Alla inlägg under augusti 2007

Av Karin - 25 augusti 2007 18:29


Matte försvinner en liten stund, husse och Fixa fixar lite .....


Lugnet före stormen .....


Husse ska lära mig telegrafi säger han , pip piiip pip ......




Tror jag räknar lite istället...... 

 



 Ååååh en dator !!!!

Av Karin - 25 augusti 2007 15:55


Vet ni ...... jag har ju berättat tidigare om Bastas favvoplats i grovköket på en fleecetröja.

Idag har Fixa utsett samma ställe till sin sovplats. När hon har busat en stund, kissats och bajsats så försvinner hon dit och lägger sig där för att sova.

Basta ser måttligt road ut ............ först Bia-bädden ......... och nu MIN fleccetröjesovplast ..........hon ligger på golvet i köket och ser ganska lack ut .........

Av Karin - 25 augusti 2007 15:47


Idag fick jag shemat på Avktivitetskursen som jag & Basta ska gå i höst.

Den börjar nästa lördag!!!

Kursen bygger på att man får prova på lite olika sätt som man kan jobba med sin hund på.

Det är olika instruktörer för olika aktiviteter. Vi får prova på spår,sök, uppletande, agility och lydnad.


Lilla Fixa får vänta med kursandet till våren, då får det till att börja med bli en "Vardagslydnadskurs".


Kul kul, känner mig riktigt taggad ........

Av Karin - 25 augusti 2007 10:45


En helt ny värld för lilla Fixa, en ny trädgård att undersöka .......

Husse var ute med henne när jag gick skogsrundan med de andra doggsen.

Det blev en del bilder, här är några ........


 



 



Av Karin - 25 augusti 2007 08:06


Natten har förflutit ganska lugnt. Zamba ville ut vid halv två-tiden och då skulle ju resten av gänget med förståss ..........

Jag har väl inte sovit alltför bra men man överlever.

Fixa har sovit i Bia-bädden nedanför min säng och det funka riktigt bra.

Hon var lite orolig till att börja med men hon har nog sovit mer än vad jag har gjort känns det som.


Just nu sover hon under min stol, hon lägger sig gärna i vår närhet ......


Basta vill sååå gärna busa runt med henne, inbjuder till lek och kommer med leksaker hela tiden.

Så här gäller det att vara med  .......... Lagottobus är ganska hårda tag!!

När Basta får sina "pippiryck" och springer runt runt på gräsmattan då blir Fixa rädd och gömmer sig bakom mina ben.


Zamba håller en låg profil, håller sig  undan så långt det går. Fast hon har nosat över Fixa och det är mer än hon gjorde när Basta kom till flocken.

Då höll hon sig undan väldigt länge ........ gick omvägar för att slippa komma för nära osv.


Nu ska jag försöka smita ut på en skogsrunda med de vuxna doggsen.

Av Karin - 25 augusti 2007 08:03


Det här är Zamba, hon är en12-årig Kleine Münsterländer.


 



Av Karin - 24 augusti 2007 22:03


Hemresan på 10 mil gick fint!!! Fixa sov hela vägen hem.

Väl hemma så gick mötet med Basta och Zamba riktigt bra.  Nu har här busats med leksaker, kissats o bajsats, ätits och sovit.

Bastas Bia-bädd är en given favorit ........... Basta själv håller sig dock på behörigt avstånd, nyfiken så hon håller på att smälla av!!

Zamba bryr sig inte ett jota.........


Får se hur mycket sova det blir inatt ..........


Av Karin - 24 augusti 2007 06:17


... eller rättare sagt V, som i valphämtardag.

Jag jobbar till kl.15 och sedan bär det av mot Kvicksund. Ååååhhh så spännande det ska bli..........

Jag får återkomma med rapport ikväll.


Soldis och en massa moln på himlen, +12 grader. Jag vet inte vad de lovat för väder i helgen. Jag bryr mig inte så mycket eftersom jag inte ska göra något särskilt och då spelar vädret mindre roll.

I helgen ska vi bara slappa,mysa och goooosa.


Hopp in i duschen ......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards