Alla inlägg under augusti 2007

Av Karin - 4 augusti 2007 08:02


En dag då vi har två i familjen som fyller år, egentligen tre.


Den förste är vår dotters sambo Joakim!!

Den andra är Lars brorsdotter Isabella som fyller 18 år !!

GRATTIS GRATTIS !!!!!!!!!


Den tredje finns inte längre men vi minns henne .....

Gammelfarmor Ellen, hon blev 92 år gammal, en liten krutgumma!!

Levde i sin stuga och vårdade samtidigt en handikappad son som var si så där en 60 år!!!!!

Det var en elak förkylning som knäckte Ellen.........

Idag är det 117 år sedan hon föddes!!!!!




Av Karin - 3 augusti 2007 22:00


Morgonprommis i skogen ..... hallonen verkar ha gjort sitt nu.

Städa av här på fm ......


Rent och snyggt, slappar em ......


Husse och Basta sov i soffan, Zamba jaga flugor och matte läste


Av Karin - 2 augusti 2007 10:49


Här kommer några av alla bilder vi tog ......


Ida = centralfiguren !!!!

Ida, jag o valparna


Bustajm

Bustajm


Valpar i knät

Valpar i knät


Tilltänkt objekt???

Tilltänkt objekt??


Mattar o valpar

Lotta o jag


Lars och valp.

Lars o valp


Ännu mera bus .....

Mera bus

Av Karin - 2 augusti 2007 08:17


När vi kom till Kvicksund igår så var valparna ute i sin valphage och det var full fart må jag säga.

Fem stycken små virvelvindar. De har precis börjat leka och tampas med varandra så det hördes små morr, gläfs och bjäff emellanåt.


Vi slog oss ner i hagen och blev genast "överfallna".  *ler*

Våra skor, händer och kläder var lämpliga tuggföremål. Eftersom tänderna bara börjat komma så var det inte några vassa attacker.

Nån vecka till och det blir tuffare tag.


Lotta kom med special/hemgjorda färsbullar åt dem. Vi hjälpte till att mata och de åt med STOR aptit. Mamma-Ida var med och övervakade. Helst skulle hon nog vilja äta opp allt själv !!!

Hon var förresten sitt vanliga "lilla Ida" som trängdes med valparna och skulle ligga i knä och bli kliad.


Efter en långstund när vi gossat och nojsat så "parkerade" sig en valp i mitt knä, jag satt med benen i kors på backen. Sedan kom en till och till slut låg hela kullen i mitt knä och sov.

Mina ben somnade oxo *asg*


Försiktigt lyfte jag över dem till fällen de hade att sova på .......... men hade jag inte fått ont i benen hade jag nog suttit där än.


Vi människor fikade och diskuterade namn.

Kollade in Lottas odlingar!! Vojne vojne vilket trädgårdsland hon har .......

Hur i hela fridens dar hinner hon med allt ?????


En sista valpkoll och sedan bar det av hemåt igen.

Nu vet vi vilka vi ska välja bland!!!! Men själva valet väntar vi med nån vecka till.


Åååååhhh så spännande det ska bli .......


Smén tog en massa bilder men har inte fixat in dem i datan än så jag får hänvisa till Lottas hemsida så länge Valparna


Tjingeling!!!!!



Av Karin - 1 augusti 2007 12:17


I eftermiddag ska vi, Smén o jag åka till Kvicksund och klämma, känna, gossa och snosa på valparna!!!!!!!!

Smén får ta med sig kameran så vi kan ta lite bilder på de små liven.


Fick rapport från valplådan att de är på utflykt i gröngräset idag.


Ole dole doff ......... kinkelanekoff ..........

Av Karin - 1 augusti 2007 08:34


Lotta har uppdaterat bilderna på valparna !!!

Kolla här  Valpbilder  på godingarna.

Jag fick ytterligare lite bilder via mail och ett antal namnförslag att välja bland. Fy tusan, nu börjar det dra ihop sig !!!!


Det fanns även uppdaterat ifrån Ransäter och Helgen som var.

Hesiodos "rocka fett" !!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards