånting så vansinningt. Har försökt med alsolsprit och calamineliniment men inget hjälper.

De kliar så det gör ont nästan ....... stora blaffor är det  ........ myggen måtte vara extra giftiga i år eller oxo har jag blivit känsligare.


Hopp in i duschen ....

Av Karin - 21 augusti 2007 23:06


Somnade i soffan ...... missade Morden i Midsomer .........

attans bövlars .... och ingen repris är det!!!


Någon flytt av "skräcködlan" blev det inte!!  Fick ingen hjälp och själv rår jag inte på den bjässen. Well well det får bli en annan dag.


Nu ska jag dra mig tillbaka, krypa ner i sängen och fortsätta sova ......

Kan inte låta bli att lägga ut Hannahs bild på min lipande hund först *ler*




Gnattis alla bloggers!!!!

Av Karin - 21 augusti 2007 06:35


Mulet och grått ........

Men i mitt hjärta lyser solen, Lagottosolen!!!


På jobbet har jag kommit riktigt ikapp nu och det känns bra .......

att bara ta hand om det nyinkommna direkt. 

I em ska jag möblera om när jag kommer hem, "skräcködlan", en gammal schiffonje, ska flyttas för att få rum med en hundplats till.


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 20 augusti 2007 21:54


Här är några fler bilder på valparna, c:a 6 veckor gamla

 



Fixa och Flay nojsar lite ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards